Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Jag beundrar din och döttrarnas styrka, du är en underbar mamma vilket visar sig genom dina barns sätt att hantera det hela.

Jag vill å bukevårmammorna 2010 gärna ha ett pm av dig :)

Hoppas att ni fått chans att sätta sprätt på några presentkort så att tjejerna kan börja byta ut sina garderober :)

Jag vill å bukevårmammorna 2010 gärna ha ett pm av dig :)

Mikan, det bästa är nog att du pm:ar Citron och ber om namnet och mailadressen. Hon har bett oss göra så förut i tråden, det blir så mycket för henne att hålla koll på annars. :)

Hittade tråden ikväll och vet inte vad jag ska säga.
Vilken mardröm! Och vad starka och kloka både du och dina döttrar verkar vara!
Massa styrkekramar till er alla.

*kl*

Jag vet faktiskt inte vad inte exakt vad som händer nu. Jag vill veta om förundersökningen är klar,få veta att åtal är väckt och när rättegången kommer vara.

Jag vill fråga honom saker...eller ja skrika ut frågorna och jag vill ha svar eller så vill jag inte ha det beroende på vad svaret är. Men jag vill veta om han tycker det var värt det...var det verkligen, verkligen värt att förstöra så många liv?

Jag blir mer och mer sorgsen och mer och mer arg på byråkratin borde det inte finnas någon som tar tag i det här åt en, som fixar med alla papper, flytt av saker, adressändring, kontakter med allt och alla...

Jag kan inte folkbokföra barnen hos mig, för vi har gemensam vårdnad och han har ju inte skrivit på. Han har till femte dec på sig att svara, sen gör de en utredning om vart barnen bor och när den är klar och om de kommer fram till att barnen bor hos mig så blir de folkbokförda hos mig från det datumet då utredningen är klar, inte det anmälda flyttdatumet...

Eftersom de inte är folkbokförda hos mig så kommer ingen myndighetspost till dom hit, jag kan inte få ändrat bostadsbidrag, inte få beviljat underhåll. Barnbidraget var inga problem att få utbetalt till mig, det har jag tydligen oinskränkt makt över som mamma...

CSN och jag har ett långt och hatfyllt förflutet efter en lång historia av bortslarvade papper och massa strul. Jag skickade in en ändring av betalningsmottagare till äldsta dotterns studiebidrag, men nej båda måste skriva på, trots att soc skickade med ett intyg om att hon bor hos mig nu och att de vet att aset är häktad. "Såna är våra regler och att han sitter frihetsberövad är inget som hindrar att du pratar med polisen om att han ska få pappret"

Undrar om hon någonsin hört talas om restriktioner...Dessutom så är det inte säkert att han skriver på några papper heller...

Jag har knappt varit hemma en dag sen de berättade, har jag varit hemma har jag tvättat, hemmet ser ut som sju svåra år, saker överallt och värre kommer det bli när allting ska packas dessutom, vi kommer inte få plats alls...

Jag är så trött på alla papper...

Idag ska vi åka och handla för lite presentkort igen. Barnen undrar hur vi ska kunna tacka er nog, det undrar jag med...

Tusen kramar från Citron med familj, mitt i eländet och på väg mot en ny framtid. Ni håller mig uppe med värmande ord och massa pepp, det gör att jag orkar en dag till...

Vad gäller t ex studiebidraget - kan döttrarnas målsägarbiträde göra något åt det genom att tala med hans försvarsadvokat?

Det verkar knepigt att samhället inte kan lösa detta, han är ju knappast den förste som sitter frihetsberövad för liknande brott.

Och allt detta ska du hantera medan du så klart fortfarande är chockad, ledsen, arg, hatisk, och allt man kan tänka sig känslomässigt i din situation. Det är klart att det är tungt, tar lång tid, känns oöverstigligt jobbigt. Mina armar faller ner av trötthet när jag försöker föreställa mig det.

Tyvärr är samhället väldigt passivt eller vad man ska säga, när det gäller att hjälpa separerade föräldrar att reda ut folkbokföring och ekonomi och sådant. Sätter sig den ena föräldern på tvären, har man inte mycket stöd att hämta. Det är vi många som har erfarenhet av (även om den andra parten ju inte sitter häktad i normalfallet).

Jag tror att det kan vara idé att försöka gå genom flickornas målsägarbiträde.

Fattar jag rätt när jag tror att ni har en större lägenhet inom räckhåll, i alla fall? Att flytta till snart?

Vi flyttar till en större första februari, nu bor vi fem pers i en trea...Det är inte trångt alls (grov ironi) och försöker få plats med oss, alla saker och sen alla kartonger också.

Undrar om de går att sova i kanske...

Får ringa målsägarbiträdet på måndag och höra med henne om hon kan göra något och vad som händer i utredningen, jag är ganska nyfiken milt sagt.

Har inte backat i tråden och kollat - men bör det inte snart vara två veckor sedan han häktades? Isåfall bör det vara dags för en ny häktningsförhandling, de brukar vara var 14:e dag.

I tisdags var det två veckor sen första häktningen, tiden bara rusar förbi. Igår var det tre veckor sen de berättade...Jag hinner inte med.

Han är kvar i häktet eftersom jag inte hört annat, vi har blivit lovade att få information om han skulle släppas ut. Vi bor i husen mitt emot varandra och vi kommer dra på stående fot om de skulle få för sig att släppa ut honom.

Det är redan andra advent i morgon, julpynt finns inte här och vi åker till mamma i jul, ska ju flytta sen och det finns liksom ingen plats för jul här. Dessutom skulle katterna älska att klättra i granen. Yngsta katten river allt annat så bra så gran vore katastrof här.

Jag vill ha tid på flaska eller nått, får panik över allt som inte är packat som jag kan packa, men jag vet inte vart jag ska göra av kartongerna. Måste kolla med dom som ska flytta ut, hyresvärden pratade om att de skulle flytta ut till första januari och jag vill fråga om vi kan få komma in lite tidigare just för att kunna börja köra kartonger och massa saker vi inte använder tidigare.

Kram till er underbara bukefalister!

Herregud!!! Jag förstår inte hur du orkar!
Det måste vara hemskt att inte kunna få några svar, att inte veta hur det kommer att bli.
finns det inte någon som kan skynda på processen? Det är väl inte meningen att du ska behöva vänta hur länge som helst för att få de bidrag du har rätt till??
(menar då bostadsbidrag och underhållsbidrag)

Finns där ingen som kan tvinga honom att skriva på:angel:

Allt drar ju ut på tiden och det blir så mycket jobbigare för dig.

Jag tycker att du är fantastisk som klarar av att ta dig igenom dagarna nu när ditt liv är ett fullständigt kaos:bow:
Det kan inte vara lätt. Jag beundrar dig. För allt.

Jag måste också säga att jag beundrar att du fortfarande står upp, beundrar dig som mamma, som människa... DU ÄR GRYM!! :bow:

vet fortfarande inte var du håller hus, men jag finns i sthlm och säg till om du vill ha möbler till nya stället, kan köra dit det om det inte är superlångt bort!!

Min advokat ska i dagarna om han inte redan har gjort det, lämna in stämningsansökan till tingsrätten om enskild vårdnad och boendet, intremistiskt.
Aset är som det heter "inte lämplig som vårdnadshavare" jag hoppas det går fort...Sen behöver jag inte hans underskrift på ett skit någonsin mera.

Jag tror inte jag får svårt att få enskild vårdnad i det här läget, de skulle bara våga för den delen...Jag kommer aldrig i helvete att samarbeta med en pedofil och våldtäktsman ang mina barn. De skulle bara våga ha åsikter om saken...

Jag vet dock inte hur mycket mer jag orkar, känner hur kraften rinner iväg vissa dagar. Men för mina underbara barn måste jag orka, jag är den enda dom har om jag faller så har dom ingen annan förälder.

Aset är som det heter "inte lämplig som vårdnadshavare" jag hoppas det går

Ah, det finns ett sådant begrepp i familjerätten alltså? Jättebra!

Hoppas ditt nätverk - både det privata och det professionella - kan hjälpa dig när du behöver, och att du inte är rädd för att "belasta" dem. Hos dina vänner kan du kanske falla "lite grand" när du behöver det, för de kan nog hjälpa dig att komma upp igen.

Jag tror att du kommer orka för som du säger, dina underbara barns skull, men faktum är att det är bra att du känner så ibland. Om du inte hade känt så är risken att du hade fallit ihop i en hög när rättegången väl är över. Att du då helt hade tagit slut och gått in i väggen. Det är bättre att känna hela tiden när sådana här fruktansvärda avslöjanden kommer i dagen. Givetvis är det jobbigt att känna att man inte orkar mer men då får du gråta en stund. Kanske läsa tråden här med all pepp och stöd och sedan kommer du orka lite till igen.

Dina barn kommer ju behöva dej mycket en längre tid. Det är ju inte bara nu du ska orka utan sedan med. Jag hoppas att du har fått någon egen psykologkontakt så att du kan gå och häva ur dej allt med jämna mellanrum. Har du inte det så kämpa verkligen för att du ska få det. Vänner är guld men det är inte alla känslor och tankar man varken ska eller vill dela med dem. De ska ju finnas kvar, inte bli utbrända för att de får ta för mycket.

Jag hoppas att ni får ordning i allt det som känns kaosartat i ert hem och att ni får komma in tidigare i eran nya lägenhet.
Jag tror att mycket kommer kännas lättare bara alla saker får hamna på sin plats och ni kan börja sortera i era sinnen. Börja bearbeta var och en på sitt sätt och utefter sina behov. Jag hoppas också att du får svar på dina frågor om du vill det. Att du får ställa honom mot väggen.

Sänder många varma kramar fyllda med energi så att du alltid har en att ta av oavsett när du behöver den.

Kämpa på!
Låt kräket inte ta över dina tankar! Håll honom ute så gott det går!
När han väl blir dömd så hamnar han allra längst ned i rangen i fängelset och kommer inte vara vatten värd hos de andra, även om de sätter honom på en avdelning med sexualbrottslingar. Där är han värd att vara.

Fortsätter att tänka på er och hoppas ni får en fin Jul trots allt som hänt!

*KL*

Har läst rubriken på din tråd, skummat lite - men kan inte läsa och sätta mig in i allt.
Tyvärr klarar jag inte av den information du delar med dig av (lika lite som förfärliga nyheter i media).
Vill ändå göra en ansträning och ge mig tillkänna som en av alla de människor som bryr sig. Kanske inte "på riktigt" bara genom dessa korta rader, men det är allt jag mäktar med.

En del läser trådar som din för de vill dela med sig av sin styrka, andra för att de upplever det kittlande och sensationellt (hur sinnessjukt det än låter).

Själv känner jag att jag går under och tappar fotfästet - som om det vore mina barn. Förlåt min oförmåga. :(

Allt gott till dig Citron. Jag är tacksam att så många andra bukefalister finns där för er nu.

Liknande trådar

Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 300
Senast: krambanan
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 654
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama