Har den mainsplainande kollegan rätt?

Tanten behöver veta! Är det vanligt att kvinnor mellan 30-40 har bröstimplantat?

• Jag har bröstimplantat och är mellan 30-40 år gammal

Röster: 7 2,0%
  • Jag har inga bröstimplantat och är mellan 30-40 år gammal

Röster: 179 50,3%
  • Jag är tyvärr i fel ålders kategori för att svara för min egen skull, men röstar i det andra.

Röster: 103 28,9%
  • Jag känner en person mellan 30-40 år gammal som har bröstimplantat

Röster: 76 21,3%
  • Jag känner mer än en men under fem personer som är mellan 30-40 år gammal och har bröstimplnatat

Röster: 40 11,2%
  • Jag känner mellan fem och tio personer som är mellan 30-40 år gamla och har bröstimplantat

Röster: 9 2,5%
  • Jag känner över 10 personer som är mellan 30-40 år gamla och har bröstimplantat

Röster: 2 0,6%
  • Jag känner ingen som är mellan 30-40 år gammal och har bröstimplantat

Röster: 198 55,6%

• Antal omröstningsdeltagare
    356
Jag känner två personer med implantat, de är runt 25 år båda.

För min del handlar det nog mest om mitt umgänge, de flesta bryr sig inte särskilt mycket alt. har inte råd pga att alla pengar går till häst/hund.

Vet iaf 2 som har, en gjorde efter gastric bypass.
Kan vara flera men det är de jag kommer på nu haha
Har precis fyllt 40 och har naturliga d-kupor
Hänger lite men har ju ammat ett år.
Ska ju ner en massa i vikt och då blir de väl inte lika kul men skulle aldrig skaffa silikon för det

@tanten har en kollega som påstår att nästintill varje kvinna i 35 års åldern har bröstimplantat? Har han rätt? Vi gör det lite lättare och tar ett tio års spann.
Jag undrar lite över varför kollegan kom med sitt påstående? Vad ville han bevisa? Att implantat är så självklart att nästan 100% av kvinnorna har dem? Att det är för jä**igt? Undrade han varför inte ALLA har dem för då skulle han ha fler stora bröst att titta på? Ville han mansplaina lite (...) och förklara att han minsann vet mer om kvinnors bröst än vad du gör?

Jag tycker påståendet är irriterande.

@tanten också

Jag frågade min manliga kollega, 36 år, och i hans bekantskapskrets så uppskattade han att ca 90% av tjejerna har opererat brösten :eek:

Jag har ofta fått frågan om jag förstorat brösten, speciellt när jag var yngre och var väldigt smal med stora tuttar. Med en bra bh såg de fasta och "purky" ut. Blev redigt irriterad, inget som någon annan har att göra med! Jag tror dock de flesta killar skulle sagt att jag var opererad utan att veta hur det ligger till.

Jag känner för många strippor för att mitt svar i omröstningen ska vara representativt för befolkningen i stort.

Att nästintill varje kvinna i 35-års åldern skulle ha bröstimplantat stämmer knappast, var är hans källor?

Med det sagt så har kanske fler än man tror bröstimplantat, de har bara gjort blygsamma förstoringar. Men nästintill varje kvinna, nej, där får han allt återkomma med fakta.

Lite på samma tema. Ibland hävdar människor att mindre förstoringar på något sätt skulle vara mindre problematiska än uppenbara sådana, för att det skulle representera ett mer "naturligt" ideal, men jag tycker nästan tvärtom (ur ett samhällsperspektiv, har inga åsikter kring hur enskilda individer bör göra). Med uppenbara förstoringar blir det tydligare att det har skett ett ingrepp medan diskret kirurgi gör normen kring hur man ska se ut och vilka bröst man ska ha trängre och trängre på ett mer omärkligt och mer allmänt accepterat sätt. När man enkelt kan peka ut att någon har förstorat brösten/rumpan/läpparna osv kan man reflektera över trender, över valet att anpassa sig efter ett ideal osv, men när människor runtomkring en som av ren magi faller inom normen är det lättare att tro att man helt enkelt är onormal om man inte passar in.
Å andra sidan flyttar de extrema/tydliga ingreppen gränserna på ett ganska dramatiskt sätt så det är kanske en bedömningsfråga vilken typ av ingrepp som bidrar mest till det trånga idealet. De samverkar.

Det beror kanske på i vilka kretsar man rör sig i? Jag har bröstimplantat. Min sambo och en av mina vänner vet om det. Ingen annan av mina vänner vet om det, jag går inte runt och pratar om det eller talar om det ens om det kommer på tal.

Jag undrar lite över varför kollegan kom med sitt påstående? Vad ville han bevisa? Att implantat är så självklart att nästan 100% av kvinnorna har dem? Att det är för jä**igt? Undrade han varför inte ALLA har dem för då skulle han ha fler stora bröst att titta på? Ville han mansplaina lite (...) och förklara att han minsann vet mer om kvinnors bröst än vad du gör?

Jag tycker påståendet är irriterande.

@tanten också
Påståendet är väldigt irriterande :)
Känner en som har implantat, men känner flera som istället har minskat ner sin naturliga storlek.

Så vitt jag vet känner jag ingen i åldersspannet med implantat men det är ju inte säkert det stämmer. I min närmare umgängeskrets, där jag har insyn(no pun intended) är det dock ingen som har implantat eller ens gjort något ingrepp.

Jag känner en. Hon toktränar och lägger mycket tid på utseendet och ville uppnå en viss sorts "look".
Annars vet jag ingen som gjort det.
Skulle mina egna helt tappa formen skulle jag nog överväga det, jag har stor byst om den blir två tomma skinnpåsar skulle jag nog vilja förminska och strama åt. Min mardröm vore dock att vara 70+ med Barbietuttar så inget sådant.

Jag är 34 och har absolut inga implantat. Har letat i bekantskapskretsen och mig veterligen känner jag bara en person som har gjort sina bröst - hon är över 40 nu men var kring 35 när hon gjorde dem. Hon var nästan helt platt innan och mådde i perioder riktigt dåligt över det, nu skulle jag tro att hon har en käck b-kupa och mår väldigt bra.

Jag känner alltså betydligt fler i min ålder som har gjort reduktioner (säger man så om bröst? Låter som sås) än förstoringar.

Jag känner en över fyrtio med implantat och en över fyrtio som hissat upp sina lite. Sen känner jag en som har implantat som är 30. Nej vänta nu kommer jag på en till som är 39... men det är av alla kvinnor jag är bekant med. Så ur det perspektivet mindre än 1% av min bekanta.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 670
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
15 024
Senast: Sasse
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 185
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka