Har ni något sånt där som alla andra har gjort men inte ni?

Kom på fler saker när jag läser era inlägg.

Aldrig varit på gekås
Aldrig ätit sushi
Aldrig ätit kräftor
Aldrig ätit kyckling/ annan fågel
Aldrig varit på disco
Aldrig provat droger.
Aldrig träffat mina farföräldrar
Aldrig varit på släktträff
 
*Jag har aldrig varit i Göteborg
*Jag har aldrig smakat alkohol/snus/droger/rökt (33 år)
*Jag har aldrig varit på tonårsfest
 
Jag har (nästan) inte varit utomlands, och aldrig på en klassisk "solsemester"/resa till något varmare eller "exotiskt" land.

Jag har aldrig varit på Ullared.
 
Som rubriken lyder - har ni någon grej som är en sån där "alla andra har gjort det" men inte ni? Nu tänker jag inte stora grejer som att typ skaffa barn utan egentligen kanske mer smågrejer. Men ni får givetvis ta med de stora också om ni vill.

Jag kan börja. Det jag aldrig har gjort som det känns som att "alla andra" har är följande:

  • Jag har aldrig tittat på eller läst Harry Potter.
  • Jag har aldrig sett Star Wars.
  • Jag har aldrig varit på systemet.
Inte sett ET, Vänner eller GoT.
 
Språket är fritt att bruka. Jag gör skillnad på detta då jag haft många klasskamrater och liknande som tycker att "vi är kompisar nu" efter att ha sett människan kanske två gånger. Så jag har istället reserverat termen vän för de som jag faktiskt känner.
Vissa blir man ju kompis med på sekunden det är väl inte så konstigt i sig?
 
Vissa blir man ju kompis med på sekunden det är väl inte så konstigt i sig?
Visst, men nu var vi helt enkelt satta till att sitta brevid varandra i skolan. Jag svarade på hennes frågor och sa väl några själv i ren artighet, men det var inte en människa jag hade särskilt mycket kontakt med och numera ingen alls. Man blir inte vän med mig utan minst ett tiotal timmar tillsammans. Hur andra väljer att definiera vän/kompis etc bryr jag mig inte om, men din kommentar tycker jag snarare är ytterligare ett bevis på att skillnaden kan finnas även i språket. Olika individer har olika relationer med, inget konstigt med det.
 
Visst, men nu var vi helt enkelt satta till att sitta brevid varandra i skolan. Jag svarade på hennes frågor och sa väl några själv i ren artighet, men det var inte en människa jag hade särskilt mycket kontakt med och numera ingen alls. Man blir inte vän med mig utan minst ett tiotal timmar tillsammans. Hur andra väljer att definiera vän/kompis etc bryr jag mig inte om, men din kommentar tycker jag snarare är ytterligare ett bevis på att skillnaden kan finnas även i språket. Olika individer har olika relationer med, inget konstigt med det.
Ja alltså en sån människa hade jag inte ens tyckt varit en bekant bara en ny klasskompis. Men kompis och vän tycker jag man kan bli direkt med rätt person men då ska ju båda ha utbyte av varandra :)
 
Jag har inte sett GoT
Inte varit på Gekås/Ullared
Inte bott på all inklusive på charterresemål
Inte varit på vin/skumpaprovning i Frankrike
Inte läst chic lit-serier
Inte varit med i en bokklubb
Inte sprungit tjejmilen
Inte ens tänkt tanken att göra klassikern
Inte spelat på olika online spel eller köpt lotter
Inte tagit sabbatsår
Inte varit på språkresa
Inte varit aupair
Inte varit otrogen
Inte hoppat bungeejump
Inte åkt el-spark
Inser att det kanske låter tråkigt men jag har rest o gjort mycket annat mer självvalt och hållt på med många sporter o aktiviteter.
 
Jag har inte sett GoT
Inte varit på Gekås/Ullared
Inte bott på all inklusive på charterresemål
Inte varit på vin/skumpaprovning i Frankrike
Inte läst chic lit-serier
Inte varit med i en bokklubb
Inte sprungit tjejmilen
Inte ens tänkt tanken att göra klassikern
Inte spelat på olika online spel eller köpt lotter
Inte tagit sabbatsår
Inte varit på språkresa
Inte varit aupair
Inte varit otrogen
Inte hoppat bungeejump
Inte åkt el-spark
Inser att det kanske låter tråkigt men jag har rest o gjort mycket annat mer självvalt och hållt på med många sporter o aktiviteter.
Men är det här saker du tror alla andra gjort? 😅
 
Du kanske kan tänka dig att äta vegetarisk sushi? :) jag tycker inte om lax så jag har alltid bara ätit de vegetariska varianterna. Så det tog ganska lång tid efter den stora sushi-hypen innan jag provade sushi för jag tänkte som du ”Lax?! Dessutom rå?! Aldrig i livet behåll er sushi för er själva” :stop:
Är vegetarisk sushi och sushi samma sak? samma smak? Vad är skillnaden?
 
Jag har inte sett GoT
Inte varit på Gekås/Ullared
Inte bott på all inklusive på charterresemål
Inte varit på vin/skumpaprovning i Frankrike
Inte läst chic lit-serier
Inte varit med i en bokklubb
Inte sprungit tjejmilen
Inte ens tänkt tanken att göra klassikern
Inte spelat på olika online spel eller köpt lotter
Inte tagit sabbatsår
Inte varit på språkresa
Inte varit aupair
Inte varit otrogen
Inte hoppat bungeejump
Inte åkt el-spark
Inser att det kanske låter tråkigt men jag har rest o gjort mycket annat mer självvalt och hållt på med många sporter o aktiviteter.
Vad är "göra klassikern"?
 
Jag har inte varit utomlands förutom i Danmark.
Jag har inte rökt eller snusat (eller testat droger, vilket är rätt vanligt förekommande i min familj och släkt).
Jag har aldrig ätit avokado.
jag har aldrig druckit energidryck.
Jag har aldrig sett Star Wars, Game of Thrones eller Harry potter.
Jag har aldrig läst Harry Potter.
 
Jag har inte varit utomlands förutom i Danmark.
Jag har inte rökt eller snusat (eller testat droger, vilket är rätt vanligt förekommande i min familj och släkt).
Jag har aldrig ätit avokado.
jag har aldrig druckit energidryck.
Jag har aldrig sett Star Wars, Game of Thrones eller Harry potter.
Jag har aldrig läst Harry Potter.

Samma här fast Finland
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 943
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 539
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 023
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 789
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp