C
CarolineNSV
Jag har fortfarande ute mina tjockisar ( ) ute dygnet runt. Det har varit så fint väder här. Ganska kyliga nätter, ner emot 5-10 plusgrader. Men ingen kombination av regn och blåst. De har tillgång till en ganske stor skogsdunge och mark. De har gräs kvar, men stödfodrar även, äter inte alltid upp. Men lägger ut hö så att de har tillgång iaf.
Jag är ju en riktigt hönsmamma. Men det går ingen nöd på dem än. Men kommer regnet nu nästa gång så blir det nog in nattetid.
Hur gör ni? Någon som också har ute hästarna dygnet runt fortfarande?
När planerar ni ta in dom isåfall?
Jag tycker hästarna ska gå ute sålänge vädret tillåter, sen får man ju även läsa av dem.
och bara en övrig fråga allmänt; Har jag fel att från 1 oktober måste man ha anordnat ligghall om de ska gå ute dygnet runt? *bara nyfiken*
Jag är ju en riktigt hönsmamma. Men det går ingen nöd på dem än. Men kommer regnet nu nästa gång så blir det nog in nattetid.
Hur gör ni? Någon som också har ute hästarna dygnet runt fortfarande?
När planerar ni ta in dom isåfall?
Jag tycker hästarna ska gå ute sålänge vädret tillåter, sen får man ju även läsa av dem.
och bara en övrig fråga allmänt; Har jag fel att från 1 oktober måste man ha anordnat ligghall om de ska gå ute dygnet runt? *bara nyfiken*