Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

*KL*

Har läst rubriken på din tråd, skummat lite - men kan inte läsa och sätta mig in i allt.
Tyvärr klarar jag inte av den information du delar med dig av (lika lite som förfärliga nyheter i media).
Vill ändå göra en ansträning och ge mig tillkänna som en av alla de människor som bryr sig. Kanske inte "på riktigt" bara genom dessa korta rader, men det är allt jag mäktar med.

En del läser trådar som din för de vill dela med sig av sin styrka, andra för att de upplever det kittlande och sensationellt (hur sinnessjukt det än låter).

Själv känner jag att jag går under och tappar fotfästet - som om det vore mina barn. Förlåt min oförmåga. :(

Allt gott till dig Citron. Jag är tacksam att så många andra bukefalister finns där för er nu.

Jag citerar din text för du formulerar precis det jag känner men har inte lyckats säga.

Citron - kärlek till hela din familj.

Tack alla för ert stöd och omtanke.

Barnbidraget är i alla fall klart så det kommer till mig, alltid något men det verkar jag ju ha oinskränkt makt över som mamma...

Barnen hälsar och tackar för allt.

Barnbidraget är i alla fall klart så det kommer till mig, alltid något men det verkar jag ju ha oinskränkt makt över som mamma...

Ja, barnbidraget är verkligen ett skämt ur jämställdhetssynpunkt - det är så starkt kopplat till mamman att man får lust att supa upp pengarna i rent trots. Men gör inte det. :D Det är ju tur för dig att barnbidraget är en sådan blind fläck i jämställdhetspolitiken. Skönt att det har ordnat sig på den punkten åtminstone!

Hälsa barnen från buke! Jag hoppas att du har berättat för de båda äldsta hur otroligt duktiga och modiga och mogna vi tycker att de har visat sig?!

Socionomen på barnahus skulle ta tag i det här med papper gällande folkbokföring och liknande och se om hon kunde få allt det till den andra vårdnadshavaren så han kan skriva på. Om han nu vill det...han kan ju faktiskt vägra.

CSN undrar jag om det är någon skräphög för folk med svårt att prata med folk på ett vettigt vis, eller så har jag bara en jävla otur när jag har med dessa att göra.

De kan (såklart) inte ändra mottagare av äldsta dotterns studiebidrag till mig eftersom båda inte har skrivit på. Jag förklarar för henne att han sitter häktad med fulla restriktioner och vad han är misstänkt för.

Hon svarar med spydighet i rösten att "Då får du väl gå via åklagare eller polis så han får pappret vi har våra regler och att han är frihetsberövad är inget som vi ser som ett hinder"

Så de avvisade helt enkelt min begäran om ändrad betalningsmottagare.

Barnen får era hälsningar och pepp, jag tror det gör ngt i alla fall.

CSN undrar jag om det är någon skräphög för folk med svårt att prata med folk på ett vettigt vis, eller så har jag bara en jävla otur när jag har med dessa att göra.

De kan (såklart) inte ändra mottagare av äldsta dotterns studiebidrag till mig eftersom båda inte har skrivit på. Jag förklarar för henne att han sitter häktad med fulla restriktioner och vad han är misstänkt för.

Hon svarar med spydighet i rösten att "Då får du väl gå via åklagare eller polis så han får pappret vi har våra regler och att han är frihetsberövad är inget som vi ser som ett hinder"

Helt sanslöst ! Hur är folk funtade. Var är det sunda förnuftet ?
Jag hade gått till handläggarens chef (men jag förstår om du inte har kraften att göra detta).

Hoppas att ni får en fin jul trots allt och att presentkorten hjälper iallafall en liten bit på vägen även om pengar aldrig kan ersätta vad flickorna varit utsatta för.

Jag vill också passa på att flika in att jag är imponerad av deras kompisar som jag uppfattade var med på fredagen när du fick reda på allt det hemska. Det är fantastiska vänner som jag tror kan behöva vara nära i dessa svåra processer, för de är nog väldigt påverkade de med.

"Då får du väl gå via åklagare eller polis så han får pappret vi har våra regler och att han är frihetsberövad är inget som vi ser som ett hinder"

Nu blir jag lite mörkrädd faktiskt! Hur tänkte de nu? Ska han ha dotterns pengar trots det han gjort mot henne? Det är ju helt vansinnigt! Blir så trött på alla paragrafryttare! Allt är inte svart på vitt världen ser inte ut så! Och även om CSN nu har sina löjliga regler så måste det ju finnas undantag jag menar det är ju inte precis några normala omständigheter. Och dessutom de pengar de sitter och betalar ut åt din dotter till honom nu då vad händer med dom? Tycker CSN kanske att hon ska be honom om att ta ut pengarna och ge henne!? Nä fy fan rent ut sagt vad jag blir upprörd!

Jag har läst i det tysta, men beundrar dig o dina barn för er styrka.

Jag var in på csn s hemsida och kokade vad det stöd om studiebidrag där. Som jag förstått de så går pengarna till den s.k pappan idag idag o dottern är under 18. Rätta mig om jag har fel.

M en så här står de på deras hemsida om man söker på studiebidrag.

Om du vill att CSN ska betala ut studiehjälpen till den andra föräldern, ska dina föräldrar ansöka om det på blanketten "Ansökan om ändring av betalningsmottagare". Om dina föräldrar har gemensam vårdnad om dig, måste båda föräldrarna skriva under blanketten. Om den ena föräldern inte kan delta i vårdnaden på grund av exempelvis frånvaro eller sjukdom, kan det räcka med att en förälder skriver under. Blanketterna beställer du genom att ringa eller e-posta CSN.

Då borde du kunna beställa blanketten o där skriva under ditt namn. o sen kanske förklara varför pappan inte kan skriva under.

Förhoppningsvis så är de en vettig handläggare då, de som sitter i telefo hanterar inte ansökningarna vad jag vet.

Alltid värt att prova och annars får man ta de vidare.

Har du redan skickat in en sån blankett så ber jag om ursäkt för att jag missat de. Då tycker jag du ska försöka prata med dennes chef, dom säger ju själv på sin hemsida att de kan gå med endast en namnteckning.

Massa styrke kramar till er!

Då ska jag ringa CSN igen för det var banne mig inte så det lät när jag pratade med dom...

Här stod det, så här du något att hänvisa till.

http://www.csn.se/komv-folkh-gymn/vanliga-fragor/studiebidrag/1.5865

Studiehjälp är ju studiebidrag.

Men jag skulle nog bara ringa o fråga efter blanketten för ser ändra betal ningsmottagare o inte förklara något mer. Sen fylla i den o förklara varför han inte skriver i o sen kanske man kan hänvisa till någon om dom vill kontrollera att de stämmer, polis, soc eller advokat (prata med dom först bara).

Lycka till!

(ursäkta ev stavfel skriver från mobilen)

Senast ändrad:

Jag har skickat in den, skrivit noga varför han inte kan skriva på, soc skickade med ett intyg också men dom avvisade i alla fall eftersom han inte skrivit på.

Jag har skickat in den, skrivit noga varför han inte kan skriva på, soc skickade med ett intyg också men dom avvisade i alla fall eftersom han inte skrivit på.

Men vad i... :crazy:
Hur tänker de?! Håller med skogstrollet - sanslöst!

Men då är dom ju helt borta bakom flötet. :eek : Be o få prata med handläggarens chef o ge dig inte. Dom skriver själv att möjligheten finns, o jag kan då tycka att de är en godtagbar "ursäkt" till varför de bara är en underskrift.

Tyvärr ska man alltid behöva tjaffsa med myndigheterna *suck*

Citron - vårvinters länk är jättebra.

När du har ork - ring CSN igen och säg "Bland frågor och svar på er hemsida står Om den ena föräldern inte kan delta i vårdnaden på grund av exempelvis frånvaro eller sjukdom, kan det räcka med att en förälder skriver under.

- och fråga "Är inte en häktad förälder ett sådant fall? Inte? Vilka fall gäller det då?" osv. Om handläggaren inte kan svara, be att få prata med någon som kan.

Att vara behärskad och lugn men tjatig kan löna sig...

Så himla tråkigt att myndigheter och dylikt ska göra livet ännu svårare för er än vad det redan är. Jag hoppas verkligen att detta löser sig så att du får alla utbetalningar nu innan jul. Dels för att ni ju faktiskt har rätt till pengarna men också för att eran jul ska få bli lugn utan att du behöver fundera på hur pengarna ska räcka. Jag hoppas att du kan få ge dina barn iallafall något av det de önskar, behöver och vill ha i julklapp.
Det är så viktigt att vardagens trygga lunk får infinna sig så snart så möjligt för innan dess är det svårt att börja hantera och bearbeta.

Jag hoppas att det har blivit lite pengar av presentkorten och att ni har kunnat omvandla dem till något som kan lysa upp tillvaron för er.

Jag hoppas så att det finns djur omkring er som kan trösta när ingen människa kan för djur är de bästa tröstarna som finns. Att bara få stryka med handen över pälsen, att få borra in näsan i något så mjukt och varmt, att få titta in ett par ögon som förstår utan ord gör så gott i själen.

Hoppas att det finns någon här som jobbar på CSN som kan ta tag i ert ärende och följa det som står på deras sida.

Om det finns något mer vi kan göra för er så tveka inte utan skriv då genast.

Ni är så underbara allihopa och jag tror CSN kommer få ett samtal redan idag. Nu har jag lite mer kött på benen och jag vill ha en väldigt bra förklaring...

Och jo djur finns i huset, en hund och fyra katter. Det är helt underbart när de kommer och vill kela och gosa.

Härligt att ni har djuren som på sitt sätt gör vardagen mer dräglig :love: De bidrar ju också till att iallafall något är som vanligt för de behöver ju få sitt trots att hela världen har vänts upp och ned för er nu. Djur har ju en sådan ovärderlig förmåga att iallafall för stunden få en att må lite bättre.

Skönt att det verkar bli en ljusning med CSN och jag hoppas verkligen att övrigt också kommer igång snart.
Egentligen borde du ju kunna söka någon form av startbidrag ifrån socialen, hjälp till det som dina barn behöver genast. Det borde ju finnas något sådant för det här är ju verkligen inget man kan planera för. Kanske kan du höra med socialen för om det finns så är det nog inget de kanske berättar direkt utan att man får fråga efter det. Men du verkar så oerhört driftig att det har du säkert redan frågat efter men jag kom att tänka på det för jag vet att en vän fick det för längesedan när hennes dåvarande sambo misshandlade henne svårt och hon fick fly hals över huvud och inte fick med sig mer än det hon och barnen stod och gick i. Hon fick då en ganska stor summa pengar att både köpa nya möbler och sådant men även till kläder till sig och barnen.

Jag skickar ännu ett gäng varma kramar fyllda med energi så att inte lagret tar slut ;)

Det borde ju helt klart vara godkänt, iaf i min värld.
Vet inte riktigt vilken värld de lever i.

Håller med skogstrollet. Helt jä**a sanslöst!

Härligt att ni har djuren som på sitt sätt gör vardagen mer dräglig :love: De bidrar ju också till att iallafall något är som vanligt för de behöver ju få sitt trots att hela världen har vänts upp och ned för er nu. Djur har ju en sådan ovärderlig förmåga att iallafall för stunden få en att må lite bättre.

Skönt att det verkar bli en ljusning med CSN och jag hoppas verkligen att övrigt också kommer igång snart.
Egentligen borde du ju kunna söka någon form av startbidrag ifrån socialen, hjälp till det som dina barn behöver genast. Det borde ju finnas något sådant för det här är ju verkligen inget man kan planera för. Kanske kan du höra med socialen för om det finns så är det nog inget de kanske berättar direkt utan att man får fråga efter det. Men du verkar så oerhört driftig att det har du säkert redan frågat efter men jag kom att tänka på det för jag vet att en vän fick det för längesedan när hennes dåvarande sambo misshandlade henne svårt och hon fick fly hals över huvud och inte fick med sig mer än det hon och barnen stod och gick i. Hon fick då en ganska stor summa pengar att både köpa nya möbler och sådant men även till kläder till sig och barnen.

Jag skickar ännu ett gäng varma kramar fyllda med energi så att inte lagret tar slut ;)

Men var det inte det soc hade sagt nej till?? Kläder och nya möbler?

har följt din tråd och jag blir alldeles chockad.
att en förälder kan göra en sån sak???? vad fattas i det huvet??
sen myndigheterna......men hallå är det ett skämt eller!?
de säger ju emot sig och sina egna regler.
jag hoppas verkligen att du kan hålla dig lugn och saklig och ställ skitjobbiga frågor till dem!
sen kan du bryta ihop eller spy galla över dem.
om du får såna där svar igen så säger du helt enkelt: hur menar du nu?
är det här något du har fog för?
enl hemsidan står det ....bla bla bla men det du säger strider ju precis emot allt det.
kan du förklara för mig exakt vad som menas oh gäller?
jag känner inte att du riktigt kan förklara det här på ett för mig begripligt sätt så jag ber om att få prata med din chef.
INNAN du börjar ifrågasätta så anteckna namnet på den du pratar med!
mycket viktigt.
funkar inget av detta så be din advokat om hjälp eller barnens biträde, eftersom det är barnet det gäller.
att de bara har mage säger jag!!
USCH!!

Liknande trådar

Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 300
Senast: krambanan
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 654
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama