Har ni något sånt där som alla andra har gjort men inte ni?

Är vegetarisk sushi och sushi samma sak? samma smak? Vad är skillnaden?
Klart det finns en skillnad på rå fisk och t ex avokado, men det är ris och diverse grönsaker med sojasås och helt okej enligt mig. Har testat det, samt med fisk, en gång via skolan. Den med rå fisk förstår jag mig dock inte på :cautious:
 
Klart det finns en skillnad på rå fisk och t ex avokado, men det är ris och diverse grönsaker med sojasås och helt okej enligt mig. Har testat det, samt med fisk, en gång via skolan. Den med rå fisk förstår jag mig dock inte på :cautious:
Jo, jag förstår att det är skillnad på fisk och grönsaker, men vegetarisk sushi och sushi är inte samma sak, sushi är rå fisk, det går inte att få vegetarisk, då är det grönsaker man äter. Vilket ju är helt ok.
 
Jo, jag förstår att det är skillnad på fisk och grönsaker, men vegetarisk sushi och sushi är inte samma sak, sushi är rå fisk, det går inte att få vegetarisk, då är det grönsaker man äter. Vilket ju är helt ok.
Nja, "definitionen" av sushi är väl snarare riset och hur det tillagas, som sen kombineras/serveras med fisk, skaldjur, grönsaker, ägg eller tofu. Alltså är även vegetarisk sushi helt vanlig sushi.

En vanlig missuppfattning är att sushi är liktydigt med rå fisk, vilket inte stämmer, då rå fisk på japanska restauranger kallas sashimi.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sushi
 
Nja, "definitionen" av sushi är väl snarare riset och hur det tillagas, som sen kombineras/serveras med fisk, skaldjur, grönsaker, ägg eller tofu. Alltså är även vegetarisk sushi helt vanlig sushi.


https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sushi
Det visste jag faktiskt inte. Jag trodde sushi betydde just rå fisk, men då ber jag om ursäkt och har lärt mig något nytt! Tack för informationen!

Ps! Jag har inga problem med att kötträtter är vegetariska och behåller sina namn, reagerade bara just som sagt på sushi då jag trodde det var fisken. Ungefär som att jag upplever att leverpastej är svår att heta leverpastej om den är vegetarisk då levern är så specifik i produkten.
 
Det visste jag faktiskt inte. Jag trodde sushi betydde just rå fisk, men då ber jag om ursäkt och har lärt mig något nytt! Tack för informationen!

Ps! Jag har inga problem med att kötträtter är vegetariska och behåller sina namn, reagerade bara just som sagt på sushi då jag trodde det var fisken. Ungefär som att jag upplever att leverpastej är svår att heta leverpastej om den är vegetarisk då levern är så specifik i produkten.
Det finns faktiskt också sushi med tillagad fisk, vet inte hur vanligt det är här men det är iaf vad mitt halvasiatiska ex med mycket intresse för Japan påstod. Så vill du så lär det nog finnas något du kan testa, även om det inte är det vi ser som typisk sushi här :)
 
Jag har inte sett GoT
Inte varit på Gekås/Ullared
Inte bott på all inklusive på charterresemål
Inte varit på vin/skumpaprovning i Frankrike
Inte läst chic lit-serier
Inte varit med i en bokklubb
Inte sprungit tjejmilen
Inte ens tänkt tanken att göra klassikern
Inte spelat på olika online spel eller köpt lotter
Inte tagit sabbatsår
Inte varit på språkresa
Inte varit aupair
Inte varit otrogen
Inte hoppat bungeejump
Inte åkt el-spark
Inser att det kanske låter tråkigt men jag har rest o gjort mycket annat mer självvalt och hållt på med många sporter o aktiviteter.

Men alltså, det där är väl inte saker som alla gjort??!
 
Det finns faktiskt också sushi med tillagad fisk, vet inte hur vanligt det är här men det är iaf vad mitt halvasiatiska ex med mycket intresse för Japan påstod. Så vill du så lär det nog finnas något du kan testa, även om det inte är det vi ser som typisk sushi här :)
Jag har ätit med rå fisk och tycker att det är gott faktiskt. Men tillagad låter ännu bättre! Bra tips! :)
 
Har aldrig druckit energidryck. Imponeras däremot av det stora och fantasifulla sortiment som finns i butiken.
Har aldrig köpt månadskort i kollektivtrafik.
Har aldrig ägt ett eldrivet fordon.
Har aldrig haft ett konto på Facebook.
Har aldrig köpt snus eller tobaksprodukt.
Har aldrig haft minsta längtan att besöka diktaturer i Asien.

Alltså, det är ju inte saker där jag tror ”alla andra har gjort”, för såna saker tror jag knappt går att finna - där man skulle vara Sverige- eller världsunik i att inte ha gjort något. Men det är saker som under perioder varit så ”trendiga” att de flesta förutsätter att man har gjort det.
 
Aldrig haft eller velat ta hål i öronen.

Borde inte vara ovanligt och kanske inte är det i stort? Men jag vet nog inte någon icke manlig i bekantskapskretsen som inte har eller iaf tidigare haft.
 
Aldrig haft eller velat ta hål i öronen.

Borde inte vara ovanligt och kanske inte är det i stort? Men jag vet nog inte någon icke manlig i bekantskapskretsen som inte har eller iaf tidigare haft.

Jag varken har eller har haft hål i öronen heller.

Däremot har jag piercingar på andra ställen så det kanske inte räknas? :D
 
Jag har inga tatueringar

Jag tyckte att det inte var någon speciell grej, och hade aldrig tänkt att det var något "alla" hade, förän jag dejtade en man som lite förvirrat frågade varför jag inte hade någon tatuering? ALLA andra tjejer han sett nakna hade visst en...
Det kändes som en väldigt märklig kommentar, på många sätt O_o
 
Lekte aldrig med Barbie som barn (inte som vuxen heller).
Aldrig varit på solsemester.
Aldrig varit på Gekås.
Aldrig ens funderat på att prova en energidryck.

Och så har jag aldrig åkt elsparkcykel, men det har jag tänkt att jag vill prova snart. Hoppas det blir av nu före vintern!
 
Förrätten avokado med räkor har jag blivit bjuden på redan som liten. Annars finns det ofta i sushi, tacos, poke bowl, macka på café, dippa grönsaker i guacamole.
Aldrig ens hört talas om den förrätten. Ja sushi poke bowl guacamale är sånt jag avskyr 😂

På fik har jag däremot inte sätt särskilt många mackor med avokado inte så att det är standard iaf.
 
Jag har aldrig övervägt att skaffa hund ”trots” att jag bor på en ”perfekt” gård på landet för det enligt vissa hundägare som blir provocerade av mitt ointresse och val.

Har helt klart tillräckligt många husdjur ändå, från katter och hästar till de mer tillfälligt boende grävlingarna, hackspettarna, ekorrarna, fladdermössen , svalorna, paddorna och andra småkrypen - och får ofta hälsa på de förbipasserande hjortarna, rådjuren, älgarna, rävarna och vildsvinen också.

(Sen tycker jag verkligen inte att arten ”hund” passar särskilt väl in, liksom mina katter, men hunden ser jag svårligen göra någon nytta heller.)
 
Jag har aldrig övervägt att skaffa hund ”trots” att jag bor på en ”perfekt” gård på landet för det enligt vissa hundägare som blir provocerade av mitt ointresse och val.

Har helt klart tillräckligt många husdjur ändå, från katter och hästar till de mer tillfälligt boende grävlingarna, hackspettarna, ekorrarna, fladdermössen , svalorna, paddorna och andra småkrypen - och får ofta hälsa på de förbipasserande hjortarna, rådjuren, älgarna, rävarna och vildsvinen också.

(Sen tycker jag verkligen inte att arten ”hund” passar särskilt väl in, liksom mina katter, men hunden ser jag svårligen göra någon nytta heller.)
Är ju många som bor på gård på landet och inte har hund 🙈
Hund har man väl främst om man vill ha hund inte för man bor ”rätt”
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 942
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 538
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 022
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 788
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp