Elo
Trådstartare
Och jag tycker det är fruktansvärt osympatiskt att ta för givet att alla alltid är i psykiskt skick att ha det såpass städat och fint att man är okej med att visa upp hela sitt hem utöver dom utrymmena som ska fixas. Därför är det respektfullt att fråga någon innan man klampar på i någons privata hem.
Folk gör så gott dom kan, grattis till alla som orkar hålla allt i skick nog att visa upp men så är inte läget för alla. Om jag inte orkat med att fixa allt och någon frågar kan jag få en chans iallafall att ursäkta att det inte är på topp och att dom får vara beredda på det. Då är inte risken heller särskilt stor att dom dömmer en efter hur skicket är.
Jag mår inte heller alltid bra. Och skäms väldigt ofta för hur jag har det här hemma (även om det i stort sett bara händer 1ggr/år att jag har besök.
Men helt ärligt är det inte mitt problem om de tycker att det är ostädat/stökigt. Det är deras.
Och vem skulle hantverkaren fråga om lov? Jag var inte hemma ( i så fall hade toadörren + toalocket inte varit ett problem och jag kan inte svara i telefon på jobbet.