Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är det för skillnad på att ha en "inre monolog" och att tänka? Sedan pratar mycket med mig själv när jag är ensam hemma...högt alltsåJag är nyfiken på om ni har en inre röst eller monolog. Jag har en inre monolog
Jag menar inte röstJag behöver nog en utvwckling av vad du menar med inre monolog, och vad som är skiljer från inre röst.
Hur som helst så resonerar med mig själv en del när jag tänker.
"Har ni en inre röst/monolog, eller inte?" typ?Jag är nyfiken på om ni har en inre röst eller monolog. Jag har en inre monolog
Bilder ja, jag ser sakerna i 3D och inte som bilder som jag hört att många görJapp jag har en inre monolog och tänker jag på vissa personer så switchar jag till engelska som är vårt språk, det händer även om jag är i England under lite längre tid.
Jag blev otroligt förvånad när jag frågade exet om vad han tänkte på och han svarade "inget särskilt, bara en en massa lösa bilder som fladdrar förbi..."
WTF?! BILDER? Vad menar du med bilder?!
Jag vet inte men jag är nyfikenHar inte alla en inre röst och monolog?
För mig är det att tänka, helt enkelt....Har inte alla en inre röst och monolog?
Ja, precis.För mig är det att tänka, helt enkelt....
Alla kan nog ha en inre monolog men det är inte alla som kan tänka i bilder dock..Har inte alla en inre röst och monolog?
Nej tydligen har inte alla det.Har inte alla en inre röst och monolog?
Så funkar jag med. Jag kan tvinga mig att läsa en text ord för ord i mitt huvud, men då går det ju jätte-jättelångsamt att läsa. "Tankeformatet" är snabbare. Jag hör inte heller någon röst inuti mitt huvud för tankarna, de är helt tysta. Men en inre jukebox har jag definitivt.Kan frågan möjligen gälla HUR denna inre monolog ser ut? Alltså, är det en röst, ord, bilder, osv?
Jag kan inte beskriva hur mina tankar funkar. Det är inte uttalade ord, eller det KAN vara det, men oftast inte. Det är inte heller bilder. Det är liksom… tankar. Ett helt eget format.
Funkar likadant när jag läser, orden uttalas inte i mitt huvud (det hade gått så långsamt!), det blir också tankar.