Händelserna i Köln

Jag har varit förföljd och det är ett helvete, men det är definitivt inte vardagsmat, det var en sjuk idiot.

.

Vaddå inte vardagsmat? DU har ju själv upplevt det? Av, som du beskriver det, EN sjuk idiot. Vet du, EN räcker.

Under åldern 16 - 79 år blir risken att utsättas för sexualbrott nästan 49 %. Nästan varannan kvinna kommer utsättas för sexualbrott under denna period.

VAR
är INTE detta vardagsmat?

Vaddå inte vardagsmat? DU har ju själv upplevt det? Av, som du beskriver det, EN sjuk idiot. Vet du, EN räcker.

Under åldern 16 - 79 år blir risken att utsättas för sexualbrott nästan 49 %. Nästan varannan kvinna kommer utsättas för sexualbrott under denna period.

VAR
är INTE detta vardagsmat?
Läs tråden, jag har redan svarat på den förbannade frågan om och om igen! :rage: :banghead: Läs trådhelvetet och hoppa på mig sen om du tycker det behövs! :mad:

Vet du, jag äter filé, hummer mm några gånger om året, jag äter det inte varenda jävla dag!!! Bara för att jag ätit det så är det ingen vardagsmat! :devil:

"Under 2014 anmäldes 20 300 sexualbrott, varav 6 700 rubricerades som våldtäkt. I den Nationella trygghetsundersökningen uppger 1,0 procent att de utsattes för sexualbrott under 2014."
Och om man sedan tittar på hur många fall som går till rättegång och där förövare fastställs o laga dom träder i kraft så är det betydligt färre.

Under ett år, ja! 48,7 % av kvinnor uppger att de blivit utsatta för övergrepp mellan 16-79 års ålder. 1 % per år, utsätts för sexualbrott.

Under ett år, ja! 48,7 % av kvinnor uppger att de blivit utsatta för övergrepp mellan 16-79 års ålder. 1 % per år, utsätts för sexualbrott.

Det är många som utsätts för sexualbrott men den siffran verkar inte stämma. Jag antar att den kommer härifrån: http://cornucopia.cornubot.se/2014/02/varannan-kvinna-utsatts-for-sexualbrott.html

Problemet med uträkningen är att det inte tar hänsyn till att en kvinna kan bli utsatt för sexualbrott mer än en gång. En kvinna som blir utsatt för upprepade övergrepp under sin livstid räknas då med som många sexualbrottsutsatta kvinnor.

Det är många som utsätts för sexualbrott men den siffran verkar inte stämma. Jag antar att den kommer härifrån: http://cornucopia.cornubot.se/2014/02/varannan-kvinna-utsatts-for-sexualbrott.html

Problemet med uträkningen är att det inte tar hänsyn till att en kvinna kan bli utsatt för sexualbrott mer än en gång. En kvinna som blir utsatt för upprepade övergrepp under sin livstid räknas då med som många sexualbrottsutsatta kvinnor.

Undersökningen var statistiskt säkerställt och visar antalet tillfrågade?

Undersökningen var statistiskt säkerställt och visar antalet tillfrågade?
Det här borde vara intressant för ämnet kan man tycka (The Guardian, så det är en Labourtidning):

"2010, the largest survey of its type in the world – the US Centre for Disease Control's National Intimate Partner and Sexual Violence Survey – found that the rates of men being forced to penetrate women over the previous year were identical to the rates of women reporting being raped: 1.1%. Lifetime prevalence of the crimes were 4.8% for men and 17.8% for women. Meanwhile, men reporting sex through coercion was 1.5% over the past year (6% lifetime) compared with 2% (13% lifetime) for women."

Den enda som har uttalat sig säkert här om hur många kvinnor som utsätts för övergrepp är du.. Vad samhället och sjukvårdens möjligheter att hjälpa dom drabbade har med diskussionen att göra beats me.
Orkar inte dra hela den här diskussionen en vända till med dig, kan bara konstatera att antingen trollar du eller så har du bara väldigt otur när du tänker.
Och det enda jag gjort är att redovisa de siffror myndigheterna lagt fram. Ngt annat kan ingen här göra....allt annat är spekulationer. Om det är att trolla eller att tänka fel i dina tankebanor så är det nog du som får tänka om.

Det skulle innebära att ca att det kommer in ca 35 000 anmälningar per år till myndigheterna eller skattar du mörkertalet och räknar med det också?

Beror på skadliga könsroller skulle jag vilja påstå. Om du inte ens ser något som helst samband så är det helt meningslöst för mig att fortsätta denna diskussionen.
Den mesta våldsutövningen handlar om makt, min uppfattning är att det även gäller sexualbrott, om än i en mer vriden form.
Att med våld tvinga sig på ngn ingår inte i min bild av könsrollen som man. Och kollar du så lär du nog finna att så ligger det till för den absoluta merparten av män.

Men att det finns kvinnor som är rädda och skapar sig sin egen bild är förståeligt.
Har man själv utsatts eller känner ngn som utsatts så..
Är väl ungefär som med den hundfobi som många utvecklar efter att ha blivit hundbitna i sin ungdom.

Han har så rätt
" Uppenbarligen fick det inte vara så som jag skrev, att 99,9 procent av landets första- och andra generations invandrare inte sitter inlåsta i fängelser, häkten eller på ungdomshem på grund av brottslighet"

Måste dock småleende påpeka att det är ungefär samma som jag skriver när det gäller gruppen män och företeelsen våldtäkt/övergrepp....;)

Läs tråden, jag har redan svarat på den förbannade frågan om och om igen! :rage: :banghead: Läs trådhelvetet och hoppa på mig sen om du tycker det behövs! :mad:

Vet du, jag äter filé, hummer mm några gånger om året, jag äter det inte varenda jävla dag!!! Bara för att jag ätit det så är det ingen vardagsmat! :devil:
När du lugnat ner dig ;) kan du ju svara på om du har med fakta du behöver ha dementerat

Han har så rätt
" Uppenbarligen fick det inte vara så som jag skrev, att 99,9 procent av landets första- och andra generations invandrare inte sitter inlåsta i fängelser, häkten eller på ungdomshem på grund av brottslighet"

Måste dock småleende påpeka att det är ungefär samma som jag skriver när det gäller gruppen män och företeelsen våldtäkt/övergrepp....;)
Jag kollade upp (det gör jag nästan alltid av gammal vana) och 99,99992 procent av Sveriges manliga befolkning sitter inte inlåst på anstalt för sexualbrott enligt BRÅ.

"
Andra behöver något att skylla sina egna tillkortakommanden på. Och vad passar då bättre än att skylla allt på invandrare? Det är ju så mycket enklare än att ta itu med sitt eget liv. Många av dessa rasister och smygrasister har kommit fram ur sina hålor och kommenterat min förra artikel i form av enstaka ord som ”idiot”, benämnt invandrare som ”parasiter” eller uppfunnit nya ord som ”pkfeministarabälskare”. Räknar inte med att den här krönikan ändrar deras inställning. Fakta biter uppenbarligen inte på dem. Därför bemöter de mig inte heller med fakta.
"

SD-svansen beter sig alltså precis som vanligt.

Jag kollade upp (det gör jag nästan alltid av gammal vana) och 99,99992 procent av Sveriges manliga befolkning sitter inte inlåst på anstalt för sexualbrott enligt BRÅ.
Det är väl ungefär samma intryck jag har av verkligheten.

Sedan har vi ett mörkertal dvs de fall där ingen anmälan är gjord eller där åklagaren inte vill driva målet och de fall där förövare blivit frikända så säg att 99,99984 procent inte begått våldtäkt eller övergrepp. Det skulle innebära att mörkertal/fällda o dömda till fängelse är 1/1,,,

"
Andra behöver något att skylla sina egna tillkortakommanden på. Och vad passar då bättre än att skylla allt på invandrare? Det är ju så mycket enklare än att ta itu med sitt eget liv. Många av dessa rasister och smygrasister har kommit fram ur sina hålor och kommenterat min förra artikel i form av enstaka ord som ”idiot”, benämnt invandrare som ”parasiter” eller uppfunnit nya ord som ”pkfeministarabälskare”. Räknar inte med att den här krönikan ändrar deras inställning. Fakta biter uppenbarligen inte på dem. Därför bemöter de mig inte heller med fakta.
"

SD-svansen beter sig alltså precis som vanligt.
Är det inte mer rättvisande att säga att alla ibland behöver någon/något att skylla sina tillkortakommanden på? Ibland är det invandrare och ibland är det SD-svansen ;)

Det är talande tycker jag när ni feminister hyllar en artikel som vill föra fram att brottsligheten för gruppen invandrare inte är ett problem eftersom 99,9 procent inte sitter inlåsta medans sexualbrotten begångna av personer med svenskt ursprung är ett jätteproblem trots att i storleksordningen 99,99999 procent av svenska män inte sitter på anstalt för sexualbrott.

Det är väl ungefär samma intryck jag har av verkligheten.

Sedan har vi ett mörkertal dvs de fall där ingen anmälan är gjord eller där åklagaren inte vill driva målet och de fall där förövare blivit frikända så säg att 99,99984 procent inte begått våldtäkt eller övergrepp. Det skulle innebära att mörkertal/fällda o dömda till fängelse är 1/1,,,

Att använda statistik som Sundevall gör i politisk syfte är ren propaganda och av noll värde. Inte förvånande dock att det är kommunisten Sundevall, han har utmärkt sig på samma negativa sätt i flera andra fall också. En riktigt ful fisk enligt mig.

Liknande trådar

Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 692
Senast: Brandgul
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 777
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka