Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
just nu känner jag bara att jag inte vill ge han något mer öra. han får nöja sig med sina tuggisar och slicka av tallricken när han har sådan tur.
Jag håller helt med dig. För mig är det jätteviktigt att jag kan ta vad som helst från mina hundar i vilken situation som helst. Tänk om de får tag i något farligt och hugger efter dig när du ska ta det. Inte så kul.
Det hanterar man genom att för det första SKA hunden lämna från sig exempelvis benet, sedan SKA hunden få beröm för det och sedan lämnar man väl oftast tillbaka benet. Inte svårt! Behöver inte ske i tid och otid, men jycken ska lämna ifrån sig det husse/matte ber den om.
Fast man kan ju inte anta att det bara ska funka på en valp som är 4månader, man måste träna och bygga upp en hållbar relation.
knapp
Är det bara jag som ens reagerar på att hunden faktiskt högg, upprepade gånger, mot ansiktena? Vi har avlivat hund för sådant. Visst att barn ska hållas uppfostrade, men vem vill äga en hund som kan klippa ett barn (eller en vuxen för den delen) i ansiktet för att den har nåt gott att vakta? Vår hund vi hade högg en sittande bebis i ansiktet. Då är det bara sprutan kvar liksom. Då hade vi åxå tränat o försökt komma till rätta med problemet, som liksom kom med uppväxten och han högg min far i benet och farfar i handen (ingen var i närheten av käk) mm innan dess. (Kan väl tillägga att vi haft hand om många omplaceringshundar och aldrig haft ett hopplöst fall innan denna.) Ett kullsyskon fick skjutas av polis för att han gav sig på sin ägare som inte kunde försvara sig utan fick låsa in sig och ringa.. Alla hundar är inte vettiga.
Vet inte riktigt vart jag vill komma, mer än att har man en hund som hugger en mot ansiktet, eller nån annanstans för den delen, då har man MYCKET jobb att göra enligt mig. Mina hundar har två budord i denna värld, det ena är att människor skadar man inte (utom tex vid angrepp osv, specialsituationer), det andra är att man kommer på inkallning. Allt annat är sekundärt, men de sakerna måste bara sitta i vuxen ålder. Särskilt när det gäller en hund som kan göra stor skada med ett bett.
Fast man kan ju inte anta att det bara ska funka på en valp som är 4månader, man måste träna och bygga upp en hållbar relation.
Bara en fråga, vad hade du för valp med ett enormt resursförsvar?
Jag har sett ett fåtal sådana hundar i mitt liv.
ni som säger att det är en kamphund kan gå in på Skks hemsida och se att den reggas som sällskapshund.
skk skrev:Majoriteten av hundraserna i grupp 3 har sitt ursprung i Storbritannien och har en bakgrund som jakt- eller kamphund.