S
Stang
Jag är helt ledbruten i min vänstra arm, nacke och rygg sedan jag skulle ta in en häst i det nya kollektivstallet. Den slängde sig åt sidan när jag skulle stänga hagen och det fanns hästar kvar där och jag rycktes med med ett kraftig ryck, hästen stegrade sig och slog med framhovarna och for runt som en virvelvind, var helt stissig, jag var jättelugn och är det alltid med hästar. Jag undrar vad ni tycker att gränsen går för att en hästägare faktiskt får ta sitt ansvar och se till att hästen får lära sig att inte göra så eftersom vi är ca 25 st i kollektivet som ska hantera dessa hästar och de är stora. Det finns flera såna hästar i stallet och är det meningen att man skall råka ut för en olycka eller tycker ni att man har rätt att säga ifrån såna hästar? Alla andra säger bara: släpp hästen, men om någon kommer över stallplanen och kanske krockar med hästen runt hörnet eller att den springer ut på vägen. Jag har aldrig varit med om detta och jag har hållit på med hästar i 35 år. Det finns även barn i stallet. Mottager varmt tips. Tack på förhand.