Förstår inte alls. Varför skulle man inte upplysa om att toalett och dricksvatten är ur funktion om man har andra människor i sitt hem?
Om elektrikern har fått i uppgift att få igång vattenanläggningen så fattar väl hen det själv.
Jag upprepar - jag är gift med en hantverkare. Elektriker, till och med. Givetvis planerar de sina dagar, men ska vi hem till någons villa och jobba i 6 timmar är det väl ändå god jäkla ton om du som villaägare upplyser om att toaletten är ur funktion om så är fallet. Låter ju fullständigt vettlöst att strunta i att informera om det.
Det har inte med jobbet att göra.
De får ta lunchen och sköta sina behov då om de inte klarar av att fråga i förväg.
Jag vill anvisa rätt toalett om det blir behov av det.
En annan vettig lösning är ju att i förväg ta reda på var det är lämpligt att äta lunch och gå på toaletten.
Hur svårt kan det vara?
Antagligen är inte alla 3 avloppen igensatta samtidigt.
Skall kunden upplysa om utedass och handpump på gården också om det är en sommarstuga?
Alltså jag har haft massor av hantverkare på min gård och det där har jag alltid fått frågan om innan när det har varit aktuellt.
Och aldrig råkat ut för oplanerat.
När jag är där så frågar de om vattnet går att dricka, vilket är klokt.
Eller efter toaletten i förekommande fall.
Närmaste hus till ekonomibyggnaden är inte vårt, så där är det ju dumt att stövla in.
Dessutom har det mulltoa som det är trist att tömma.