Har du fått mersmak?

LitenIsa

Trådstartare
Hur många gånger har jag inte fått den frågan sen dottern föddes. Svaret är NEJ NEJ NEJ! Elivia är helt underbar och jag trivs kalasbra med att vara mamma. Men inte ens under dödshot kan jag tänka mig att genomgå en till förlossning. MÅSTE man känna att det var underbart och vackert?

Jag mår bara dåligt när jag tänker tillbaks på det. Visst har jag börjar glömma bort lite hur det kändes men jag minns klart och tydligt att jag var övertygad om att jag aldrig skulle fixa det mot slutet. Det första jag sa när jag fick upp Elivia var ALDRIG MER!

Jag är besviken på att jag inte kunde hantera smärtan bättre. Kvinnor har fött barn i flera årtusenden och det har alltid gått bra (för det mesta) så varför skulle inte jag fixa det?

Jag är trött på att få höra andra mammor berätta om sina maratonförlossningar och ändå var de villiga att göra om det 30 sek efter att barnet var fött.

Jag vill egentligen att Elivia ska få syskon (är själv uppväxt med fyra syskon) men jag kan verkligen iknte tänka mig att genomgå det en gång till.

Så, nu har jag gnällt av mig, tack för att du orkade läsa.:bow:
 
Sv: Har du fått mersmak?

Jag är en sådan mamma som du inte orkar med. Trots att jag tyckte smärtan var obeskrivligt hemsk så började jag redan på BB övertyga mig själv om att detta absolut inte var sista gången. Med båda barnen, så vi kommer absolut att skaffa en trea :o

Jag tycker absolut inte att det var underbart eller vackert, trots att jag aldrig upplevt något värre så är det ändå inte tillräckligt hemskt för att jag skulle avstå fler barn.

Det är synd att en jobbig förlossning ska få kvinnor att avstå fler barn. Det är kul med syskon, barn har glädje av varandra. Skulle det vara en omöjlighet för dig att gå igenom en graviditet men få snitt istället?
 
Sv: Har du fått mersmak?

Menar inte att jag tycker illa om alla som vill skaffa många barn. tycker bara illa om de mammor som försöker övertyga mig om att det knappast kan ha varit så hemskt som jag upplevde det och att jag visst kommer vilja skaffa fler barn. första dagarna sa de att om en vecka har du glömt allt. Sen blev det om en månad och nu säger det bara att det glömmer du snart bort.

Fast det allra värsta är egentligen att jag känner mig så besviken på mig själv. VARFÖR fixade inte jag det här? Jag har aldrig uppfattat mig själv som gnällig och med låg smärttröskel utan snarare tvärtom. Är nog inte så kaxig som jag trodde att jag var;)

Kan bara tillägga att jag hade en underbar bm (eller flera stycken då det tog ett tag) och all annan personal som rusade in på slutet då blev lite bråttom att få ut henne. Stor eloge till alla dem:bow:
 
Sv: Har du fått mersmak?

Jag känner igen mig i det du skriver. Det känns som att folk ser ner på mig när jag säger att jag inte vill gå igenom det en gång till. "En riktig kvinna ska minsann tåla det flera gånger om".
Så nu pratar jag inte om det längre om inte någon annan säger något först. Fast jag har märkt fler och fler som faktiskt tycker som jag...
 
Sv: Har du fått mersmak?

Jag tror att det tar olika lång tid för alla, att glömma och att övertyga sig själv om att det nog inte var så farligt. Om man nu alls gör det, som sagt. I ditt fall kanske det kommer ta flera år innan du känner dig redo för fler barn.

Jag börjar redan fundera på om vi inte skulle ha en liten 08:a också :o:angel:. Men nej, jag vill hinna tillbaka till mitt jobb och tjäna ihop till ett litet sparkapital innan jag skaffar en till.
 
Sv: Har du fått mersmak?

TJa både ja och nej. Har en bebis sen april, men är nu gravid igen och väntar tillökning i maj. Jag vill ha fler barn men ingen förlossning... Nu var denna inte planerad och blev till trots att vi skyddade oss. Men jag är glad ändå.
 
Sv: Har du fått mersmak?

Jag kände som du, eller rättare sagt jag hade bestämt mig att vi bara skulle ha en efter den vidriga förlossningen och 3 månader av ständigt skrikande!

För mig tog det 4 år innan jag kände något som helst "bebis-sug" igen!
Det har tjatats och gnatats av släkt och vänner att: "ni måste skaffa en till", men vi har stått på oss!

Men förra vintern (när sonen blev 4) började jag längta efter en till, så vi väntade några månader till sen sa vi: nu eller aldrig! Och körde utan något skydd, och det tog sig lite snabbare än vi tänkt oss!!

Vi hade tänkt oss en våren -08 barn, men det blir en sen -07:a istället!

Känn absolut ingen press att man måste ha fler barn än ett, antingen vill du igen efter ett par år eller oxå aldrig, inget av det är fel! Stå på dig! :)
 
Sv: Har du fått mersmak?

Nej, jag har inte heller någon mersmak. Jag förstår inte hur jag ska orka med att vara mamma åt två stycken samtidigt, när det känns som om tiden, orken och viljan knappt räcker till åt en :crazy:
Trots det så vill även jag att min son ska ha syskon egentligen, för jag har själv haft en enormt stor behållning av mina egna.

Men jag tvivlar på att det blir fler barn. Jag orkar inte med en omgång till tror jag, av att konstant behöva finnas där och att alltid vara så himla trött. Nu har det varit gnäll till största delen i över 4 mån, och ibland vill jag bara rymma och aldrig mer komma tillbaka :o
 
Sv: Har du fått mersmak?

Det är inte skönt att föda barn och inte underbart och vacker heller.

Det är upp till varje föräldrapar att bestämma huruvida de vill ha fler än ett barn eller inte.

Men sen får man stå ut med omgivningen hur man än gör.
 
Sv: Har du fått mersmak?

Alla barn är ju olika.
Ena gången får man en lättskött, andra gången en gnällig.

Sen får man ju inte glömma att man faktiskt är två föräldrar.
 
Sv: Har du fått mersmak?

Samma här !
De två första var hur nöjda som helst och ffa de SOV.

Trean har aldrig varit intresserad av sömn och är det inte nu heller, han är 12 år.
 
Sv: Har du fått mersmak?

Jag förstår precis... har en son på 15 månader och aldrig i h-e att jag vill ha en till!! Är konstant trött, vill sova jämt, trött på att vara behövd, på språng hela tiden. Och ändå är min son en ängel...skriker inte, gråter inte, bara glad och nöjd...

Är man ett monster??
 
Sv: Har du fått mersmak?

Jag umgås med fler som har tätt mellan sina barn, och jag avundas deras lugna harmoniska bebisar. Min blir vansinnig om jag inte bär, bär och bär honom.

Kors i taket att han ligger själv nu :eek:, han har legat själv fem minuter och det är det längsta på hela dagen.
 
Sv: Har du fått mersmak?

Min första son var/är en riktig ängel. Medgörlig, glad i allt man hittar på, alltid nöjd. Kan och vill leka själv, sover på nätterna. Etc. Därför blev det en till knodd ganska snabbt :angel:
 
Sv: Har du fått mersmak?

jag kommer aldrig skaffa ett till barn... tror jag.... (det ska väl ske nått under som att karlar börjar föda barn sånna fall)
Dels var graviditeten OERHÖRT påfrestande för kroppen inte just då kanske men efteråt... jag är förstörd på ett sätt. Men sen var förlossningen det värsta jag varit med om i hela mitt liv och inte för en miljard kr skulle jag göra om det.... och hade jag vetat detta i förväg hade jag aldrig blivit av med oskulden... Jag ÄLSKAR min dotter... men säger bara att det var tur att jag levde på rosa moln innan för annars hade hon aldrig funnits till!
 
Sv: Har du fått mersmak?

Jag hade turen att få en fantastisk förlossning som gick snabbt, utan bedövning och utan bristningar. Sen fick jag en förlossningsdepression och första tiden var... tja, jag minns den knappt längre, det är för dystert. Min man fick ta precis allt ansvar i början, men nu är min 15 månader gamla Vikke mitt allt. Vi har i princip bestämt oss för att det inte blir fler barn. Inte pga förlossningen, inte pga att han är jobbig (jag tycker faktiskt att det är otroligt enkelt att vara mamma till den här killen), utan för att en förlossningsdepression till tror jag inte att mitt redan rätt trashade psyke pallar med.
 
Sv: Har du fått mersmak?

Hur många gånger har jag inte fått den frågan sen dottern föddes. Svaret är NEJ NEJ NEJ! Elivia är helt underbar och jag trivs kalasbra med att vara mamma. Men inte ens under dödshot kan jag tänka mig att genomgå en till förlossning. MÅSTE man känna att det var underbart och vackert?

Jag mår bara dåligt när jag tänker tillbaks på det. Visst har jag börjar glömma bort lite hur det kändes men jag minns klart och tydligt att jag var övertygad om att jag aldrig skulle fixa det mot slutet. Det första jag sa när jag fick upp Elivia var ALDRIG MER!

Jag är besviken på att jag inte kunde hantera smärtan bättre. Kvinnor har fött barn i flera årtusenden och det har alltid gått bra (för det mesta) så varför skulle inte jag fixa det?

Jag är trött på att få höra andra mammor berätta om sina maratonförlossningar och ändå var de villiga att göra om det 30 sek efter att barnet var fött.

Jag vill egentligen att Elivia ska få syskon (är själv uppväxt med fyra syskon) men jag kan verkligen iknte tänka mig att genomgå det en gång till.

Så, nu har jag gnällt av mig, tack för att du orkade läsa.:bow:

Jag fick planerat snitt precis som jag ville & kände redan samma dag min son föddes att jag vill ha fler barn sisådär 3 kanske.
Jag hade jättebra upplevelse av snittet & tycker inte det var ngt speciellt att genomgå det, det var det bästa jag gjort, hade aldrig frivilligt genomgått en vaginal förlossning.
 
Sv: Har du fått mersmak?

Jag hade också en jättebra upplevelse av mitt planerade snitt, och allt läkte helt perfekt.

Det är liksom inte förlossningen i sig som avskräcker mig, utan mer dom närmsta åren efteråt. Dom första 5 månaderna ungefär var som en dröm, men sen blev han bara mammigare och mammigare. Skulle bäras jämt, alltid underhållas osv osv. Och han är också ett sådant typiskt "snällt" barn som alla pratar om. Mycket glad, hänger med på allt, sover hela nätter sen han föddes nästan. Men det är ändå väldigt jobbigt just nu känner jag.
 
Sv: Har du fått mersmak?

Jo, men eftersom jag har valt att leva ihop med en man som är borta mycket så är han inte hemma lika mycket som mig, och så kommer det att förbli ganska länge. Mitt val, helt och hållet, och därför får ju även jag välja om jag orkar med ett barn till under omständigheterna.

Eftersom jag inte har några planer på att byta ut pappan heller så blir det antagligen bara ett barn istället. Men vem vet, jag kanske ändrar mig i framtiden, allt kan ju hända trots allt.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 953
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 698
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 841
Senast: Gunnar
·
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 679
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp