Har ni något sånt där som alla andra har gjort men inte ni?

Är inte så mycket folk som på tv dock. Jag bor inte långt från Ullared och åker du dit en vanlig vardagaskväll när det inte är julhandel så är det inte mer folk än på Ica maxi :)
Jag har aldrig riktigt förstått vad det är för ställe? Känns som ett stort ICA Maxi plus ÖB och Jula och allt annat som finns strax utanför stan överallt. :D

Har aldrig smakat fisk eller skaldjur
Aldrig druckit kaffe
Aldrig läst Anne Franks dagbok
Aldrig sett Harry Potter, got, star wars eller sagan om tornen och säkerligen missat fler stora filmer/serier.
Har aldrig blivit mamma.

Jag har aldrig riktigt förstått vad det är för ställe? Känns som ett stort ICA Maxi plus ÖB och Jula och allt annat som finns strax utanför stan överallt. :D
Ja jag tycker det stämmer bra 😊
Hade jag bott långt ifrån Ullared hade jag aldrig åkt dit och jag förstår inte hypen att sitta och åka över halva Sverige för att handla där särskilt inte numera då det inte ens är särskilt billigt längre 🙈

Måste vara Sveriges mest överskattade affär som lever på gamla meriter 🤭

Jag är tämligen öppensinnad till att iallafall testa det mesta, även om jag kanske inte gör det igen. Ser helt enkelt inte poängen i att undvika en specifik grej eller upplevelse såtillvida den inte är skadlig på en relevant nivå. Med det sagt så finns det mycket jag inte gjort, framför allt som är typiskt för dem i min generation:

Jag har aldrig haft TikTok.

De allra flesta filmer/serier har jag inte sett, dock finns chansen att jag läst böckerna. Tittar helt enkelt inte på film och liknande.

Jag har aldrig tävlat officiellt inom häst, trots ett antal hästar och träning på tävlingsnivå.

Jag har aldrig testat alkohol, kommer antagligen göra det på en rimlig nivå någon gång men är inte vidare stressad över det.

Jag har aldrig använt någon annan drog per vanlig definition (dricker till exempel kaffe ibland, vilket inte har någon effekt).

Jag har i vuxen ålder (samt några år innan dess) aldrig haft en svensktalande vän. Kompisar och bekanta, men inte vänner.

Inte heller är jag döpt eller konfirmerad (varken jag eller min familj är kristen, men har bara släkt i Norden).

Som sagt, jag är positiv till att testa det mesta. Vissa saker har jag bara inte gjort :)
Vad är skillnaden mellan en kompis och en vän?

Vad är skillnaden mellan en kompis och en vän?
En kompis kan jag se som någon i klassen, vänligt inställd men inte någon jag skulle ha regelbunden kontakt med om det inte vore för våra gemensamma forum. Jag vet antagligen vad de heter, ungefärlig personlighet, husdjur, eventuellt syskon osv men det är typ det. En vän för mig är någon som jag, kanske helt utan några gemensamma nämnare, har en regelbunden kontakt med i princip oavsett omständigheter. Jag kan skriva till dem mitt i natten och vice versa, det är inget konstigt alls. Vi känner varandra mycket väl och jag kommer sannolikt alltid ha iaf viss kontakt med dessa individer.

Jag har aldrig ätit sushi. Kommer aldrig göra heller då jag inte äter fisk och definitivt inte rå sådan.
Du kanske kan tänka dig att äta vegetarisk sushi? :) jag tycker inte om lax så jag har alltid bara ätit de vegetariska varianterna. Så det tog ganska lång tid efter den stora sushi-hypen innan jag provade sushi för jag tänkte som du ”Lax?! Dessutom rå?! Aldrig i livet behåll er sushi för er själva” :stop:

En kompis kan jag se som någon i klassen, vänligt inställd men inte någon jag skulle ha regelbunden kontakt med om det inte vore för våra gemensamma forum. Jag vet antagligen vad de heter, ungefärlig personlighet, husdjur, eventuellt syskon osv men det är typ det. En vän för mig är någon som jag, kanske helt utan några gemensamma nämnare, har en regelbunden kontakt med i princip oavsett omständigheter. Jag kan skriva till dem mitt i natten och vice versa, det är inget konstigt alls. Vi känner varandra mycket väl och jag kommer sannolikt alltid ha iaf viss kontakt med dessa individer.

Det du beskriver som kompis kallar jag bekant.

Som kvinna med ett biologiskt barn höjer folk definitivt på ögonbrynen om jag säger:
Jag har aldrig varit gravid i den tredje trimestern.

”Det är så jobbigt de sista månaderna, ja du vet ju för du har ju barn” - nej det vet jag inte 😅. Där kan man snacka nåt som nära på alla andra kvinnor med barn har genomlevt, där det tas för givet.

Jag tror att de flesta jag känner från mina föräldrars generation (de har gjort/gör allt det där) till min yngsta lillebror (90-talist) har åtminstone provat.
Det beror nog lite på i vilka kretsar man umgåtts också. Cigaretter och snus är väldigt förekommande i min bekantskapskrets och under tonåren. Jag har själv tagit ett bloss på en studentfest men aldrig snusat. Knark har jag dock inte varit med om att någon öppet sagt att de testat eller att det förekom öppet på fester och sådär. Mer att alla ”visste” att nån som var uppenbart på glid hade testat. Men det kanske är annorlunda nu, och mer öppet men det är inget jag känner att ”alla andra” testat men inte jag. Likadant med snuset, nästan alla jag känner som snusar är män så som kvinna är det mindre konstigt i just min bekantskapskrets att inte ha snusat.

• Gilla
Reactions: MCP
Du kanske kan tänka dig att äta vegetarisk sushi? :) jag tycker inte om lax så jag har alltid bara ätit de vegetariska varianterna. Så det tog ganska lång tid efter den stora sushi-hypen innan jag provade sushi för jag tänkte som du ”Lax?! Dessutom rå?! Aldrig i livet behåll er sushi för er själva” :stop:
Nä det är inget för mej. Jag gillar ytterst sällan vegetariskt och jag tycker inte tycker att det ser speciellt lockande ut heller om jag ska vara ärlig

Det du beskriver som kompis kallar jag bekant.
Språket är fritt att bruka. Jag gör skillnad på detta då jag haft många klasskamrater och liknande som tycker att "vi är kompisar nu" efter att ha sett människan kanske två gånger. Så jag har istället reserverat termen vän för de som jag faktiskt känner.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 387
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 104
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 488
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 846
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Tråden för spår