Hane vill inte para när tiken sov över

Hundglädje

Trådstartare
Hej! Hämtade min tik från fodervärd för parning. Första dagen var de intresserade och han försökte hoppa upp på henne flera gånger men blev ingen parning för hon ville inte riktigt.

Nu bara slickar han henne i baken men vill inte prova att para. Prognestrontest igår var på 25 nmol/l. Hon är supervillig och ställer sig hela tiden för honom.

Blev inte bättre för att de sov i olika rum i natt. De är bara kompisar nu. Vad hade ni gjort? Att hon åker hem igen fast det är bästa dagen idag? 😅

Har hanen parat förut? Vad säger hanhundsägaren?

Om jag verkligen velat ha kullen på detta löp hade jag nog bytt hane.

Det kan säkert bero på olika saker. Mig har det hänt en gång och då berodde det på att det var fel dag. Tiken jagade hanen och ställde upp sig men hanen var inte intresserad. Efter några dagar så tyckte han det var rätt och de parade sig med valpar som resultat.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Någon som fått tiken dräktig trots sen parning? Tog ett progtest igår som visade 31 nmol/L och fick rekommendationen att para snarast...
Svar
2
· Visningar
715
Senast: Elvasaga
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 428
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 955
Senast: AraSlei
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 684

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka