Har ni något sånt där som alla andra har gjort men inte ni?

Aldrig färgat håret
Öht inte varit hos frisör i vuxen ålder
Aldrig tagit hål i öronen - eller någon annan piercing eller tatueringar
Aldrig provat någon nikotinprodukt
Tror aldrig jag smakat energidryck
Aldrig varit till Ullared
Aldrig sett Vänner
 
Jag har heller inte hål i öronen. Inga andra piercingar eller tatueringar heller. Men just hål i öronen tror jag inte jag har träffat någon annan kvinna över tio år som inte har.
Min mamma har inte hål i öronen. Jag har men inte använt örhängen på år, så vet inte om jag skulle få i dem längre
 
Med tråden som bas gissar jag att ingen varit på Gekås i Ullared. Inte jag heller. En gång var jag där med dotter som ville dit men fick panik när man inte ens kunde åka in på parkeringen utan kö och drog vidare.
 
Med tråden som bas gissar jag att ingen varit på Gekås i Ullared. Inte jag heller. En gång var jag där med dotter som ville dit men fick panik när man inte ens kunde åka in på parkeringen utan kö och drog vidare.
Den upplevelsen hade jag också gärna avstått. :D Men jag bor nära och är där nån gång i månaden, har aldrig köat till varken parkering eller insläpp, skulle det vara exceptionellt mycket folk så åker jag hem och tar det en annan dag. Väljer man en vardag innan lön, går in tidigast två timmar innan stängning och ut senast en halvtimme innan stängning så är det som regel väldigt lugnt och hanterbart, fridsammare än COOP/ICA valfri fredagseftermiddag.
 
Jag tyckte tråden var kul och har ruvat på frågan några dagar nu. Men nej... jag har svårt att komma på något som jag inte gjort men de flesta andra har. Det mesta har nog faktiskt provats på, plus en del som få eller kanske rent av ingen annan har gjort. Sett ur det perspektivet har jag haft väldigt mycket kul i livet hittills, inte så att jag jagat upplevelser eller tänjt gränser - men alltid varit närmast patologiskt nyfiken, alltid velat se vad som finns bakom nästa krök. Och den egenskapen har inte avtagit med åldern.

Vilket i sig kan vara litet problematiskt, existensiellt. För något som åldern har medfört är ökande insikt om den egna förgängligheten, om att man bara har en åktur, om att bäst-före-datumet oundvikligen närmar sig. Även om det inte borde vara väldigt nära ännu. Och hos många äldre och äldre-äldre vänner och släktingar har jag uppfattat en mättnad, en avtagande nyfikenhet, en känsla av att det räcker och är bra nu, man är nöjd och kanske rent av tillfreds med att så småningom tacka för sig. Den känslan tänker jag att det skulle vara så otroligt skönt att få lov att landa i, när det börjar dra ihop sig. Men jag tror inte att det kommer att hända, jag kommer nog att fortsätta vara nyfiken in i det sista och vilja uppleva bara liiitet till... och det känns litet ångestladdat.

Men perspektivet kan naturligtvis hinna ändras, även om det känns osannolikt just nu. ☺️
 
Den upplevelsen hade jag också gärna avstått. :D Men jag bor nära och är där nån gång i månaden, har aldrig köat till varken parkering eller insläpp, skulle det vara exceptionellt mycket folk så åker jag hem och tar det en annan dag. Väljer man en vardag innan lön, går in tidigast två timmar innan stängning och ut senast en halvtimme innan stängning så är det som regel väldigt lugnt och hanterbart, fridsammare än COOP/ICA valfri fredagseftermiddag.

Fast då måste man ju slösa en semesterdag på att åka till Ullared! Ok, jag vet folk som gör det men det skulle aldrig falla mig in att ta semester för att åka till Ullared (eller nån annan affär heller för den delen).
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 941
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 536
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 022
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 788
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp