Hantering av stegrande hästar i kollektivstall.

Sv: Hantering av stegrande hästar i kollektivstall.

I tidigare stall stod jag kollektivt och där fanns en häst som va ohanterbar vid utsläppen,hon dansade på bakbenen och vevade med hovarna över huvudet på en,alla i stallet tyckte det va obehagligt att hantera hästen i fråga,tog upp det med hästägaren,försökte komma med lösningar tex dra ner på kraftfodret,sätta upp linor från box till hage,mm,alt att hästägaren själv kunde ta sin häst vid utsläpp,hästägaren blev stött:confused: hon flyttade hästen till nytt stall kort därefter blev den utdömd pga lynnesfel.

jag är van vid hästar av olika typer,och kan säga att jag va höggravid vid detta tillfälle och fann det väldigt olustigt att riskera både mitt och mitt ofödda barns hälsa/liv på en häst som inte gick att hantera.

tycker inte man stallar upp såna typer av hästar i kollektiv stall.

Mvh Arabizar

Liknande trådar

Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 560
Senast: akleja
·
Hästhantering Jag har ett "litet" problem. Eller kanske snarare, Herr Häst har ett "litet" problem. Han är livrädd för vildsvin, och allt som har med...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 501
Senast: Ginne
·
Hästhantering Hej allihopa. Jag har ett problem med mitt 6-åriga halvblodssto som jag köpte i december. Hon är världens finaste häst att se på (ja...
2 3
Svar
47
· Visningar
15 834
Senast: BobberiBoo
·
Ridning Hej! Jag har en valack på snart 13 år, han är jätte snäll att rida och hoppa gör inte något dumt direkt men kan bocka om han är pigg...
Svar
1
· Visningar
922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka