Har ni något sånt där som alla andra har gjort men inte ni?

Varit stammis på en lokal pizzeria

Är nog det enda jag kan komma på. :D Och enbart för att jag träffade 2 gamla vänner jag inte sett på några år. Vi skulle köpa lite mat och båda 2 vi äter där för där är det bäst! KOmmer in och mannen bakom disken bara Men hej XXX Det vanliga? och säger samma till min andra vän sen tittar han på mig och bara och du? :rofl:

Kände mig nästan lite utanför ett tag :D
Min pappa har lyckats med konststycket att mannen som jobbar på hans "stamställe" känner igen honom på rösten så konversationen blir följande:

Gatuköksmannen: Välkommen till X .
Pappa: Hej, jag skulle vilja beställa....
Gatuköksmannen: Två kycklingtallrik med såsen vid sidan om och en extra pommes.
 
Min pappa har lyckats med konststycket att mannen som jobbar på hans "stamställe" känner igen honom på rösten så konversationen blir följande:

Gatuköksmannen: Välkommen till X .
Pappa: Hej, jag skulle vilja beställa....
Gatuköksmannen: Två kycklingtallrik med såsen vid sidan om och en extra pommes.

Mitt Thai-ställe frågade en gång om jag var tillsammans med den andra personen som alltid beställer en stekt ris med kyckling nummer 17 och en jordnötssås till. :rofl:

Jag fattade direkt vem det var när hon beskrev den unga mannen och hans bedårande hund, så någon gång när jag ser dem i parken ska jag fråga om han har andra tips på smakkombinationer. :idea:
 
Jag tycker att din kommentar är rätt ointressant. På det inlägget jag svarade på hade jag ju, om jag gjorde som du, kunnat svara att inte alla är lediga på vardagar. Men jag tyckte att det svaret var rätt ointressant eftersom alla redan vet om att det är så.

Det kan du ju tycka. Faktum kvarstår att det är ett ofog att använda "man" när det som åsyftas är "jag".
 
Angående Gekås är det väl bara att acceptera att alla tycker olika. Jag bor relativt nära och är där iaf 5-6 ggr/år. Åker man i Januari är man nästan ensam där även om det är helg. Sen om man bor i andre änden av landet kan jag förstå om man aldrig funderat på att besöka dem. Men att tro att det alltid är kaos är väldigt fel.
 
Jag hoppas jag fortsätter kasta mig in i allsköns dumheter oavsett ålder! Mitt enda kriterium är: "Kommer det att ta livet av mig?". Är svaret "nej" är det bara att köra på :D
Jag önskar att jag var mer som dig. Istället är jag typ tvärt om. "Vet jag precis vad det här är? Nej. Bäst att låta bli." :( Jobbar på att våga testa mer och göra mer, för samtidigt blir jag otroligt uttråkad av att allt är likadant hela tiden.
 
Har aldrig kört sån där grön som ligger slängda överallt. Fast jag hade en rask stadspromenad häromdan och funderade faktiskt på det 😂
 
Jag önskar att jag var mer som dig. Istället är jag typ tvärt om. "Vet jag precis vad det här är? Nej. Bäst att låta bli." :( Jobbar på att våga testa mer och göra mer, för samtidigt blir jag otroligt uttråkad av att allt är likadant hela tiden.

Det är aldrig försent :)

När jag var yngre var jag enormt ängslig, mycket pga att min mamma förde över mycket av sin oro på mig (jag klandrar henne inte, hon gjorde sitt bästa för att inte göra det men hade psykisk ohälsa större delen av sitt liv).

Det gjorde att jag trodde jag var trygghetsknarkare. Sedan har det visat sig att jag är närmare adrenalinknarkare än tvärtom faktiskt! :laugh: Jag blir snabbt uttråkad och vill ha "äventyr" så det händer något :D Som sagt, så länge det inte är troligt att det dödar mig är jag beredd att testa nya saker.

Edit: Hade någon berättat för mitt tonåriga jag hur mitt liv ser ut idag hade jag skakat på huvudet och trott att de ljög :rofl:
 
Har aldrig kört sån där grön som ligger slängda överallt. Fast jag hade en rask stadspromenad häromdan och funderade faktiskt på det 😂
Oh, det har inte jag heller men funderat på det! Blir full i skratt varje gång tanken slår mig då jag går med blindpinne. Alltså inte full i skratt för min skull utan för hur folk skulle reagera- en blind på en elsparkcykel?! :rofl: Och så går jag vidare, väl medveten om att det nog gör ont att trilla och slå sig, har skett många akutenbesök av folk som slagit sig när de trillat- för att inte tala om hur pinsamt det skulle vara. :D
 
Oh, det har inte jag heller men funderat på det! Blir full i skratt varje gång tanken slår mig då jag går med blindpinne. Alltså inte full i skratt för min skull utan för hur folk skulle reagera- en blind på en elsparkcykel?! :rofl: Och så går jag vidare, väl medveten om att det nog gör ont att trilla och slå sig, har skett många akutenbesök av folk som slagit sig när de trillat- för att inte tala om hur pinsamt det skulle vara. :D
Men du måste ju få prova? Kan du inte testa på någon stor parkering om du har någon med dig som kan varna för faror?
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 939
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 521
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 022
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 785
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp