Hantverkare och toalettbesök (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 29)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men släpp inte in folk då? Ingen bryr sig om hur du eller jag har det. Det är hjärnan som försöker lura en att folk faktiskt bryr sig om det. Spec hantverkare som kanske ser 5-10 hushåll om dagen.
Är det verkligen okej att säga så till någon som har enorma problem med det där med att ha hem folk? Liksom seriöst, var lite råare tack om du kan, det tog inte tillräckligt hårt, upplys mig gärna lite mer om hur jag borde vara och reagera.

Jag har rätt att ha ett fint hem och få hjälp med sånt som behöver fixas även ifall jag inte mår på topp och jag har rätt till att ha såpass respektfulla människor här som frågar om det är okej att låna toaletten.
 
Den här tråden får mej mållös hur otroligt respektlösa många här är när det gäller folk som inte mår bra nog att ha det såpass okej hemma och mår dåligt och skäms över sin bristande förmåga att hålla det såpass okej att det går att visa för folk.

Det handlar om en enda liten fråga, ett par ord. Men inte ens det verkar många här inte kunna vara kapabla att vilja eller kunna göra för att göra livet lite lättare för någon.

Men det blir fortfarande inte mer eller mindre städat av att man säger ett par ord. Antingen tar du in folk i hemmet, eller så gör du inte det.
 
Men det blir fortfarande inte mer eller mindre städat av att man säger ett par ord. Antingen tar du in folk i hemmet, eller så gör du inte det.
Vad är det du inte förstår, för mig blir det otroligt mycket lättare om jag kan få förklara situationen innan folk tränger sig på. Att det ska vara så svårt att respektera andra människor.
 
Är det verkligen okej att säga så till någon som har enorma problem med det där med att ha hem folk? Liksom seriöst, var lite råare tack om du kan. Jag har rätt att ha ett fint hem och få hjälp med sånt som behöver fixas även ifall jag inte mår på topp.
Du tycker folk är respektlösa här och det är ok att skriva? Vad har du för alternativ då? Antingen släppa in folk och riskera att de måste på toa eller inte släppa in folk? Jag vet inte vad det har med saken att göra att du har rätt att ha ett fint hem? Det är inte det som diskuteras.
 
Den här tråden får mej mållös hur otroligt respektlösa många här är när det gäller folk som inte mår bra nog att ha det såpass okej hemma och mår dåligt och skäms över sin bristande förmåga att hålla det såpass okej att det går att visa för folk.

Det handlar om en enda liten fråga, ett par ord. Men inte ens det verkar många här inte kunna vara kapabla att vilja eller kunna göra för att göra livet lite lättare för någon.

Och den far mig mallos over hur otroligt "ogina" manga ar och forfasas over att hantverkare anvander toaletten. Personligen skulle jag nog fragat VAR toaletten ar, inte fragat, da det ar sjalvklart att man kan anvanda toaletten pa den har continenten.

Om toalocket var uppe eller nere nar jag kom in ar jag osaker pa att jag lagt marke till om jag inte blivit tillsagd att det masta vara det ena eller andra ... och att stanga dorren till toaletten ar sakert det sista en ventilations teckniker gor.
 
Du tycker folk är respektlösa här och det är ok att skriva? Vad har du för alternativ då? Antingen släppa in folk och riskera att de måste på toa eller inte släppa in folk? Jag vet inte vad det har med saken att göra att du har rätt att ha ett fint hem? Det är inte det som diskuteras.
Det har med saken att göra att om jag tycker att folk borde fråga om lov att använda min toalett så har jag som alternativ att inte ta hit hantverkare och få hjälp med saker och ting som måste fixas. Alla har rätt att ha det fungerande hemma och få saker och ting lagat utan att ha rädslan att folk klampar på hur som helst utan att fråga först.
 
Är det verkligen okej att säga så till någon som har enorma problem med det där med att ha hem folk? Liksom seriöst, var lite råare tack om du kan, det tog inte tillräckligt hårt, upplys mig gärna lite mer om hur jag borde vara och reagera.

Jag har rätt att ha ett fint hem och få hjälp med sånt som behöver fixas även ifall jag inte mår på topp och jag har rätt till att ha såpass respektfulla människor här som frågar om det är okej att låna toaletten.

Om man har sa stora problem att slappa in hantverkare i sitt hem maste man val anda satta granser nar man bestammer att de ska komma? Sa att de vet att de inte kan anvanda toalett eller ga in i andra utrymmen utan att fraga forst?
 
Men vad hindrar dig från att säga det när de kliver innanför dörren? "Sorry, det är lite stökigt". Färdigt.
För mig räcker inte det nej, jag har är inte bekväm nog som selektiv mutist att säga till främmande människor vad som helst. Måste dom fråga så löser jag det men det är inte lätt för mig.
 
Det har med saken att göra att om jag tycker att folk borde fråga om lov att använda min toalett så har jag som alternativ att inte ta hit hantverkare och få hjälp med saker och ting som måste fixas. Alla har rätt att ha det fungerande hemma och få saker och ting lagat utan att ha rädslan att folk klampar på hur som helst utan att fråga först.

Men de "klampar" inte på hur som helst. De är ju där för att utföra ett redan beställt jobb. Det låter på dina inlägg som att random person från gatan närhelst på dygnet bara kliver rakt in och ut i ditt hem.
 
Jag uppskattar inte att främmande människor tar sig friheter i mitt hem, utan att fråga innan. Det är respektlöst tycker jag. Skulle jag ha någon hantvekare hemma, så blir de hänvisade till tvättstugan på innergården, ca 30 m från min port, för där finns en jättefin och fräsch toalett som de kan använda vid behov istället.
 
Om man har sa stora problem att slappa in hantverkare i sitt hem maste man val anda satta granser nar man bestammer att de ska komma? Sa att de vet att de inte kan anvanda toalett eller ga in i andra utrymmen utan att fraga forst?
Ja? Jag har inte skrivit någonstans att jag inte planerar allting sådant i mitt liv om det går. Men det är inte alltid det går faktiskt, ibland måste folk komma på jourtid och jag inte är beredd.
 
För mig räcker inte det nej, jag har är inte bekväm nog som selektiv mutist att säga till främmande människor vad som helst. Måste dom fråga så löser jag det men det är inte lätt för mig.

Okej. Så du säger ingenting när de knackar på? Tänker att det är betydligt enklare att bara få det sagt och slippa kommunicera något mer med människan.
 
Men de "klampar" inte på hur som helst. De är ju där för att utföra ett redan beställt jobb. Det låter på dina inlägg som att random person från gatan närhelst på dygnet bara kliver rakt in och ut i ditt hem.
Jo, för mig är det att klampa på hur som helst när dom ska vara i ett rum men sen utan att fråga går runt och letar och använder toaletten utan att fråga.
 
Det har med saken att göra att om jag tycker att folk borde fråga om lov att använda min toalett så har jag som alternativ att inte ta hit hantverkare och få hjälp med saker och ting som måste fixas. Alla har rätt att ha det fungerande hemma och få saker och ting lagat utan att ha rädslan att folk klampar på hur som helst utan att fråga först.
Är du okej med att betala extra om hantverkarna behöver åka iväg för att kunna gå på toaletten?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 742
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 874
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 044
Senast: tott
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 023
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp