Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Nej jag har inte gjort det så jag kanske har ett sådant kort som det inte går då. Jag tycker det är knepigt för jag har ett vanligt visa kort ifrån swedbank.

När jag skulle betala sådär första gången (visa kort Swedbank) så fick jag gå in på min internet-bank och på ngt vis aktivera detta. Kommer inte exakt ihåg hur jag gjorde, men går du in på din internet-bank och klickar runt så hittar du nog. Jag löste det så samtidigt som jag googlade på hur jag skulle få det att funka.
Ser ju att ni redan löst det men tänkte if du ska handla så ngn annan gång :)

För mig (och säkert många fler) räcker det gott att veta att pengarna kommer till användning och förhoppningsvis hjälper dig och barnen att återhämta er.:bow:

Det håller jag verkligen med om. Om tjejerna kan få nya, egna, kläder som de väljer själva genom vår insamling, så jag är mer än nöjd. Just det kan vi ju göra för dem, nu när vi hjälps åt.

Livet är ju faktiskt ändå ibland sådant (hur kärvt det än kan vara emellanåt) att när det verkligen, verkligen är kris, då får man lite hjälp - om man vågar vara öppen om sin kris. Det har citrons döttrar vågat vara. Och citron själv också.

Nej jag har inte gjort det så jag kanske har ett sådant kort som det inte går då. Jag tycker det är knepigt för jag har ett vanligt visa kort ifrån swedbank.

Du kanske måste gå in på internetbanken och öppna kortet för internetköp.

När jag skulle betala sådär första gången (visa kort Swedbank) så fick jag gå in på min internet-bank och på ngt vis aktivera detta. Kommer inte exakt ihåg hur jag gjorde, men går du in på din internet-bank och klickar runt så hittar du nog. Jag löste det så samtidigt som jag googlade på hur jag skulle få det att funka.
Ser ju att ni redan löst det men tänkte if du ska handla så ngn annan gång :)

Du kanske måste gå in på internetbanken och öppna kortet för internetköp.

Tack :) Då vet jag.

Det håller jag verkligen med om. Om tjejerna kan få nya, egna, kläder som de väljer själva genom vår insamling, så jag är mer än nöjd. Just det kan vi ju göra för dem, nu när vi hjälps åt.

Livet är ju faktiskt ändå ibland sådant (hur kärvt det än kan vara emellanåt) att när det verkligen, verkligen är kris, då får man lite hjälp - om man vågar vara öppen om sin kris. Det har citrons döttrar vågat vara. Och citron själv också.

Ja precis!
Jag hoppas att citron och hennes barn kan ut och handla kläder idag så att de kan känna sig bekväma i sina kläder. Det är ju så otroligt viktigt att man gör det.

Jag får rysningar och klumpen i halsen är inte nådig..Först av sån avsky mot en pappa som kan göra så mot sina barn, hemska äckliga människa! Och sen får jag rysningar av att läsa hur klok du är, hur kloka dina barn är,vilken lättnda det måste vara för dem! Det här är början på ett helt nytt liv för dem och dej och du verkar verkligen vara en sån stark och klok mamma!! Du kunde OMÖJLIGT veta detta. Ta hand om dig själv också, och du kunde inte veta!! Det som händer NUär det du måste fokusera på, och nu är det över! Nu har ni ett arbeta att bearbeta detta framför er, men ni verkar varastarka tillsammans,så ni fixar det!! Styrkekramar!!!

(...)Båda två säger redan nu att de inte vill gå på en rättegång, vilket jag vet att dom måste och då dom är över femton så kommer de behöva vittna i rätten.

Jag måste få dom att orka med det, måste få dom att klara det men jag förstår att de inte vill, att de vill glömma och gå vidare.

Nu var det ett tag sen du skrev det där så du kanske redan fått informationen men om inte:

När jag var 17 år gick jag igenom en rättegång, även det gällande sexuellt utnyttjande/våldtäkt (av min nio år äldre bror). Då gjordes ett videoförhör med mig innan rättegången där jag fick berätta om alla övergrepp (tidigare tog vi lite i taget under varje förhör) för att kunna använda i rätten om jag inte skulle orka berätta där. Även försvarsadvokaten var med då i ett annat rum och tittade och fick ställa frågor redan då. Detta trots att jag var över 15. Det kan ju ha förändrats sen dess, detta var 2005, men då var det okej i alla fall. Dock var det först efter jag bytt åklagare som detta kom på tal, så man kanske behöver fråga om den möjligheten själv, beroende på vilken åklagare man har.

Sen blev det så att jag klarade av att berätta i rätten, vilket naturligtvis är att föredra, men det kändes tryggt för mig att veta att videoinspelningen fanns som nödlösning.

Måste instämma i vad många andra skrivit: jag tycker du verkar hantera situationen jättebra :bow:

Fy vad ni går igenom.

En fundering jag har är om hur barnen berättade. Sade de det bara rakt ut, eller? Av din beskrivning att döma verkade det som du trodde dom direkt. Det måste ha varit en oerhörd lättnad för dom och betytt otroligt mycket!

Strykekramar från mig och hoppas ni får ordning på livet igen!

Har nu läst tråden och är alldeles matt... vilken fruktansvärd situation för er alla! Men som så många redan konstaterat, du har hanterat den på fantastiskt bra sätt och jag är såå imponerad av din och dina barns styrka och klokhet.

En av mina vänner har varit med om samma sak, en av hennes fyra döttrar utnyttjades när hon var i 15-årsåldern av den som varit hennes pappa sedan hon var liten flicka. Det är så lågt, så uselt så jag helt saknar ord. Men min väninnas klokhet och styrka tillsammans med tre systrars sätt att sluta upp runt henne... fantastiskt. Den tryggheten är en bra motvikt till vad som tidigare hänt. Som nån sa tidigare här - låt frustrationen och ilskan ge dig kraft att bli en lejoninna. Stor styrkekram!!

Jag berörs mycket av din berättelse och vill såklart hjälpa till med ny garderob och annat som kan behövas. Skickar pm!

Det började på torsdagen, dagen innan de berättade så pratade äldsta dottern med mig när vi som vanligt gick ut med hunden.

Dottern:Jag och F ska prata med dig i morgon, A och E ska vara med också.
(Jag trodde de hade planer inför jullovet, nått bus sådär)
Jag:Får ni väl
Dottern: Är S hemma imorgon tror du? (min väninna och granne en trappa upp)
Jag: Ja det tror jag hon är
Dottern: Då kan hon också vara med.
Jag: Då får vi väl ta ner henne henne hit då
Dottern med mycket skarp ton: Nej syskonen får absolut inte höra.Jag vill att vi går upp till henne.
Jag: Det kan vi väl göra(här började jag bli lite orolig)

Sen går det en liten stund

Dottern med mycket allvarlig röst: Mamma jag tror inte du förstår hur mycket F hatar pappa. Jo det är bra om du ringer någon du litar på som L(min absolut bästa väninna sen över 20 år tillbaka)
Jag: Nu blir jag orolig...
Dottern med någon form av tillgjord glättighet i rösten: Nej då mamma det är ingenting att vara orolig för. (Jag gick inte på den)

Det var tyst en stund igen, dottern hade berättat att F varit ledsen på onsdagen, väldigt ledsen.

Jag: Varför var F så ledsen igår?
Dottern: Jag gjorde hennes ledsen, men jag gjorde henne inget. Jag befriade henne kan man säga. (Här hade jag grava misstankar om vad saken gällde, men sa inget om det eftersom de ville berätta nått för mig och jag inte kunde tro det om mannen(kräket) jag varit gift med och haft ett förhållande med i nästan 20 år...) Vi(jag och barnen) hade börjat planera en flytt till mig på heltid ett par månader fram i tiden för bara ett par veckor sedan som han inte visste något om.

Jag: Jag önskar ni kunde flytta till mig nu i helgen redan
Dottern med en oerhört sorgsen underton: Och då vet du ändå inget än mamma.(Då visste jag, någonstans i mitt hjärta visste jag att han varit på i alla fall som jag trodde F, men kunde inte vara säker.

Jag ringde upp ATSU på fredag förmiddag för att jag ville höra att jag inbillade mig, att jag missuppfattat allting och att jag hade feta tomtar på loftet. Men hon beklagade och sa att det tyvärr lät som om att F blivit utnyttjad, fokus låg på henne innan de berättade. Hon sa att de skulle hålla extra jour hela helgen för min skull och att om det var det barnen berättade att jag bara skulle säga att det inte var deras fel och sen inte fråga något, men lyssna om de ville berätta mera själva, sen ringa polisen då såklart.

Jag klättrade på väggarna resten av fredagen, jag mådde illa och på em kom min väninna L som jag hade förvarnat och även grannen var förvarnad om vad som kunde komma. Jag var flera ggr på väg att ringa soc under dagen men ville vänta på deras historia, det gällde bara ett par timmar...och tänk om jag ändå hade fel.

De mötte sin kompisar vid bussen och när de kom hem så grät dom allihopa och mitt hjärta började gå sönder...

Vi gick upp till grannen och de fyra ungdomarna satte sig i hennes soffa och nästan klamrade sig fast vid varandra och grät. Äldsta dottern håller fram sin mobil upp och ner "Läs det här mamma" jag tar emot telefonen och vänder på den "Pappa har utnyttjat oss sexuellt" står det på skärmen. Skräcken i deras ögon i denna stund kommer jag aldrig att glömma, F sjönk ihop i E armar och grät så hon skakade, den äldsta dottern gjorde likadant i armarna på sin vän och jag kramade de allihopa och lyckas få ur mig precis det ATSU sa "Kom ihåg att det inte är erat fel, det är inte erat fel, ni har aldrig gjort något fel"

Sen ringde jag socialjouren och polisen, två-tre timmar efter jag ringt polisen hämtade dom honom i lägenheten och anhöll honom.

Jag och F åkte in till sjukhuset för undersökning. På lördagen hölls de första videoförhören. Tisdagen häktades han och vi fick veta att han hade gjort vissa medgivanden.

Polisen sa till mig senare att de aldrig för en sekund tvivlat på mina flickors berättelser för det syntes i deras ögon att det var äkta.

Jag har aldrig tvivlat heller, inte för en enda sekund. Jag må inte ha sett något under hela tiden innan men när de berättade visste jag att det dom sa var sant, som de såg ut när dottern lämnade fram telefonen så fanns det ingen tvekan...

Han var under hela vårt förhållande väldigt kontrollerade och ibland ett ganska hetsigt humör, som många gånger gick ut över mig. Jag upplevde honom aldrig som sån mot barnen. Inte förrens han också flyttade in till stan för drygt två år sedan, då blev han mer och mer kontrollerande mot främst F. Hon fick inte gå på stan, inte ha kontakt med pojkar och liknande. Då var hon 13 år och jag tyckte inte heller att hon hade på stan att göra utan pengar och liknande. Men det hela eskalerade under främst senaste året och jag frågade dom om jag skulle prata med pappa men det ville dom inte, för "då skulle han bara bli värre" vilket jag inte tvivlade på.

Jag sa flera gånger att om de ville flytta till mig så gick det att ordna, de ville sa dom men vågade inte ta upp saken med pappa. Jag kunde inte gå emot deras önskan, de var då trots allt nästan 15 och 17 år gamla...

Under sommaren och hösten blev det ännu värre och jag sa till dom att jag kan inte låta er bo kvar där längre, för det han gör är att kränka er. Jag fick veta att han loggade alla datorer, hade deras lösenord till FB och liknande, läste sms osv... De vägrade fortfarande att låta mig göra ngt i slutet av oktober fick F nog och sa till mig att jag fick göra vad jag ville för att de skulle flytta till mig men bara om jag inte sa nått till pappa innan allt var klart.

Jag kontaktade redan då soc för att få deras stöd och hjälp i hur vi bäst skulle lösa saken. De beviljade mig en större lägenhet, jag hann skriva kontrakt och kontakta min advokat om den kommande boende tvisten som jag visste skulle komma att bli.

Och sen berättade döttrarna det här och ja de flyttade såklart till mig samma sekund.

Jag har anklagat mig själv för att jag lämnade barnen hos aset när vi gick isär men argumenten att det var bättre att de bodde kvar i huset på landet, där de hade sin skola och sina vänner kunde ja inte direkt argumentera emot. Då jag själv saknar körkort kunde inte jag bo kvar i huset eftersom det ligger utan vettiga bussar och bil var ett krav för att kunna ha en ordnad vardag.

Nu förstår ja ju mera varför han ville ha dom och varför han blev mer och mer kontrollerande mot främst F som varit värst utsatt...

Alla som känner aset har blivit chockade, ingen har kunnat tro ens i sin vildaste fantasi att han skulle kunna göra något sånt.

Jag har alltid slagits för barns rätt till båda sina föräldrar och lidit med dom främst pappor då som blivit förvägrade sina barn av egotrippade mammor. Jag vill inte nu börja se monster i varje pappa, jag vägrar helt enkelt gå runt och tro att varje karl är ett monster kapabel till att våldta sina egna barn. Men visst har min världsbild fått sig en törn och min tillit till världen sjunkit en smula.

Sen ser jag alla er här på buke och inser att världen är full av människor med en värme och kärlek som får mig att trots allt tro på människor och världen lite mera igen.

Tack älskade buke för allt ert stöd och jag hoppas nån orkar läsa det här inlägget trots att det blev en mil långt eller så...Det var skönt att skriva av sig.

du får skriva av dig hur mycket som helst! Mitt hjärta blöder för er! Vill du ha tips elelr råd, så har jag jobbat med detta på soc innan, så hör bara av dig om du har några funderingar.

Och du, hur hemskt det än känns just nu, så blir det bättre, det BLIR BÄTTRE. Det är du och dina barn mot världen nu, ni har människor runt er som stöttar er, och framförallt har du oerhört fina barn, som tror och litar på sin mamma, det är GULD, förstår du vilket bra jobb du har gjort som förälder?

Jisses citron, mina tårar sprutar och jag har inte ens barn...

Vilka fantastiska flickor du har! Som stöttar varandra, som tillsammans gör upp med dig i hemlighet att de ska flytta till dig - och sen berättar på det sätt de gör, och ser till att både de och du har vänner med som kan fånga upp er. Vilka tjejer!

Sen måste jag än en gång säga att du är stortartad också. När du börjar fatta och ÄNDÅ bara säger Jag önskar ni kunde flytta till mig nu i helgen redan istället för att först gå i taket och sen bryta ihop där och då - det är så känsligt, så lyhört och visar på sån stor respekt för flickorna att jag saknar ord. Jag förstår verkligen varför de vågar vända sig till dig, de VET att fanstyget är över då.

Och sen går du hem och ringer ATSU för att få råd om hur du ska ta emot deras historia. Det lät för övrigt som ett mycket bra råd.

Ni är otroliga, alla tre!

Tack för att du berättade. Jag har inte velat fråga om detaljer men det märks att det var rätt tidpunkt för dig att berätta nu.

Senast ändrad:

Jisses citron, mina tårar sprutar och jag har inte ens barn...

Vilka fantastiska flickor du har! Som stöttar varandra, som tillsammans gör upp med dig i hemlighet att de ska flytta till dig - och sen berättar på det sätt de gör, och ser till att både de och du har vänner med som kan fånga upp med er. Vilka tjejer!

Sen måste jag än en gång säga att du är stortartad också. När du börjar fatta och ÄNDÅ bara säger Jag önskar ni kunde flytta till mig nu i helgen redan istället för att först gå i taket och sen bryta ihop där och då - det är så känsligt, så lyhört och visar på sån stor respekt för flickorna att jag saknar ord. Jag förstår verkligen varför de vågar vända sig till dig, de VET att fanstyget är över då.

Och sen går du hem och ringer ATSU för att få råd om hur du ska ta emot deras historia. Det lät för övrigt som ett mycket bra råd.

Tack för att du berättade. Jag har inte velat fråga om detaljer men det märks att det var rätt tidpunkt för dig att berätta nu.

Håller med i vartenda ord, ni är otroliga, ta med er det i framtiden med. För , som jag skrev innan, det blir BÄTTRE. Det kommer mörker och det kommer solsken, men det blir bättre! :laugh:

Tårarna bara rinner här, du är så stark och en underbar mamma citron!! Jag har själv en dotter på 8 månader och bara tanken på nåt liknande är ju fruktansvärd. Du ska vara stolt över dina underbara barn och de ska vara stolta över att ha en sån klok mamma som du! :bow:

Jag ska skicka ett pm till dig, vad som för att göra er situation bättre. I övrigt finns jag i Uppsala, om du är i närheten och vill ha någon hjälp med något så hojta!

Jag känner lite som årstiderna...vi går fortfarande i mörkret och det kommer bli lite mörkare sen vänder vi mot ljusare och gladare tider och med våren så kommer ljuset och då är rättegång och allt sånt elände troligen över så vi kan ha en toppensommar tillsammans.

Jag tror att när det känns som svartast för er, då ska ni försöka tänka att mardrömmen är över. För flickorna är det värsta över. Hur jobbigt det än blir med rättegång och annat så är det ändå inget mot det värsta. De är ur hans våld nu.

Vilka fantastiska flickor du har! Som stöttar varandra, som tillsammans gör upp med dig i hemlighet att de ska flytta till dig - och sen berättar på det sätt de gör, och ser till att både de och du har vänner med som kan fånga upp er. Vilka tjejer!

Instämmer. Verkligen jätteklokt agerat TS!

Vad skönt ändå att du fick en liten förvarning och att du förstod så att du kunde förbereda dej. Vilka kompisar dina tjejer har! De är guld värda så glöm inte bort dem och hur viktiga de är i allt detta.
Det låter som om du har ett starkt nätverk runt dej och barnen. Så otroligt mycket värt i detta hemska kaos.

Det är bra att du skriver av dej för det läker mer än man tror. Vill du inte dela allt med oss så skriv för byrålådan.

Jag hoppas verkligen att många läser den här tråden och kan bidra med pengar så att ni får mycket att köpa kläder för.

Egentligen kanske den här tråden skulle flyttas till senior för att få fler läsare...

Jag gjorde lite reklam för den häromdagen i en annan tråd på Senior när presentkortandet började komma igång. Dock tvekade jag lite för jag undrar om det inte är risk för hårdare tongångar på Senior. Det vore synd om tråden urartade i att man inte ska dra alla män över en kam, att mammor gör falska incestanklagelser, om man ska tro på historien osv. Det blir bara jobbigt för citron isåfall.

Härinne tycker jag att det är en så stöttande och bra ton i tråden. Men det är möjligt att jag har fel, det kanske skulle fortsätta så på Senior också. Spontant känner jag dock lite oro på den punkten.

Liknande trådar

Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 300
Senast: krambanan
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 654
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama