Har ni något sånt där som alla andra har gjort men inte ni?

Mitt Thai-ställe frågade en gång om jag var tillsammans med den andra personen som alltid beställer en stekt ris med kyckling nummer 17 och en jordnötssås till. :rofl:

Jag fattade direkt vem det var när hon beskrev den unga mannen och hans bedårande hund, så någon gång när jag ser dem i parken ska jag fråga om han har andra tips på smakkombinationer. :idea:
Jag handlade under en period regelbundet ost i en mindre ostbutik till min man. Själv är jag ingen ostnörd direkt. Sen bytte både maken och jag arbetsplatser och det blev han som hamnade nära ostaffären. Första gången han var därinne och handlade frågade de om det var han som var gift med hon som brukade handla till sin man :D
 
Det där med att vara stammis... jag blev stammis på den lokala delin så pass att jag numera är extrapersonal där! :rofl:

När de behöver någon med kort varsel och jag är hemma och har tid är det jättekul att hoppa in för att bryta av mot mitt vanliga jobb. Jag har ju testat hela sortimentet :D
 
Men du måste ju få prova? Kan du inte testa på någon stor parkering om du har någon med dig som kan varna för faror?
Ge mig nu inga idéer! :D Jag har redan jättemånga och folk himlar med ögonen åt mig redan ju :D Jag försöker mig på rullskridskor tex, har så dålig balans jämfört med när jag var tonåring och bra på att åka så det går ju sådär och jag kommer bryta benen av mig, eller svanskotan tror jag bestämt! :D

Jag har tänkt att spionen kunde dra när jag cyklar men har fått inse att jag kan inte cykla, inte bara för att jag inte ser utan för att jag inte kan hålla balansen på en cykel. Så jag funderar ...de på en trehjuling. Synd de är så dyra.... En spark på vintern vill jag ha, med hunden framför, jag har faktiskt sett en Youtubevideo om hur man rätt enkelt bygger en egen med typ en stol, två skidor, skruv och rep... Vanlig sparkcykel för hundar med hunden framför.... och nu rullskridskor, kanske med hund framför så småningom?!

Du ser! Många idéer! Hur roligt skulle det inte vara liksom. Och folk slår händerna för pannan, skakar huvudet och tänker "åhnej!". Så jag försöker komma på något som inte är förenat med död för mig sådär omedelbart i alla fall :D
 
En annan grej som det känns som att väldigt många gjort, i alla fall som unga, men som jag aldrig gjort, är att bo i lägenhet.
 
Jag har aldrig bott själv på riktigt. Jag flyttade från föräldrarna, till studentboende och sen ihop med min dåvarande pojkvän (nuvarande man).
 
Ge mig nu inga idéer! :D Jag har redan jättemånga och folk himlar med ögonen åt mig redan ju :D Jag försöker mig på rullskridskor tex, har så dålig balans jämfört med när jag var tonåring och bra på att åka så det går ju sådär och jag kommer bryta benen av mig, eller svanskotan tror jag bestämt! :D

Jag har tänkt att spionen kunde dra när jag cyklar men har fått inse att jag kan inte cykla, inte bara för att jag inte ser utan för att jag inte kan hålla balansen på en cykel. Så jag funderar ...de på en trehjuling. Synd de är så dyra.... En spark på vintern vill jag ha, med hunden framför, jag har faktiskt sett en Youtubevideo om hur man rätt enkelt bygger en egen med typ en stol, två skidor, skruv och rep... Vanlig sparkcykel för hundar med hunden framför.... och nu rullskridskor, kanske med hund framför så småningom?!

Du ser! Många idéer! Hur roligt skulle det inte vara liksom. Och folk slår händerna för pannan, skakar huvudet och tänker "åhnej!". Så jag försöker komma på något som inte är förenat med död för mig sådär omedelbart i alla fall :D
Fasen vad coolt! Gör det! Hunden och du kommer att hamna i lokaltidningen med en bild där du åker spark bakom honom när du uträttar dina ärenden!
 
Jadå men det är ju inget söndagsnöje direkt! Jag förstår om folk håller sig därifrån.
När jag växte upp var närmaste IKEA dessutom antingen Haparanda eller Umeå. Jag har besökt butiken betydligt oftare sedan jag lämnade Sverige. :)
Både Umeå och Haparanda är ju nya. Det är inte superlänge sedan som IKEA fanns på ett rätt begränsat antal orter.
IKEA hade samma standardöppettider på alla varuhus. Utom Sundsvall som öppnade tidigare på söndagarna. För att folk som kört ner och sovit över skulle slippa sitta på parkeringen och rulla tummarna.
 
Jag har enbart bott i lägenhet i hela mitt liv (och sommarstuga, iofs). Jag är inte ung alls.
Fast nu menade jag att i alla fall där jag bor (uppväxt på landet utanför mindre småstad) är det väldigt, väldigt, väldigt vanligt att "alla" förr eller senare hamnar i hus. Men det är också väldigt, väldigt, väldigt vanligt att folk mellanlandar i en lägenhet mellan föräldrahemmet och att bo i hus utan föräldrar. Och jag har aldrig bott i lägenhet.

Självklart fattar jag att det finns folk som bor i lägenhet hela livet, jag är inte dum i huvudet. Men det gör väl inte precis fenomenet att jag aldrig gjort det vanligare?
 
Behov av att få nått torrt fort? Jag använder nått som är tvättat.

Tvättat täcke, kuddar? Tar dagar att torka, och tappar fluff redan efter ett fåtal tvättar om man inte tumlar? Kuddar känns som att det är stor risk att de hinner börja mögla inuti innan de är helt torra... :crazy:

Jag använder tumlarens snabbprogram för kläder som behöver återaktivera impregneringen också, men det kan man ju ännu hellre använda torkskåp för om man har ett.

(Alltså, jag tycker inte att det är dåligt på något sätt. Vi borde ju undvika att tumla så mycket det bara går. Mest lite märkligt som sagt.)
 
Tvättat täcke, kuddar? Tar dagar att torka, och tappar fluff redan efter ett fåtal tvättar om man inte tumlar? Kuddar känns som att det är stor risk att de hinner börja mögla inuti innan de är helt torra... :crazy:

Jag använder tumlarens snabbprogram för kläder som behöver återaktivera impregneringen också, men det kan man ju ännu hellre använda torkskåp för om man har ett.

(Alltså, jag tycker inte att det är dåligt på något sätt. Vi borde ju undvika att tumla så mycket det bara går. Mest lite märkligt som sagt.)
Nej?
Jag tvättar ofta kuddar och täcken brukar ta en dag innan det är torrt sen får man ju självklart vända på dom någon gång under dagen.
 
Tvättat täcke, kuddar? Tar dagar att torka, och tappar fluff redan efter ett fåtal tvättar om man inte tumlar? Kuddar känns som att det är stor risk att de hinner börja mögla inuti innan de är helt torra... :crazy:
Jag har nog täcken och kuddar så jag kan gödsla med dem. Vi hänger sånt framför luftvärmepumpen så är det snart torrt.
 
Jadå men det är ju inget söndagsnöje direkt! Jag förstår om folk håller sig därifrån.
När jag växte upp var närmaste IKEA dessutom antingen Haparanda eller Umeå. Jag har besökt butiken betydligt oftare sedan jag lämnade Sverige. :)
Var väl rätt nyligen de öppnade i Haparanda?
*googlar* 2006! Oj, är det så länge sen! 18 år! O_o Usch vad jag känner mig gammal nu ...
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 931
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 442
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
9 998
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 748
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp