Så att ta in en person med rätt kvalifikationer men av ett underrepresenterat kön är fel påstår du?Ja exempelvis kvotering till bolagsstyrelser, intag till utbildningar etc...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så att ta in en person med rätt kvalifikationer men av ett underrepresenterat kön är fel påstår du?Ja exempelvis kvotering till bolagsstyrelser, intag till utbildningar etc...
Precis. En del vill bara hata invandrare, av vilken orsak som helst. Andra bryr sig om kvinnors rättigheter. Skillnaden märks när man ser vilket ursprung förövarna har. Smått genomskinligt.olika grupper kan stöda samma linje, men av helt olika skäl.
Majoriteten av de som begår denna typ av brott mot äldre är romer. Det är fakta.Nu misstolkar du medvetet.
Majoriteten av de som begår övergrepp är män. Det är fakta.
Varför är det så?
Om kön inte har betydelse?
Kan du inte svara på frågan?Majoriteten av de som begår denna typ av brott mot äldre är romer. Det är fakta.
Varför är det så?
Om etniciteten inte har betydelse?
Hur låter det?
Den absoluta majoriteten av män begår inte övergrepp, den absoluta majoriteten av romer begår inte brott.
Den handlar om specifika förövare och den gruppen måste identifieras och ställas till svars.
Att det sedan inom vissa konstellationer av män under vissa betingelser finns ökade risker är ett känt faktum.
Unga isolerade grupper av män (sjömän, soldater, etniskt isolerade grupper) i kombination med alkohol
ökar risken kraftigt.
För min egen del handlar det om demokrati och principer.Precis. En del vill bara hata invandrare, av vilken orsak som helst. Andra bryr sig om kvinnors rättigheter. Skillnaden märks när man ser vilket ursprung förövarna har. Smått genomskinligt.
Men tack, för all del. Alla vägar bär till Rom.
Tankefel II.den gruppen måste identifieras och ställas till svars.
Självklart.För min egen del handlar det om demokrati och principer.
En bidragande orsak är den biologiska.Kan du inte svara på frågan?
Av de som begår övergrepp är majoriteten män. Varför är det så?
Tankefel gruppen förövare ska identifieras.Tankefel II.
Grupper ställs inte till svars; utan individer.
Oväsentligt i sammanhanget - de ställs till svars som individer.I det aktuella fallet i Köln var det ju grupper av män
Precis.Självklart.
Ta täten, du. Vi ses i alla kommande trådar du startar ang mäns övergrepp mot kvinnor.
Ja jag med.Läser jag en rubrik om knivdåd tänker jag direkt på en man som förövare. Är inte det hemskt? Har precis insett detta och tycker det är helt sjukt. Det är ju inte helt taget ut luften heller.
Aldrig fel att ta in rätt person. Men det är fel att ta in en person framför an annan med bättre kvalifikationer bara för att uppnå en jämnare könsfördelning.Så att ta in en person med rätt kvalifikationer men av ett underrepresenterat kön är fel påstår du?
En bidragande orsak är den biologiska.
Sedan tillkommer traditioner och jargonger inom den grupp man lever i.
Mycket kan ju bero på uppfostran...och alltså dem som uppfostrat förövarna.
Men i de aktuella fallen så beror det nog mest på det jag tidigare skrivit
"Att det sedan inom vissa konstellationer av män under vissa betingelser finns ökade risker är ett känt faktum.
Unga isolerade grupper av män (sjömän, soldater, etniskt isolerade grupper) i kombination med alkohol
ökar risken kraftigt."
Ja men för att polis o samhälle ska kunna bemöta det hela i framtiden måste även en identifiering av gruppen ske, det räcker inte med att haspla ur sig att det var unga män som gjorde det....Oväsentligt i sammanhanget - de ställs till svars som individer.
Det skadar aldrig att känna till de olika "ismerna" i ett samhälle.Med andra ord skulle alla behöva en rätt rejäl dos insikt i feminism.
I såna fall har män ansvar att förändra jargong och attityder i de sammanhang de verkar i.En bidragande orsak är den biologiska.
Sedan tillkommer traditioner och jargonger inom den grupp man lever i.
Mycket kan ju bero på uppfostran...och alltså dem som uppfostrat förövarna.
Men i de aktuella fallen så beror det nog mest på det jag tidigare skrivit
"Att det sedan inom vissa konstellationer av män under vissa betingelser finns ökade risker är ett känt faktum.
ökar risken kraftigt."
Jag ställer mig bakom en kamp mot våld o övergrepp mot alla, inte bara kvinnor. Och det förmodar jag att du gör medPrecis.
Jag förväntar mig nu att du @landsbygdsbo tar täten på Buke och blir den ledande i kampen mot våld och övergrepp mot kvinnor.
Det blir bra!