Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Måtte fan ta honom i all evighet!

Det är ju faktiskt vad som kommer att hända, mer eller mindre. Han kommer ju högst troligt att dömas, han kommer att ha något så in i helvete låg status på fängelset, och när han kommer ut kommer han att vara den som suttit i fängelse för att ha våldtagit sina döttrar. Jag kan inte tänka mig annat än att det här kommer att stå honom förbaskat dyrt socialt sett under resten av livet.

Och han har gjort er, särskilt barnen, så illa att det inte går att beskriva. Jag håller med dig om det.

Men! Han har inte slagit er i spillror! Ni har visat att ni håller ihop och sluter er samman! Du har också kunnat visa barnen att det finns hjälp att få, bara man är öppen om sina problem - jag har varit väldigt glad att läsa hur bra stöd ni fått från samhället i detta när det gäller just det rättsliga. Dina barns nytta av ditt agerande i detta går inte att överskatta. Jag tror att de vet det.

Sen måste jag fråga om barnen får psykologhjälp? Jag tänker på att de stora barnen snart är vuxna, jag tror verkligen att det vore väldigt bra för dem att hinna reda ut sina tankar om män och sexualitet och sådant innan de ska ut i livet helt på egen hand.

Jag tycker att det på sätt och vis låter som ett bra tillfälle att gråta en del av alla dina tårar - under Luciafirandet. Jag tror nog att ni kommer att lyckas ge varandra kärlek lite frid under julfirandet.

Skönt att allt med flytt, csn osv har ordnat sig. Han är nog rätt spak ändå, där han sitter, tror du inte det?

Har inte läst hela tråden, det jag läst räcker.
Fy Fan, vilket svin!
Jag tänkte på det där med att du inte kan folkbokföra dem på din adress.
Du har väl intremistisk vårdnad?
Då behövs inte hans underskrifter på någonting.
Underhållet får du utbetalt av försäkringskassan om du vänder dig dit.
Lycka till i denna jobbiga situation.

Skönt att det praktiska löser sig - att han verkar samarbetsvillig på den punkten så att du slipper strida där.

Tidigare har du sagt att ni försöker bygga upp en familj igen. Det är nog inte konstigt om det känns svart vissa dagar, som det verkar göra nu. Sedan får du fortsätta återuppbyggnaden, du är bra på det. Du fanns ju där för dina döttrar när de som bäst behövde dig.

Vad skönt att det har ordnat sig med alla papper. Då lär pengarna snart trilla in. Det är ju iallafall en liten ljusglimt i allt elände att du slipper tänka på det också.

Vad fint att få gå på ett Luciafirande. Det är verkligen underbart att se och höra barnen med all sin glädje så jag förstår verkligen att du grät. Men vet du, det gör ingenting att du grät. Det är bra att du kan gråta så att du får ur dej allt.

Visst har han förstört väldigt mycket men jag tror inte att något kan få er att gå i spillror. Ni är som gräset som reser sig igen när stormen är över. Ni kommer klara det här och ni kommer vara en så sammansvetsad familj sedan.
Jag hoppas verkligen att ni alla får psykologhjälp nu ett bra tag framöver så att ni alla på ert eget sätt kan få bearbeta det här. Annars finns risken att ni lever på eran ilska och det mår man inte bra av i längden.

Jag har klarat mej utan vare sig stöd ifrån min mamma eller ifrån någon annan så jag är helt övertygad om att du och dina tjejer kommer klara det här också. Just nu förstår jag att det känns ganska omöjligt att ni någonsin kommer kunna glädjas helhjärtat igen men den dagen kommer, jag lovar att den kommer. Han har förstört mycket men ni kommer klara det här. I era mörka stunder så får ni tänka på att han kommer komma till insikt om vad han har gjort och det får han leva med. Det kommer förhoppningsvis plåga honom ordentligt resten av hans liv.

Dina barn kommer att få den insikten att samhället hjälper när man behöver hjälp och det är en stor insikt att man inte alltid måste klara sig själv.

Många många varma energifyllda kramar.

Nu har jag inte läst hela tråden (vilket jag hade tänkt från början) men när jag kom till sidan 4 grinade jag så fruktansvärt)

Jag blev i tonåren sexuellt utnyttjad av en vän tillfamiljen (vuxen man givetvis). Hade det varit med dagens "brottsskala" så hade det varit våldtäkt mot barn skulle jag tro, men det hette inte så på den tiden.

Jag vill, precis som nån annan tidigare skrev, berätta att jag ALDRIG någonsin anklagat min mamma för något av det som hände. Hon kunde omöjligt veta!

Försök att vara stark (och det blir man av att bryta ihop och finna stöd hos nära och kära emellanåt också) och stå på dig att både du och barnen ska ha stöd och hjälp från myndigheterna.
Min mor fick några enstaka samtal och jag gick hos BUP 5 ggr innan jag ansågs "färdigbehandlad".
Jag hade, med facit i hand, antagligen hanterat det mkt bättre än vad min mor hade gjort. För som någon skrev, för mig var ju mardrömmen äntligen över, men för mamma hade det precis börjat. Hon kände sig som världens sämsta mamma. (Att hon dessutom själv blivit våldtagen som tonåring och lovat att aldrig sätta egna barn till världen för att de skulle slippa det lidandet gjorde ju inte hennes plågor mindre...)

Min mamma led av detta mycket längre än vad jag gjorde (missförstå mig rätt nu, det är ju upplevelser som man bär med sig hela livet) och hon, eller rättare sagt jag, fick söka hjälp åt henne flera år senare för att hon verkligen skulle få prata om det och reda ut trasslet av känslor hon hade inombords.

Av de knappa 4 sidor jag läst så verkar ni hantera det bra.

Stor kram till er alla!

Nej jag har inte intremistisk vårdnad ännu. Det är inlämnat för någon dag sedan, eller liknande. Det är inget som går automatiskt. Jag kan inte få underhåll om de inte är skrivna hos mig, kan inte ändra bostadsbidrag, inte söka nytt bostadsbidrag.

Citron: Bor ni i Gävle med omnejd och ska flytta så hör av dig!
Jag har stor bil och stor hästtransport som rymmer gott om kartonger när ni ska flytta.

Dessvärre kan jag inte göra några större utsvävningar över landet av ekonomiska skäl, men självklart ställer jag upp om det är runt om Gävletrakten!

Jaha, tyckte jag läste det, men då var det inte så.
Allt sådant kommer att ordna sig för dig,
men det kanske är en klen tröst just nu.
Vilka fantastiska människor det finns här på Buke,som ställer upp på medmänniskor som de inte ens känner! En eloge till dem!

Det är inlämnat för någon dag sedan, eller liknande. Det är inget som går automatiskt. Jag kan inte få underhåll om de inte är skrivna hos mig, kan inte ändra bostadsbidrag, inte söka nytt bostadsbidrag.
Tyvärr tar det lite tid med sådana grejer, men det ska inte vara några problem i slutändan att få det rätt. Men byråkrati tar tid. Ställ in dig på att det inte sker på ett par dagar, utan mer ett par månader.

Här finns ett par stora bilar (tyvärr utan dragkrok) i sydvästra skåne!

Tack för alla erbjudanden, men vi finns södermanland...

Du är tuff Citronen! Du är värd all cred i världen!

Det är såna här hemska saker som får mig att fundera på om inte dödsstraff eller
verkligt livstidsstraff borde vara en möjlighet ...

Det ringde i telefonen och en kvinna från rätts vad-det-nu-var i huddinge var i andra änden. Kräket har alltså uppgett mig som en person som känner honom. Ja jag trodde ju i alla fall att jag gjorde det, vilket jag sa till henne. Och sa att det känns väldigt fel att jag ska berätta om hur han är när han har ljugit, manipulerat och bedragit mig.

Men jag svarade på hennes frågor och sa att allt jag säger är färgat av det som hänt. Jag hoppas att jag inte har sagt något som är tills hans fördel...

Jag läste också brevet han hade mage att skriva till mig. Han hoppades att vi skulle kunna prata med varandra sen, att han inte ville förlora kontakten med barnen, att det gjorde ont att inte få prata med dom, att han älskade dom alla fyra. Att han ville få skriva brev och prata med barnen till telefon sen...

Han skrev att han inte skrev till mig för att jag skulle tycka synd om honom. Att jag skulle berätta för barnen att det inte var deras fel eller att han är arg på dom.

Hur fan vågar han! Inte ett ord i närheten av förlåt... Yngsta dottern saknar sin pappa, för henne är han bara pappa, inget annat. 15 åringen vill inte veta av honom, 17 åringen säger att det skulle kännas konstigt att prata med honom Sonen vet jag faktiskt inte, han säger inte så mycket, men han har inte varit stormförtjust i sin far någonsin.

Kräket säger att det inte är lätt att skriva brevet. Hur fan tror han jag har det då?

Barnen har avböjt att prata med någon fortfarande, fast alla tjatar om det. De vill helt enkelt inte, jag tjatar inte om det, de måste känna själva när det är dags.

Jag hemlighåller inget, jag berättar, förklarar, försöker ligga steget före om vad som komma kan, hur det kommer bli sen.

Jag uppmuntrar yngsta om att våga visa känslor för pappa, även om jag försöker att inte prata illa om honom så hon hör så är hon inte dummare än att hon förstår. Hon liksom de andra måste få ha sina känslor. Inga känslor är fel.

Lagom svamlig så här en fredagsmorgon fem veckor senare...Fem veckor som tog vägen i ingenstans.

Herregud, är det redan 5 veckor sedan?

Jag får känslan när jag läser vad du skriver, att han inte anser sig vara den som gjort fel. "Han älskar barnen", " det är inte deras fel" (tro fan det!), "han är inte arg på dem" :confused:

Jag vet som vanligt inte riktigt vad jag ska skriva, annat än att jag tänker på er och om jag kunde skulle jag hjälpa er mer med allt det praktiska. Men tyvärr så befinner vi oss väldigt långt ifrån varandra geografiskt, om än inte i mina tankar.

Jag tror att han tror att barnen är rädda att deras pappa är arg på dem. Jag tror inte att han fattar att för deras del så var berättandet det som gjorde att mardrömmen tog slut. Jag tror inte att han fattar att det är han som har gett dem deras mardröm. Han måste verkligen vara sjuk. Alltså jag vet att man inte ska säga (skriva) så men i det här fallet så undrar jag hur han egentligen mår. Ingen normal människa hade skrivit ett sådant brev efter vad han har gjort. Eller så är det något sjukt sätt att försöka göra sig oskyldig på. Att han tror att du ska börja vackla om du får veta att han inte är arg på barnen "efter vad de har gjort" (observera att jag inte tänker så utan jag försöker förstå hans tankar) när de berättade och han blev fängslad.

Det är väl det här som nästan är lika vidrigt som övergreppen. Att han spelar snäll och "inte är arg" och försöker få det till att det egentligen är barnen som har gjort fel. Usch jag blir så vansinnigt arg för det är så typiskt människor som begår övergreppp det här att de inte ser sin egen del utan bara ser vad konsekvenserna blir av andras handlanden. Att de då är storsinta och skriver eller säger liknande som han har gjort.

Jag tycker att det är bra att du inte tjatar på dem om att de måste prata med någon. Det kommer när de behöver det och känner sig mogna för det. Än så är ju allt ganska upp och ned och de måste få landa och få tid att känna efter. Just nu tror jag att de bara känner en så enorm lättnad. Lättnad över att du utan omsvep trodde på dem. Att de fick flytta omgående. Att han aldrig mer kan begå övergrepp mot dem igen. Sorgen och ilskan kommer senare och då kan de behöva hjälp att reda upp sina tankar och känslor.

Du är så beundransvärd som försöker bejaka varje barn. Att du inte pratar illa om deras pappa så din yngsta hör utan respekterar hennes känslor också.

Ännu en gång skickar jag massor med varma kramar fyllda av energi.

vilken underbar mamma du är!
du hjälper dina barn på ett beundransvärt sätt och du ska ha all heder för det:bow:
men du själv då?
får du nån hjälp, du har ju åxå känslor i det här som du behöver vräka ur dig och bearbeta.
få hjälp med hur du ska hantera vissa situationer och hur du ska agera mm.
för gudarna ska veta att det inte är lätt när man hamnar i en situation man inte kan bemästra själv.
jag blir lite orolig för dig, det kan ju komma den dagen när det bara är för mycket och du inte orkar stå upp för allt och alla längre.
då måste det finnas någon som kan ta emot dig när du faller.
hoppas verkligen att du får proffshjälp även om du inte känner att du beh det just nu.
stor kram till hela familjen!

Bra Citron! Du visar fortfarande samma styrka och klokhet i det här.

Om dina flickor inte vill tala med någon - hoppas att du fortfarande får professionellt stöd när det gäller hur du ska prata med dem. Har du det?

Du är verkligen, verkligen en fantastisk människa och inte minst mamma! :bow::bow::love:

Men vilket...monster! :eek: Hur vågar han göra så? Har han inte gjort er tillräckligt illa?
Hur kan han ens säga sådana saker? Att han betett sig som ett svin är ju redan glasklart, men måste han göra allt för att framstå som ännu vidrigare, och dessutom försöka ge barnen skuldkänslor?

Jag blir så förbannad! Men fortfarande så oerhört imponerad över hur ni hanterar allt detta :bow:

Jag vet inte, men kanske kan ni ta upp detta med er kontakt? (målsägandebiträde var det va?)

Har det redan gått 5 hela veckor? Tiden går fort...
Tänker på er!

Stora varma kramar!

Jag tror inte jag skrivit innan, men läste hela tråden nu. Jag vill bara säga att du verkar vara en helt fantastisk människa:love:. Jag hoppas innerligt att du (och barnen om/när de vill) får det stöd som behövs. Jag kan inte ens försöka föreställa mig vad det är ni går igenom men du hanterar det onekligen helt fantastiskt, om man nu kan använda sådana ord i det här tragiska.

Jag önskar er all lycka. Tyvärr bor jag inte i södermanland...

Liknande trådar

Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 300
Senast: krambanan
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 654
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama