Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år
*kl*
Jag vet faktiskt inte vad inte exakt vad som händer nu. Jag vill veta om förundersökningen är klar,få veta att åtal är väckt och när rättegången kommer vara.
Jag vill fråga honom saker...eller ja skrika ut frågorna och jag vill ha svar eller så vill jag inte ha det beroende på vad svaret är. Men jag vill veta om han tycker det var värt det...var det verkligen, verkligen värt att förstöra så många liv?
Jag blir mer och mer sorgsen och mer och mer arg på byråkratin borde det inte finnas någon som tar tag i det här åt en, som fixar med alla papper, flytt av saker, adressändring, kontakter med allt och alla...
Jag kan inte folkbokföra barnen hos mig, för vi har gemensam vårdnad och han har ju inte skrivit på. Han har till femte dec på sig att svara, sen gör de en utredning om vart barnen bor och när den är klar och om de kommer fram till att barnen bor hos mig så blir de folkbokförda hos mig från det datumet då utredningen är klar, inte det anmälda flyttdatumet...
Eftersom de inte är folkbokförda hos mig så kommer ingen myndighetspost till dom hit, jag kan inte få ändrat bostadsbidrag, inte få beviljat underhåll. Barnbidraget var inga problem att få utbetalt till mig, det har jag tydligen oinskränkt makt över som mamma...
CSN och jag har ett långt och hatfyllt förflutet efter en lång historia av bortslarvade papper och massa strul. Jag skickade in en ändring av betalningsmottagare till äldsta dotterns studiebidrag, men nej båda måste skriva på, trots att soc skickade med ett intyg om att hon bor hos mig nu och att de vet att aset är häktad. "Såna är våra regler och att han sitter frihetsberövad är inget som hindrar att du pratar med polisen om att han ska få pappret"
Undrar om hon någonsin hört talas om restriktioner...Dessutom så är det inte säkert att han skriver på några papper heller...
Jag har knappt varit hemma en dag sen de berättade, har jag varit hemma har jag tvättat, hemmet ser ut som sju svåra år, saker överallt och värre kommer det bli när allting ska packas dessutom, vi kommer inte få plats alls...
Jag är så trött på alla papper...
Idag ska vi åka och handla för lite presentkort igen. Barnen undrar hur vi ska kunna tacka er nog, det undrar jag med...
Tusen kramar från Citron med familj, mitt i eländet och på väg mot en ny framtid. Ni håller mig uppe med värmande ord och massa pepp, det gör att jag orkar en dag till...