Händelserna i Köln

Hedersvåld och våld mot kvinnor och barn inom familjen finns över hela världen, i alla samhällsklasser. I i-länder såsom i utvecklingsländer.
De länder där den kvinnliga frigörelsen är genomförd är också våldet kriminalserat, och enligt mig accepterat av den större delen av befolkningen som kriminell.
I de länder där den kvinnliga frigörelsen är under uppbyggnad/obefintlig så är våldet mot kvinnan inte kriminaliserat. Det finns ett stort stöd från den manliga befolkningen att deras makt att utöva våld, äga sin kvinna, kontrollera den kvinliga befolkningen skall kvarstå. Föga förvånande.

Bistånd till organisationer som arbetar för en jämnlik skola och ett rättsystem där alla är lika inför lagen borde vara av yttersta vikt, enligt mig.
+ att en i en icke föraktlig del är de gamla kvinnorna, mödrar mostrar o fastrar ofta involverade i bestraffningen. Som mödrar är de ofta traditionsbärare.

Jag diskuterar det jag tycker är relevant i tråden. Om du inte tycker att mina inlägg tillför diskussionen något kan du avstå från att svara på dem, istället för att lägga in saker i dem som jag inte skrivit för att du vill svara på det.
Jag förstår att du tycker det är relevant, och du förstår vid det här laget att jag anser det vara ett annat spel.

+ att en i en icke föraktlig del är de gamla kvinnorna, mödrar mostrar o fastrar ofta involverade i bestraffningen. Som mödrar är de ofta traditionsbärare.
Det vet jag inget om.
Grundproblemet är bristen på frigörelse. Man får slå en kvinna för att hon inte gör som man vill. Eller slå i syfte att fostra.

Jag diskuterar det jag tycker är relevant i tråden. Om du inte tycker att mina inlägg tillför diskussionen något kan du avstå från att svara på dem, istället för att lägga in saker i dem som jag inte skrivit för att du vill svara på det.
Du diskuterar händelser på ett plan i Sverige, Köln var händelser på ett annat plan i Tyskland, det är väl de fakta som ligger på bordet.

Det är inte en artikel utan en rapport från BRÅ som är värd att läsa och ta till sig, dvs. om man är mer intresserad av reella fakta än myter spridda i politiskt syfte.

Jag har redan skrivit upp den på min att-läsa-lista. Vill du svara på mina andra kommentarer/frågor också?

Jag har redan skrivit upp den på min att-läsa-lista. Vill du svara på mina andra kommentarer/frågor också?
Här har du en del data
"Totalt uppger 6,8 procent av befolkningen att de utsattes för brott i en nära relation under 2012. Andelen kvinnor som utsattes för brott i en nära relation under 2012 var i princip jämnstor med andelen utsatta män (7,0 procent av kvinnorna och 6,7 procent av männen). Även när man studerar psykiskt våld och fysiskt våld separat visar sig utsattheten vara jämnt fördelad mellan könen; 6,8 procent av kvinnorna och 6,2 procent av männen utsattes för psykiskt våld, medan 2,2 procent av kvinnorna och 2,0 procent av männen utsattes för fysiskt våld. De två vanligaste brottstyperna är systematiska kränkningar och försök att inskränka friheten. En del utsätts för både fysiskt och psykiskt våld inom relationen. Av dem som utsattes för fysiskt våld under 2012 blev närmare 85 procent även utsatta för psykiskt våld, medan knappt 28 procent av dem som utsattes för psykiskt våld även blev utsatta för fysiskt våld."

Här har du en del data
"Totalt uppger 6,8 procent av befolkningen att de utsattes för brott i en nära relation under 2012. Andelen kvinnor som utsattes för brott i en nära relation under 2012 var i princip jämnstor med andelen utsatta män (7,0 procent av kvinnorna och 6,7 procent av männen). Även när man studerar psykiskt våld och fysiskt våld separat visar sig utsattheten vara jämnt fördelad mellan könen; 6,8 procent av kvinnorna och 6,2 procent av männen utsattes för psykiskt våld, medan 2,2 procent av kvinnorna och 2,0 procent av männen utsattes för fysiskt våld. De två vanligaste brottstyperna är systematiska kränkningar och försök att inskränka friheten. En del utsätts för både fysiskt och psykiskt våld inom relationen. Av dem som utsattes för fysiskt våld under 2012 blev närmare 85 procent även utsatta för psykiskt våld, medan knappt 28 procent av dem som utsattes för psykiskt våld även blev utsatta för fysiskt våld."
Hur många dödas av sina respektive partners?

Här har du en av de viktigaste skillnaderna
https://faltarbetaren.wordpress.com/2016/01/12/overgreppen-pa-we-are-sthlm-var-inte-hemliga/
I Sverige rörde det sig inte om gäng med asylsökande ungdomar som bröt lagen.
Det gjorde det däremot i Köln..

17 kvinnor och 4 män läste jag. Oftast psykisk sjukdom, missbruk och liknande som bakgrund hos gärningspersonerna.
Missbruk är väl grundorsaken till att folk inte kan göra upp under "civiliserade" former.
Ställer man frågan, i hur många fall är alkohol involverad så sär det vara många..

ett tjugotal varje år och av dem så dödades de flesta( 100%)av män, föga förvånande eftersom män har den fysiska förmågan att slå hårdare..
Vanligaste tillvägagångssättet vekar dock vara kniv eller skjutvapen, det krävs ingen större styrka för att använda sånt. Män är överrepresenterade när det gäller dödligt våld mot andra män, kvinnor och barn.

Ja, så länge det inte är ett lika representerat beteende hos män som hos kvinnor? Vad skulle det ANNARS bero på?
Brottslighet förknippat med fysiskt våld är, av naturliga skäl mer frekvent hos män än hos kvinnor
Det ser man även när det gäller självmord, Män väljer oftare våldsamma metoder medans kvinnor föredrar tabletter. En av orsakerna till att kvinnor oftare har fler försök bakom varje lyckat (fel uttryck egentligen)självmord än män.
Och händelserna i Köln var en kombination av flera typer av brottslighet. Stöld, rån o övergrepp är anmälda i hundratal. Vad polisen nu undersöker huruvida omfattningen berodde på organiserad verksamhet.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 692
Senast: Brandgul
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 777
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka