Har den mainsplainande kollegan rätt?

Tanten behöver veta! Är det vanligt att kvinnor mellan 30-40 har bröstimplantat?

• Jag har bröstimplantat och är mellan 30-40 år gammal

Röster: 7 2,0%
  • Jag har inga bröstimplantat och är mellan 30-40 år gammal

Röster: 179 50,3%
  • Jag är tyvärr i fel ålders kategori för att svara för min egen skull, men röstar i det andra.

Röster: 103 28,9%
  • Jag känner en person mellan 30-40 år gammal som har bröstimplantat

Röster: 76 21,3%
  • Jag känner mer än en men under fem personer som är mellan 30-40 år gammal och har bröstimplnatat

Röster: 40 11,2%
  • Jag känner mellan fem och tio personer som är mellan 30-40 år gamla och har bröstimplantat

Röster: 9 2,5%
  • Jag känner över 10 personer som är mellan 30-40 år gamla och har bröstimplantat

Röster: 2 0,6%
  • Jag känner ingen som är mellan 30-40 år gammal och har bröstimplantat

Röster: 198 55,6%

• Antal omröstningsdeltagare
    356
Jag känner/är vän med ett par stycken som har implantat. Är bekant med rätt många som har.
Det är rätt vanligt i vissa kretsar. Något de flesta gör efter barn tex. Samtidigt som det är väldigt ovanligt i andra och snudd på ses ner på.

Men att alla tjejer i 35-årsåldern har är en rejäl överdrift. Jag tror fortf det är färre som har än som inte har. Om vi slår ut det över hela Sverige, alla kretsar sas.

Min sambo är kiropraktor. De med implantat måste man justera på visst vis om man inte har en speciell bänk med hål för brösten.
Han upplever också att det är betydligt färre som är opererade än inte.

Jag ar ju betydligt aldre, men kanner nagra som har implantat efter cancer och nagra som har gjort brost reducering men ingen som har implantat for att fa storre brost.

Jag är 33 år gammal, har inga implantat. Har väl ett tiotal i min omgivning mellan 30-40 som jag vet inte har implantat och en arbetskollega som har (hon närmar sig 40). Med reservationen då att jag har många jag faktiskt inte har en aning om huruvida deras bröst är naturliga eller inte, hade inte tänkt på det med kollegan om hon inte sagt åt mig att känna på hennes bröst (hon har inkapslingar som hon berättade om).

Jag har träffat tre personer som jag vet har bröstimplantat. Samtliga är för gamla för att ingå i omröstningen; en är strax över 40, de andra två omkring 50.

Jag valde att inte ta med den jag känner som har bröstimplantat. Hon har bröstimplantat för hon tog bort rösten pågrund av hon har aggressiv bröstcancer.

Ingen som jag vet om, någon däremot som har implantar efter att ha haft cancer.

Men ni som skriver om kvinnor som haft obefintliga bröst, helt platt byst? Hur menar ni då? Inte ens män brukar ha helt platt bröst.

Svarsalternativen passar inte för min bekantskapskrets.
Jag känner två personer som är mellan 20 och 30 år som har implantat av kosmetiska skäl, och en person som är över 50 som också har "kosmetiska implantat".

Ingen som jag vet om, någon däremot som har implantar efter att ha haft cancer.

Men ni som skriver om kvinnor som haft obefintliga bröst, helt platt byst? Hur menar ni då? Inte ens män brukar ha helt platt bröst.
Jag kände en kvinna som hade helt platt byst. Hon ammade dock utan problem.
Seriöst - hon hade inte ens kullar. Bara rejäla kvinnliga bröstvårtor. Hon var å andra sidan väldigt mager - oönskat mager.

Jag stämmer ju bra in i åldersgruppen, har inga implantat och har heller inga planer på att skaffa. Däremot känner jag flertal som har implantat i min ålder, ganska många faktiskt, men det är ju inte ens majoriteten av tjejerna som har implantat. Flera skaffade implantat efter de fått barn, men de flesta skaffade implantat i 20-års åldern.

Däremot håller jag med @Anna om att jag känner ett flertal som gjort bröstreduktioner för att de inte pallat med sina stora naturliga bröst.

Jag känner en som har bröstimplantat. Men hon är yngre än mig (jag är 28). Däremot vill jag mig minnas att en på ena syrrans första jobb tog semester och gjorde en bröstförstoring. Hon var någonstans runt 30 då (40+ idag). Annars finns det inga mer i min närhet som gjort någon förstoring.

Jag vet om en ytligt bekant som har bröstimplantat. Hon är 40 år i år. Hon har även gjort andra kosmetiska ingrepa. I övrigt känner jag inte till någon, varken inom målgruppen eller utanför, som har bröstimplantat. Jag bor i Sveriges 5:e största stad dvs. medelstor stad.

Jag känner till en, vagt, ngn bekant till en släkting, hon är nog 55+ nu eller så. (Jag träffade henne en gång när jag var 17 och då skvallrades det om att hon hade implantat :) )

Jag kommer ev fixa mina tuttar när jag ammat klart osv. Jag trivs bättre när de är lite ärtigare.

Men först hyfsa till allt övrigt häng.

Hur som helst, jag skrev just "vet om" eftersom inte alla pratar om det. Men att de flesta skulle vara opererade finner jag osannolikt.
Vänta ett tag och se också? Mina blev lite tunnare ovanpå bara, men rundare undertill, jag är nästan nöjd med resultatet så långt.

Vänta ett tag och se också? Mina blev lite tunnare ovanpå bara, men rundare undertill, jag är nästan nöjd med resultatet så långt.

Jag tvivlar starkt på att de återhämtar sig.

De försvann när jag gick ner i vikt, de drog ihop sig lite men blev som två påsar. De var inte så ärtiga som fyllda heller.

Nu när de planerar mjölkbar så har de återfått fylligheten (jag har också lagt på mig 10kg) men den lär liksom dräneras när det är slut på hormoner...

Men det ligger oavsett ett par år framåt i tiden. Måste ju klämma ut Viktor, (förhoppningvis) amma och så gå ner till matchvikt igen innan det ens är med i planeringen.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 670
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
15 024
Senast: Sasse
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 185
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka