Har den mainsplainande kollegan rätt?

Tanten behöver veta! Är det vanligt att kvinnor mellan 30-40 har bröstimplantat?

• Jag har bröstimplantat och är mellan 30-40 år gammal

Röster: 7 2,0%
  • Jag har inga bröstimplantat och är mellan 30-40 år gammal

Röster: 179 50,3%
  • Jag är tyvärr i fel ålders kategori för att svara för min egen skull, men röstar i det andra.

Röster: 103 28,9%
  • Jag känner en person mellan 30-40 år gammal som har bröstimplantat

Röster: 76 21,3%
  • Jag känner mer än en men under fem personer som är mellan 30-40 år gammal och har bröstimplnatat

Röster: 40 11,2%
  • Jag känner mellan fem och tio personer som är mellan 30-40 år gamla och har bröstimplantat

Röster: 9 2,5%
  • Jag känner över 10 personer som är mellan 30-40 år gamla och har bröstimplantat

Röster: 2 0,6%
  • Jag känner ingen som är mellan 30-40 år gammal och har bröstimplantat

Röster: 198 55,6%

• Antal omröstningsdeltagare
    356
Jag känner en person som har implantat som inte är pga att de fått ta ort bröst eller del av bröst pga cancer. Hon är över 50.

Svarsalternativen är väl lite vilseledande, jag känner ex en som idag är strax över 40, men hade inplantat redan när hon var 35 så valde att ta med henne. Sen en som är strax under 30, men lär ha implantaten kvar när hon blir 35, för att nämna några exempel.

Men det kanske bara är de som är runt 35 precis nu som räknas? Oavsett har jag ett antal mer eller mindre ytliga bekantskaper där jag inte har någon aning om deras bröst innehåller inplantat eller inte, då det känns väldigt irrelevant för vår relation. :)

Jag gillar att jag är för ung för att svara ordentligt här :D (brukar annars ha lätt för att känna mig som en ocharmig gammal tant)
Jag känner inte speciellt många som är 35-40 år gamla, inte så många som är äldre än det heller och så vitt jag vet har ingen i min bekantskapskrets några implantat.

Svarsalternativen är väl lite vilseledande, jag känner ex en som idag är strax över 40, men hade inplantat redan när hon var 35 så valde att ta med henne. Sen en som är strax under 30, men lär ha implantaten kvar när hon blir 35, för att nämna några exempel.

Men det kanske bara är de som är runt 35 precis nu som räknas? Oavsett har jag ett antal mer eller mindre ytliga bekantskaper där jag inte har någon aning om deras bröst innehåller inplantat eller inte, då det känns väldigt irrelevant för vår relation. :)

Kollegan påstår att alla han känner i hans ålder (runt 35) har implantat.

Så det är just nu som räknas :)

Jag känner en enda person i min ålder (jag är 34 år) som har bröstimplantat, då hon aldrig haft bröst. Nu har hon ett par söta a-kupor som hon är så lycklig över.

Däremot rör jag mig ju mest i hästkretsar och just bland mina bekanta och vänner är den här utseendehetsen rätt icke-existerande. :o

Mina vänner är just i den åldern, 30-40 i princip hela bekantskapskretsen. En enda person vet jag har det, hon är dryga 40. Sen vet jag förstås inte säkert på alla, men de flesta vet jag i alla fall att de inte har.

Jag känner dock flera stycken som har bröstimplantat och är över 40. Ingen av dem har gjort det av medicinska skäl utan för att få större tuttar. När jag var runt 25 blev det väldigt populärt så det var massor med tjejer som förstorade då.

Jag känner totalt två, en i åldersspannet och en utanför. Ingen av dem har förstorat medelstora till mycket stora, eller ens små till stora, utan i princip obefintliga(!) till medelstora.

Min erfarenhet är att det finns ett rejält mörkertal. Många verkar fortfarande tro att det måste synas om nån gjort brösten, typ DD-kupa minst, och många håller nog rätt tyst om att de fixat sig- det är ju trots allt en rätt privat sak. Jag vet flera som gjort där man aldrig skulle trott det och jag har bara fått veta pga mitt yrke då folk tenderar att fråga mig om saker som hör till det, och ofta verkar känna sig bekväma med att ta upp sådant som om jag hade tystnadsplikt jämt (och jag för givetvis inte sådant vidare). Min mor har övervägt att göra implantat efter bröstcancerkirurgi men hon faller utanför åldersramen här. Jag är mycket glad att möjligheten finns för de som behöver det, även om just min mamma valt att avvakta lite till pga att det är ett så stort ingrepp.

Min erfarenhet är att det finns ett rejält mörkertal. Många verkar fortfarande tro att det måste synas om nån gjort brösten, typ DD-kupa minst, och många håller nog rätt tyst om att de fixat sig- det är ju trots allt en rätt privat sak. Jag vet flera som gjort där man aldrig skulle trott det och jag har bara fått veta pga mitt yrke då folk tenderar att fråga mig om saker som hör till det, och ofta verkar känna sig bekväma med att ta upp sådant som om jag hade tystnadsplikt jämt (och jag för givetvis inte sådant vidare). Min mor har övervägt att göra implantat efter bröstcancerkirurgi men hon faller utanför åldersramen här. Jag är mycket glad att möjligheten finns för de som behöver det, även om just min mamma valt att avvakta lite till pga att det är ett så stort ingrepp.

Jag kommer ev fixa mina tuttar när jag ammat klart osv. Jag trivs bättre när de är lite ärtigare.

Men först hyfsa till allt övrigt häng.

Hur som helst, jag skrev just "vet om" eftersom inte alla pratar om det. Men att de flesta skulle vara opererade finner jag osannolikt.

Jag är för gammal för att mitt svar ska räknas men mina boobs är 100% naturliga och kommer att förbli så. Jag känner ingen som jag vet har bröstimplantat, varken i åldersspannet eller utanför.

Jag känner två (kusiner till mig) som är nånstans 30-35 som har implantat. Min mamma skaffade implantat när hon var typ 38-40 tror jag. Och så har jag en kompis som har och hon är 28. Alla har gjort det pga obefintliga bröst från början. Annars känner jag nog ingen mer vad jag vet :) Anser inte att alla i den åldern runt 35 har det.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 670
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
15 024
Senast: Sasse
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 185
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka