Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det där satans grävandet i tandköttet!Den förbannade tandstenen... tandläkaren skrapar så det ilar i hela skallen, efter många år så får jag bedövning vid bortagning av tandsten, det gör så ont! Den sitter främst på nedre framtänderna, även under tandköttet så det måste grävas. Men inga hål!
Aj, ingen emalj? Vad har hänt? Måste ju vara fruktansvärt obehagligt.Mycket tandsten på de fyra "framtänderna" i nederkäken som helt saknar emalj, vilket även ska vara orsaken till tandsten. Haft så hela mitt liv. I övrigt ingen tandsten, och ej heller haft hål någonsin.
Det är nog bara ett fåtal som inte har tandsten alls. De flesta har det trots tandtvätt och användning av tandtråd.Ingen tandsten, inga hål.
Jag har lite svårt att se hur det skulle bli tandsten om man verkligen borstar bort all plack 2 ggr/dag? Hundarna får ju tandsten om jag inte borstar, men borstar jag så håller det sig undan.
Någon som vet hur tandsten bildas, om det inte bildas av plack? Nu blev jag mkt nyfiken eftersom det verkar så vanligt.
Aj, ingen emalj? Vad har hänt? Måste ju vara fruktansvärt obehagligt.