Händelserna i Köln

Jag tycker att det som har hänt är fruktansvärt och ska tas på största allvar, både händelserna i Köln och varför polisen gjorde som de gjorde i Sverige. Jag reagerar dock på att de som är mest upprörda över händelserna i Köln inte direkt är de första att argumentera emot sexuella trakasserier i övrigt?

Jag menar att till exempel Sverigedemokraterna och deras anhängare nu plötsligt börjar vara väldigt intresserade av kvinnors rättigheter, medan det i övrigt inte direkt är deras kännetecken att vara för jämställdhet, snarare tvärtom. Precis som jag kan se vissa tendenser här, nu kan inte jag minnas om just du brukar vara aktiv i andra trådar gällande feminism och kvinnors rättigheter, men ofta är det inte samma personer som upprörs av det män i allmänhet utsätter kvinnor för som är de som är allra mest upprörda när asylsökande utsätter en kvinna för samma sak. Jag vill alltså inte alls förminska det som hände i Köln, men det är märkligt att vissa plötsligt blir så intresserade av kvinnors rättigheter så fort det är någon från en annan kultur som betett sig illa.

Spot on. Tycker detta inlägget är väldigt läsvärt:
http://vardagsrasismen.nu/2016/01/11/de-som-bryr-sig-mest-om-koln-bryr-sig-minst-om-offren/

Men det är ju att göra det så jävla lätt för sig att lägga problemet hos några andra. Som om sexuellt våld och misogyni inte finns i västvärlden, inte upprätthålls av västerländska män!?

Har du helt missat debatten om unga amerikanska sportstjärnor som begår gruppvåldtäkter och kommer pinsamt lindrigt undan? Stureplansvåldtäkterna? Alla andra gruppövergrepp och -våldtäkter som rapporteras om i media?

Att peka ut en grupp män baserat på deras nationalitet och säga att det är de som har ett problematiskt förhållningssätt till kvinnor är så fel att det bara kan vara rasism som ligger till grund för den analysen.

Håller med och funderar vidare..
Exempel från västvärlden: skulle man fråga thailändska kvinnor hur svenska män beter sig i grupp, finns det säkert mycket som är i paritet med Köln och de exempel du tar upp.

Den enda gruppen man kan peka ut är män. Problemet måste ju åtgärdas men inte utifrån ett rasistiskt perspektiv.

Det som står i länken är ju ren lögn, läser man på tex. flashback så är sexualbrott oavsett om gärningspersonen är svensk eller invandrare något som fördöms och stigmatiseras i mycket hög grad.

Däremot har många feminister en hel del att fundera över när det gäller sin egen syn.

Det jag reagerat på i min närhet är just det. De som fördömt Köln mfl är sådana som sällan kommenterar brott som begåtts om det helt enkelt inte är invandrare/flyktingar osv. Och problemet är direkt att DOM kommit hit och begår brott.

Lögn eller ej, jag är inte så påläst men det var vad jag direkt kände igen som jag haft dålig magkänsla av men inte själv kunnat förstå vad som gav mig den. Jag tycker artikeln gav en bredare syn än bara "Utvisa så är problemen lösta", jag gillar o tänka efter lite.

Det som står i länken är ju ren lögn, läser man på tex. flashback så är sexualbrott oavsett om gärningspersonen är svensk eller invandrare något som fördöms och stigmatiseras i mycket hög grad.

Däremot har många feminister en hel del att fundera över när det gäller sin egen syn.
Ha du måste skämta? Jag läser en hel del på flashback och kvinnosynen är för jävlig. Tråd efter tråd där kvinnor som umgås med invandrare/ inte är emot invandring/ är feminister borde bli berikade av gäng. Det vill säga bli gruppvåldtagna av människor med utomeuropeiskt ursprung. Vidrig jargong.

Det jag reagerat på i min närhet är just det. De som fördömt Köln mfl är sådana som sällan kommenterar brott som begåtts om det helt enkelt inte är invandrare/flyktingar osv. Och problemet är direkt att DOM kommit hit och begår brott.

Lögn eller ej, jag är inte så påläst men det var vad jag direkt kände igen som jag haft dålig magkänsla av men inte själv kunnat förstå vad som gav mig den. Jag tycker artikeln gav en bredare syn än bara "Utvisa så är problemen lösta", jag gillar o tänka efter lite.
Nu har jag inte läst så jättemycket på flashback och har ingen koll på exakt vilka användare som skriver vad men personer som Hagamannen mfl. anses väl som det värsta avskum som finns? Sexualbrott riktade mot kvinnor och barn har väldigt länge ansetts vara bland det lägsta man kan göra, det har behövts särskilda fängelser för att andra kriminella inte skall ge sig på dem osv. - det är inget nytt.

Känslan kan jag i och för sig förstå, för det är helt klart ett inslag av främlingsfientlighet med i bilden också och en slags nöjdhet över att det är invandrare som är förövare men att gå så långt som att säga att dessa som skriver nu på tex. flashback inte hade brytt sig om det är svenskar som begått övergrepp stämmer inte.

Ha du måste skämta? Jag läser en hel del på flashback och kvinnosynen är för jävlig. Tråd efter tråd där kvinnor som umgås med invandrare/ inte är emot invandring/ är feminister borde bli berikade av gäng. Det vill säga bli gruppvåldtagna av människor med utomeuropeiskt ursprung. Vidrig jargong.
Att där finns en del gravt störda individer som skriver liknande håller jag med om men det var inte det jag tog upp, jag skrev om synen på sexualförbrytare och att även svensk sådana står riktigt lågt i kurs på flashback.

Inte bara skulle vilja utan du säger det även, eller inte?
Ja, för att hon bagatelliserar ett problem som är betydligt större och allvarligare än hon försöker ge sken av. Det finns andra, mycket mera trovärdiga, skribenter som beskriver förhållandena i svenska förorter och de ger en helt annan bild. Och hennes anekdot är snudd på rasistisk, som att palestinier i gemen skulle vara som killen hon berättade om.

Det jag tycker är mest skrämmande är att det verkar vara organiserat från högt håll. Det är så många involverade i olika länder. Naivt att tro att detta är något ett gäng grabbar kom på för att roa sig...

Då kan man fråga sig, vem tjänar på detta? Vem vill skapa rädsla, avsky och hat mellan Europa och invandrare? Jo, den grupp som vill skapa ett 3.e världskrig, ett heligt krig mellan muslimska länder och västvärlden.

Utan att veta vad motivet bakom just dessa händelser är så tycker jag att det du tar upp är en intressant fråga. En förklaring till organiserade och systematiserade övergrepp, skulle kunna relateras till det sexuella våld som ofta förekommer i krigföring och terror. Våldtäkter och andra övergrepp som medel för krigföring och terrorhandlingar är ju inte en ny företeelse, utan något som syftar till att förödmjuka och demoralisera fienden och skapa (eller spä på) spänningar, hat och fruktan mellan grupper.

Håller med och funderar vidare..
Exempel från västvärlden: skulle man fråga thailändska kvinnor hur svenska män beter sig i grupp, finns det säkert mycket som är i paritet med Köln och de exempel du tar upp.

Den enda gruppen man kan peka ut är män. Problemet måste ju åtgärdas men inte utifrån ett rasistiskt perspektiv.
Den enda gruppen man kan peka ut är förövarna. Gruppen män utgör ca 50% av befolkningen och ingen , , inte ens de mest rabiata har underlag för att påstå att 50% av befolkningen begår övergrepp.

Va? Vad är det för fel på människors lika värde? :confused:
Det är absolut inget fel på principen om människans lika värde, att avskaffa all diskriminering (positiv såväl som negativ) Men det är väl inte det budskap man får om man tar del av vad ledande feminister för fram.
Där talas öppet av kvoteringar, ett annat ord för diskriminering, som exempel ;)

Tyvärr så motsägs ju hennes bild av de olika länderna av bl.a denna artikel; http://foreignpolicy.com/2015/12/21...ssault-afghanistan-is-all-talk-and-no-action/

Sedan så är det ju så att vi gör oss en björntjänst om vi hela tiden slätar över beteendet genom att säga att "svenska män" inte är så mycket bättre och att de också begår sexualbrott (två fel gör väl inte ett rätt?).
http://www.gp.se/nyheter/ledare/1.2953828-cwejman-kultur-forklarar-sexuella-overgrepp

Liknande trådar

Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 692
Senast: Brandgul
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 777
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka