Jag tycker att det som har hänt är fruktansvärt och ska tas på största allvar, både händelserna i Köln och varför polisen gjorde som de gjorde i Sverige. Jag reagerar dock på att de som är mest upprörda över händelserna i Köln inte direkt är de första att argumentera emot sexuella trakasserier i övrigt?
Jag menar att till exempel Sverigedemokraterna och deras anhängare nu plötsligt börjar vara väldigt intresserade av kvinnors rättigheter, medan det i övrigt inte direkt är deras kännetecken att vara för jämställdhet, snarare tvärtom. Precis som jag kan se vissa tendenser här, nu kan inte jag minnas om just du brukar vara aktiv i andra trådar gällande feminism och kvinnors rättigheter, men ofta är det inte samma personer som upprörs av det män i allmänhet utsätter kvinnor för som är de som är allra mest upprörda när asylsökande utsätter en kvinna för samma sak. Jag vill alltså inte alls förminska det som hände i Köln, men det är märkligt att vissa plötsligt blir så intresserade av kvinnors rättigheter så fort det är någon från en annan kultur som betett sig illa.
Spot on. Tycker detta inlägget är väldigt läsvärt:
http://vardagsrasismen.nu/2016/01/11/de-som-bryr-sig-mest-om-koln-bryr-sig-minst-om-offren/