Jag känner för många strippor för att mitt svar i omröstningen ska vara representativt för befolkningen i stort.
Att nästintill varje kvinna i 35-års åldern skulle ha bröstimplantat stämmer knappast, var är hans källor?
Med det sagt så har kanske fler än man tror bröstimplantat, de har bara gjort blygsamma förstoringar. Men nästintill varje kvinna, nej, där får han allt återkomma med fakta.
Lite på samma tema. Ibland hävdar människor att mindre förstoringar på något sätt skulle vara mindre problematiska än uppenbara sådana, för att det skulle representera ett mer "naturligt" ideal, men jag tycker nästan tvärtom (ur ett samhällsperspektiv, har inga åsikter kring hur enskilda individer bör göra). Med uppenbara förstoringar blir det tydligare att det har skett ett ingrepp medan diskret kirurgi gör normen kring hur man ska se ut och vilka bröst man ska ha trängre och trängre på ett mer omärkligt och mer allmänt accepterat sätt. När man enkelt kan peka ut att någon har förstorat brösten/rumpan/läpparna osv kan man reflektera över trender, över valet att anpassa sig efter ett ideal osv, men när människor runtomkring en som av ren magi faller inom normen är det lättare att tro att man helt enkelt är onormal om man inte passar in.
Å andra sidan flyttar de extrema/tydliga ingreppen gränserna på ett ganska dramatiskt sätt så det är kanske en bedömningsfråga vilken typ av ingrepp som bidrar mest till det trånga idealet. De samverkar.