Han högg os si ansiktet

Sv: Han högg os si ansiktet

Vad är tokigt tolkat?

Hunden är inte konstig som vaktar/ morrar?? Varför skriver du så? Har jag sagt att den är det då?

Jag skrev till Ts att det var bra att flera reagerar på och vill jobba bort ett sådant beteende jahg har inte sagt/menat att ni andra inte vill det, vad får du det till mitt svar var riktat till TS, och jo jag vet folk som tycker att det är ok att hunden får morra vakta, annars skulle jag inte skrivit det så alla som jobbar att få bort eller tränar på att det aldrig uppstår!! Stor eloge! Jag förespråkar ändå att TS ska jobba på det sett som funkar för hennes hund eftersom det inte finns bara ett sätt!

Jag svarade ju givetvis på det inlägg du skrev till Skogstrollet. Är man osäker på vilket inlägg som menas kan man klicka på "Sv: Han högg os si ansiktet" i inläggets högra hörn så hamnar man på det inlägg som avses.

Så jag tror inte alls att ditt inlägg var riktat till TS.

Jag svarade ju givetvis på det inlägg du skrev till Skogstrollet. Är man osäker på vilket inlägg som menas kan man klicka på "Sv: Han högg os si ansiktet" i inläggets högra hörn så hamnar man på det inlägg som avses.

Så jag tror inte alls att ditt inlägg var riktat till TS.

Mitt första inlägg var riktat till TS ingen annan

Mitt första inlägg var riktat till TS ingen annan

Ja?

Men jag svarade ju inte på det, jag gav vägledning till hur du kan se vilket av dina inlägg jag svarar på :confused:

Detta skrev du som svar till Skogstrollet, du citerade tom hennes text överst.

Dalmas skrev:
Jag har läst i andra trådar att hundar faktiskt får vakta och morra mm har inte skrivt att det sagts här

Detta inlägg var vad jag svarade på!

Ja?

Men jag svarade ju inte på det, jag gav vägledning till hur du kan se vilket av dina inlägg jag svarar på :confused:

Detta skrev du som svar till Skogstrollet, du citerade tom hennes text överst.

Detta inlägg var vad jag svarade på!

Det är många som menar att hundarna inte får och på olika sätt tränar detta men även dom som faktiskt tycker att det är ok för att hunden ska få göra det pga resursförsvar, att det är hudens egna saker mm alt att det är ok så länge en person "accepteras" av hunden, resten får i princip skylla sig själva om dom sätter dit händerna vilket är upp till var och än så klart,
jag tränar så att alla kan det både vi vuxna och barn. Och övriga som tex jakt kamrater.

Jag gick inte in i denna tråd för att stri med olika folk jag svarade TS efter att hon skrivit att dom fått hjälp som verkar funka och gav henne feedback!

Så dom som vill fortsätta att argumentera kan göra det, det var inte mitt syfte i med mitt inlägg.

Det är många som menar att hundarna inte får och på olika sätt tränar detta men även dom som faktiskt tycker att det är ok för att hunden ska få göra det pga resursförsvar, att det är hudens egna saker mm alt att det är ok så länge en person "accepteras" av hunden, resten får i princip skylla sig själva om dom sätter dit händerna vilket är upp till var och än så klart,
jag tränar så att alla kan det både vi vuxna och barn. Och övriga som tex jakt kamrater.

Jag förstår inte varför du ens tar upp det här eftersom ingen i tråden har påstått att det är ok att hunden morrar, hugger och försvarar resurser. Det enda som diskuterats är olika metoder för att få bukt på detta problem.

Jag skrev till TS att det va kul om dom var på rätt spår nu, och att dom ska köra vidare på det som funkar!

Sen skrev jag att det var trevligt att hon vill jobba bort det eftersom inte alla människor ser det så, ännu mer anmärkningsvärt är att hon också tänker på barns säkerhet fast hon inte har egna.

Jag ville ge positiv feedback till TS inte argumentera eller förolämpa någon så om jag gjort det så ber jag uppriktigt om ursäkt!

oj va ni skriver och diskuterar!
Vi jobbar på med vovven, vi går lydnadskurser med honom och använder goda saker som belöning vilket han svarar riktigt bra på. Allt har fungerat bra och han tycker att allt är superkul och vi Håller på att träna in ett "kommando" när han fått något gott, så ropar vi på honom så kommer han och ger detta smaskiga till oss istället för att vi ska hämta det i utbyte får han något annat gott att tugga på, det har fungerat superbra och han har reagerat jätte bra på detta, han kommer ibland själv och vill byta! Vi har till och med gått och hämtat saker av honom när han nallat nått smaskigt i skafferiet som han inte får ha och han lämnar gladeligen ifrån sig det i hopp om att få något gott tillbaka, tack för alla synpunkter, tips och råd av er!

ja jag kan ju inte bara svika tråden ;) sen vet jag ju själv när man läst andras trådar att det bara fortsätter som en diskution men man fick aldrig veta hur det gick för dom sen :P

oj va ni skriver och diskuterar!
Vi jobbar på med vovven, vi går lydnadskurser med honom och använder goda saker som belöning vilket han svarar riktigt bra på. Allt har fungerat bra och han tycker att allt är superkul och vi Håller på att träna in ett "kommando" när han fått något gott, så ropar vi på honom så kommer han och ger detta smaskiga till oss istället för att vi ska hämta det i utbyte får han något annat gott att tugga på, det har fungerat superbra och han har reagerat jätte bra på detta, han kommer ibland själv och vill byta! Vi har till och med gått och hämtat saker av honom när han nallat nått smaskigt i skafferiet som han inte får ha och han lämnar gladeligen ifrån sig det i hopp om att få något gott tillbaka, tack för alla synpunkter, tips och råd av er!

Haha, det där känner jag igen, så gör min hund också! Han går och hämtar nåt, lägger sig i sin bädd med saken i munnen (det kan vara allt, från saxar till knivar :eek: till böcker och tidningar till kammar) och tittar på oss. Ska vi inte byta? tänker han. Listig som en räv! Han tuggar inte på grejjerna, han bara har dem, väl medveten om att det går att idka byteshandel här.....
Samma sak med föremål överhuvudtaget, jag ville gärna uppmuntra hans enorma föremålsintresse, så jag tog glatt emot alla saker han gav mig som liten, sa tack, och så fick han beröm och ibland nåt litet gotta. Nu kan han, om han har tråkigt, leverera halva husets inredning till mig! Jättekul tycker han, sötnosen!

Åh hm man kanske skulle ha godis i alla kläder, när vi kommer hem från jobbet och så, så kommer Edwind med något. En strumpa, ett öra, en kattleksak osv. Han får förstås massor av beröm men godis har vi inte ens tänkt på!

Ibland kan det räcka med just massor av beröm. Man kan "byta" kattleksaken mot klapp och mysiga ord likväl som en godis (om nu hunden uppskattar det) :)

Jag får det han kommer med ändå men skulle vilja öka föremålsintresset än mer och då smäller en bit lever högre än "bara" klapp och beröm. (Han har haft noll föremålsintresse, har lyckats klicka fram lite intresse för en boll :D ).

Hahah så hade vi en gammal hund som gjorde, det började när han var valp då kom han med matskålen varje gång han var hungrig så vi sa tack tack, sen kund eman bara säga tack tack så hämtade han allt han kom åt, han kunde hålla på i timmar haha :)

Men.. jag vill lägga till att jag tycker att du ska försöka göra själva föremålet intressant om möjligt. Jag anser inte att en hund har "föremålsintresse" om den hämtar saker för att få godis tex.

Exempel kan vara att ni berömmer massor, tar föremålet och plockar, pillar och är helt hänförda över det. Visa att DET har ett värde/är intressant även för er.

Kan det vara något? Jag känner ju inte hunden :)

Haha, det där känner jag igen, så gör min hund också! Han går och hämtar nåt, lägger sig i sin bädd med saken i munnen (det kan vara allt, från saxar till knivar :eek: till böcker och tidningar till kammar) och tittar på oss. Ska vi inte byta? tänker han. Listig som en räv! Han tuggar inte på grejjerna, han bara har dem, väl medveten om att det går att idka byteshandel här.....
Samma sak med föremål överhuvudtaget, jag ville gärna uppmuntra hans enorma föremålsintresse, så jag tog glatt emot alla saker han gav mig som liten, sa tack, och så fick han beröm och ibland nåt litet gotta. Nu kan han, om han har tråkigt, leverera halva husets inredning till mig! Jättekul tycker han, sötnosen!

:eek: :rofl:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 657
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 231
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 170
Senast: Rie
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 068
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka