Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Här är en till som läser och följer ert öde men jag hinner inte skriva i tråden pga fullt upp med mina små barn.

Jag vill dock gärna ge ett bidrag till dina tjejer, så PM:a mejladress eller telefonnummer till mig också.

Jag valde också superpresentkortet.

Att det är säkert och funkar kan jag intyga, jag har köpt presentkort där flera gånger och det har aldrig varit några problem.

Beställer man före kl 15 så levereras presentkort dessutom samma dag.

kl
Nu vet jag inte hur soc hanterar presentkort. Men kan det vara bättre att rikta presentkorten direkt till barnen? Då kan det ju absolut inte bli tjafs.

Citron
Jag klurar lite på dina byråkratiproblem. O jag är inte helt säker på att barnen behöver vara skrivna hos dig. Det går ju att på andra sätt bevisa att barnen just nu bor hos dig och kommer att fortsätta bo där och att du har kostnaderna. O om jag har förstått det rätt så kan inte soc kräva ett slags bevis/bevismedel. Men jag måste kolla lite på detta.

Vad du skall göra är att ansöka om allt oavsett vad myndigheten säger. Då måste de ge dig ett formellt avslagsbeslut med en motivation. Här har saker som myndighetens utredningsansvar kickat in vilket ställer en del krav på dem. Dessutom måste de ge dig en överklagandehänvisning. Och om du får ett avvisningsbeslut så överklagar du. Då måste myndigheten automatiskt ompröva sitt beslut och i förvaltningsrätten kan du få hjälp genom processledning och liknade.

När man köper presentkortet anger man bara citrons namn och hennes mail. Det vet soc inget om. Och även om de gjorde det så vore det gräsligt om de minskade sin ersättning pga gåvor.

Men som sagt, de ser ju aldrig presentkorten.

Underhållsbidrag kan man ju be FK att fixa med, så löser de det gentemot den så kallade pappan. Men då beror det ju på hur det förhåller sig med mantalsskrivningsadressen?

Bör inte barnen kunna skrivas hos mamman utan pappans medgivande, med hänvisning till omständigheterna? Att barnens mantalsskrivning ändras, påverkar ju tex inte vårdnadsfrågan.

Vad gäller presentkorten så ser ju inte soc dem. Och vi kan ju betrakta dem som julklappar från vänner. Behöver man redovisa för sådant hos soc, verkligen?

Om inte citron är inne och läser på ett tag.. Kan inte ni som fixat presentkort till henne, skicka ett PM till oss andra som också vill bidra? (ett Pm med info om vad som behövs för att ge ett presentkort. Typ mobilnr /mailadress och namn eller vad det nu var)

Det är väl inte en så god idé att ge ut en användares namn och telefonnummer till folk hur som helst? Oavsett hur goda intentioner man än må ha.

Säkrast är väl ändå att TS själv får välja vilka som ska få tillgång till hennes uppgifter?

I och med att hon behöver uppge sitt namn så tycker jag att det är bättre att hon själv får kontakta folk, så att hon har kontroll på vilka som vet det. :)

Hon dyker nog upp. Jag pm-ade henne igår kväll om att mitt presentkort var på väg och fick svar tidigt i morse. Så hon visste redan då att i alla fall ett presentkort kommer till hennes mail redan idag och därför vill hon nog kolla mailen. Hon kikar säkert in på buke också.

Självklart ställer jag upp oxå.
Har följt tråden i det tysta och beundrar er styrka i eländet.

Hoppas ni får hjälp från soc så du slipper tänka på den delen.

Många kramar till dig och dina barn.

Jag är bara nybörjare på förvaltningsrättens område. Så det finns en risk att jag säger fullständiga felaktigheter.

Men så som jag tänker är att socialtjänsten har en ganska långtgående skyldighet att se till att barn har en skälig levnadsstandard. Om socialtjänsten inte erkänner att barnen bor hos dig och att det då finns ett behov för utökat bistånd. Så borde de eg ha en skyldighet att se till att barnen blir familjehems placerade vilket främst skall ske hos nära anhörig. Något som kostar mycket mer.

Förutom tipset om att ansöka om alla bidrag och bistånd du kan för att få formella avslagsbeslut. Så tycker jag att du ska ringa skatteverket och uppge att barnen nu mer bor hos dig och var fadern befinner sig. Skatteverket kan självmant ta upp ett ärende om mantlas skrivning efter ett tips. Du ansöker alltså inte om adressändring utan ger bara ett tips om att barnen inte bor hos fadern längre.

Om du bor i Stockholmstrakten så kan jag komma över med en säng.
Jag har några över.

*KL*

Superpresentkortet verkar väldigt bra. Om man får vara lite krass så går det ju faktiskt att lägga så lite som 100 kr(+ 10 spänn i expeditionsavgift vad jag förstår) och även om man som jag har det rätt dåligt förspänt är det uppenbart att det finns folk som har det sämre - 100 kronor klarar jag mig utan och om vi är många som hjälps åt så kan vi nog göra skillnad även med små medel(även om det kanske blir lite bökigare för TS). Tyvärr har jag inga prylar att skänka.

Många bäckar små är min tanke också.

Det skulle vara så skönt om tjejerna kunde få lite nya kläder. Jag tror det är en bra symbolik i det, ett tecken på att den som höll dem i sitt grepp inte har kontroll längre.

Jag vill hemskt gärna ge ett presentkort också om du vill skicka dina uppgifter :)

Kl,

Jag vill också gärna ge, så citron, Pma gärna dina uppgifter, om du vill :)

Om man får vara lite krass så går det ju faktiskt att lägga så lite som 100 kr(+ 10 spänn i expeditionsavgift vad jag förstår) och även om man som jag har det rätt dåligt förspänt är det uppenbart att det finns folk som har det sämre - 100 kronor klarar jag mig utan och om vi är många som hjälps åt så kan vi nog göra skillnad även med små medel(även om det kanske blir lite bökigare för TS).

Det är ju det som är det fina med en insamling. Ingen behöver ge över sin förmåga, och så kan det bli hyggligt mycket till Citron och barnen ändå. :) Jag tänker som mandalaki just om kläderna, man bär dem ju så nära kroppen.

Liknande trådar

Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 300
Senast: krambanan
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 654
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama