Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

här är en till som är helt tagen av denna historia, som med tårfyllda ögon läste om hur avslöjandet gick till. Det är varje förälders värsta mardröm Du går igenom nu.

Du har PM från mig också...

(jag håller med mandalaki i hennes oro. locka gärna hit folk men flytta den inte till senior...)

Jag gjorde lite reklam för den häromdagen i en annan tråd på Senior när presentkortandet började komma igång. Dock tvekade jag lite för jag undrar om det inte är risk för hårdare tongångar på Senior. Det vore synd om tråden urartade i att man inte ska dra alla män över en kam, att mammor gör falska incestanklagelser, om man ska tro på historien osv. Det blir bara jobbigt för citron isåfall.

Härinne tycker jag att det är en så stöttande och bra ton i tråden. Men det är möjligt att jag har fel, det kanske skulle fortsätta så på Senior också. Spontant känner jag dock lite oro på den punkten.

Jag har inte lusläst tråden men har skummat igenom varje sida och jag tycker det verkar komma svar från ungefär samma personer jag brukar se på senior? Sen är det väl ingen (som jag sett) som "dragit alla män över en kam" men om någon gör det så hoppas jag att folk reagerar.

Nej men det är precis den diskussionen - och sådana reaktioner - den här tråden INTE behöver. Citron är enormt modig som berättar som hon gör. Jag vill att hon ska kunna känna det förtroendet.

Delvis KL

Jag är så glad över att den här tråden enbart har mötts av välvilja och medkänsla. Ett klimat som i bästa fall kan hjälpa citron lite i allt hon har att hantera. Jag är också lite orolig att det kan bli sämre om den flyttas till Senior.

Citron, jag läste ditt långa inlägg. Vilka döttrar du har!!! De är ju helt fantastiska! Någonstans har de lärt sig väldigt mycket bra saker om människor, jag är övertygad om att du kan ta åt dig en stor del av äran för det.

Nej men det är precis den diskussionen - och sådana reaktioner - den här tråden INTE behöver. Citron är enormt modig som berättar som hon gör. Jag vill att hon ska kunna känna det förtroendet.

Vet inte om jag förstod ditt svar. Med tanke på att samma människor som brukar skriva på senior har svarat i tråden så förstår jag inte varför den typen av svar skulle komma bara för att tråden låg på senior. Men det är ett oviktigt sidospår, TS har ju lagt tråden här så då kan man ju gissa att det är här hon vill ha den (om det inte är så att den har blivit flyttat då, men det har jag i sånt fall missat).

Håller med om att tråden inte behöver den diskussionen, men om svar som "drar alla män över en kam" dyker upp så tycker jag det är viktigt att bemöta, oavsett tråd. Men vi kan ju hoppas att sådana svar även fortsättningsvis uteblir :).

Väldigt många på Senior har INTE skrivit i tråden. Om den flyttas och de börjar göra det är jag rädd att det inte blir så bra för citron.

Men jag håller med dig om att det är sidospår så det är bara bra om vi lämnar det:)

Citron, jag läste ditt långa inlägg. Vilka döttrar du har!!! De är ju helt fantastiska! Någonstans har de lärt sig väldigt mycket bra saker om människor, jag är övertygad om att du kan ta åt dig en stor del av äran för det.

Sådär tänkte jag också! Flickorna visar på enorm klokskap - och med tanke på vad vi nu vet om pappan så är det knappast därifrån de har det.

Ja jag läste din "smygannonsering" ;)
Jo kanske skulle det bli hårdare tongångar och som du skriver så är det det sista citron behöver nu.
Jag önskar bara att fler kunde hjälpa och jag önskar att jag själv hade haft mer att ge.

Hörrö TinyWiny! Nu råkar jag ju veta hur mycket du gav, eftersom jag fixade med det, och jag blev imponerad av att du kunde ge så pass mycket. Bara så du vet. :bow:

T ex HM var ju med på listan för superpresentkortet och där är kläderna billiga. Eftersom citrons flickor verkar så oerhört kloka så tror jag att de förstår att själva bytet av kläder är viktigare än att det är canada goose;)

Jag tror dessutom att det faktiskt blivit en del pengar, det verkar som om många nappade på presentkortsidén. Är man orolig skulle man ju kunna starta en försiktig liten pm-kampanj - försiktig på det sättet att ingen får känna sig tvingad att ge och att man bara skickar till dem man vet kan avvara. Typ.

Men jag är helt övertygad om att ditt bidrag var jättevälkommet:bow:

Här en till som läste smygannonseringen. Snyggt jobbat, mandalaki. :)

Vad gäller storlek på gåvorna så spelar det nog mindre roll vilken summa var och en ger, det handlar mer om varm omtanke. Jag tycker det är fantastiskt att idén kom upp så snabbt och att man får en chans att hjälpa till. De måste såklart i detta läge få ha fräscha kläder som känns bra att ta på sig. Och många bäckar små...

Det måste krävts fruktansvärt mycket mod från dina flickor för att berätta det här, och som nån annan skrev - att de t.o.m. tänkte på att ha med nån som kunde fånga upp er alla. Jag kan inte med ord formulera hur mycket jag beundrar er allihop :bow:

*kl*
Det här är Bukes själ när den är som allra mest fantastisk. Alla människor som så helhjärtat ger av sig själva för att stötta och hjälpa. Det som gör att jag fortfarande smyger i kulisserna emellanåt. Jag blir så starkt tagen av den otroliga berättelsen att tårararna bara rinner. Att finna ord för detta går bara inte, vilka ord som än dyker upp så saknas något, de blir liksom fattiga i sammanhanget.

Denna gång vill jag få chansen att ge tillbaka, ett PM är på ingång.

*kl*
Det här är Bukes själ när den är som allra mest fantastisk. Alla människor som så helhjärtat ger av sig själva för att stötta och hjälpa. Det som gör att jag fortfarande smyger i kulisserna emellanåt. Jag blir så starkt tagen av den otroliga berättelsen att tårararna bara rinner. Att finna ord för detta går bara inte, vilka ord som än dyker upp så saknas något, de blir liksom fattiga i sammanhanget.

Denna gång vill jag få chansen att ge tillbaka, ett PM är på ingång.

Jag kan bara hålla med dig och även härifrån är ett pm på väg.

Många styrkekramar till ts och dennes barn.

T ex HM var ju med på listan för superpresentkortet och där är kläderna billiga. Eftersom citrons flickor verkar så oerhört kloka så tror jag att de förstår att själva bytet av kläder är viktigare än att det är canada goose;)

Jag tror dessutom att det faktiskt blivit en del pengar, det verkar som om många nappade på presentkortsidén. Är man orolig skulle man ju kunna starta en försiktig liten pm-kampanj - försiktig på det sättet att ingen får känna sig tvingad att ge och att man bara skickar till dem man vet kan avvara. Typ.

Men jag är helt övertygad om att ditt bidrag var jättevälkommet:bow:

Jo man får ju tänka "alla bäckar små".

*KL*

Citron - när du har tid och möjlighet, berätta gärna om du fått koll på hur presentkorten funkar. Presentkorttorget.se strulade i helgen för åtminstone en bukefalist som inte lyckades köpa sitt presentkort, men igår måndag gick det. Så jag hoppas att inte du också drabbats på nåt sätt.

Vi har fått koll på hur det fungerar och tack till alla er därute, ingen nämnd och ingen glömd.

Ni är underbara!:bow::bow::bow:

Jag kan bara beklaga det som har hänt.

Men vilka underbara & starka döttrar du har.

Kärlek till er i stora mängder

Jösses detta är nog faktiskt något av det värsta jag läst under mina år på Buke!
Kan tyvärr inte hjälpa dig ekonomiskt men om du finns inärheten av Tidaholm så kan jag kanske ge dig några små saker :)

Skickar många kramar till dig och dina barn!

Liknande trådar

Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 300
Senast: krambanan
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 654
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama