Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Jag har en egen psykologkontakt och jag är sjukskriven i alla fall året ut, som jag mår idag kommer jag be om fortsatt sjukskrivning, jag klarar vissa dagar knappt att stå upp och andra orkar jag hur mycket som helst.

Jag har en stående inbjudan till en nära vän i en grannstad som jag ska försöka ta mig över till en dag eller två, låta ngn annan ta barnen då så jag kan komma bort från allt.

Usch jag kan bara tänka mej hur fruktansvärt dåligt du mår :cry:
Jag önskar att det hade funnits något mer jag kunde göra för dej än att skicka kramar över nätet. Tyvärr bor jag alldeles för långt bort annars hade jag iallafall kunnat finnas för dej, lyssnat på dej och gett dej en kram när du behövde en. Men om du vill så får du gärna min mailadress om du vill prata mer privat. Det är bara att skicka ett pm isåfall. Men känn absolut ingen press utan det är enbart om du känner behov av det och vill det.

Kramar

Jag finner verkligen inga ord när jag läser om det här och det här kräket :(:(. Och hans brev gjorde mig så förbannad och illamående. Att han inte någonstans där bak i huvudet inser hur mycket skada han gjort och fortfarande gör. Helt ofattbart..

Men jag är verkligen från djupet av mitt hjärta enormt glad att dina barn har en så underbar mamma som dem har, du är verkligen fantastisk! :bow: :love: Och jag hoppas verkligen du får tillbaka detta på något sätt så du verkligen förstår hur stark du är, och att du orkar hela vägen fram och kan lägga energi på dig själv sen. Kan bara tänka mig hur du mår :(.

Skickar energi och kramar i mängder!

Barnen har avböjt att prata med någon fortfarande, fast alla tjatar om det. De vill helt enkelt inte, jag tjatar inte om det, de måste känna själva när det är dags.
Jag är inte säker på att det är rätt beslut, men jag har ingen adekvat utbildning i detta heller.

En familj i närheten drabbades av tsunamin. Deras ena tvillingflicka försvann och den andra hittades. Hon hade det jobbigt och kände skuld och ville inte prata om det. På ytan såg hon ut att klara det ok. Det tog ett tag innan hon tillslut hamnade hos kristeamet med barnpsykologer och det var i grevens tid förstod de (först i efterskott).

Det måste kännas skrämmande att någon främmande (om än psykolog) ska få reda på deras innersta känslor, rädslor och säkert skam.
Kommer de efterfråga det? En del av oss är ganska duktigt till att gömma sina tankar och känslor men det kommer bubbla under ytan.
För att han ska bil ordentligt inlåst kan det ju även komma att krävas att de vittnar och för att klara det på ett bra sätt (=överleva o må skapligt efteråt) så är det nog bra om du kan uppmuntra dom till hjälp.

Jag följer tråden dagligen och om du bor i södra delarna av sörmland så har jag inte så långt och kan komma med fordon för hjälp med flytten.

Jag vet inte heller om det är rätt, men vägrar dom kan jag inget göra. Jag kan inte bära dom till en psykolog eller tvinga dom att prata...

Äldsta dottern säger att hon älskar sin pappa, men att hon älskar sin lillasyster mera och hon vill att pappa sen ska kunna leva ett bra liv. (Hon har ett hjärta av ädlaste guld den underbara ungen) Hon vill inte att någon ska må dåligt eller vara ledsen för det som hänt, för det är över nu och hon och syskonen är trygga nu.

15 åringen som varit värst utsatt vill inte veta av pappa alls, vilket jag knappast kan klandra henne för.

De måste få ha sina känslor, tankar och funderingar. Jag kan inte göra annat än finnas där för att trösta, förklara och bekräfta. Sen får jag när de sover eller är i skolan, svära, gråta och prata av mig med folk. Vänner ringer, messar och hör av sig, lurar iväg mig på samtal om min hobby, enda gången jag helt kan fly när jag är hemma är under dessa samtal.

De vet vad som har hänt, stöttar mig så jag ska orka, precis som ni gör här :) Det håller mig uppe en timme till. Vi ser fram mot nya året i vårat nya hem, vår nya familj, med nya möjligheter och framtidstro.

Det svartnar ibland, när jag ser pappor i affären med sina små barn, jag vägrar se ett monster, jag ser ett eller flera lyckligt lottade barn som får ha en normal pappa som genuint bryr sig om och på riktigt älskar sina barn.

Alla barn borde få ha det så...

Dina barn har en fantastisk mamma. En nästan ofattbart kompetent mamma som, i den värsta kris en familj kan drabbas av, står pall. Hon finns där för sina barn, lyssnar på dem, tror på dem och skyddar dem.

Hon får till och med en massa främlingar på nätet att samla ihop så att hennes ungar ska få egna, obesudlade kläder.

Bättre mamma kan barn inte ha. Han som var pappa åt dem kan du inte ändra på, det är bortom dig. Men det du gör är fantastiskt.

Och prata med din psykolog om hur du ska stötta barnen bäst i frågan om samtalskontakt för deras del. Din psykolog kan stötta dig när du stöttar dem.

Kjære citronen, hundretusen store klemmer fra Norge skal du få.
Skulle ønske jeg kunne gjøre noe for deg, men jeg kan ikke annet enn å støtte deg her via buke.

Kära starka citron!

Du är fantastisk. Mitt i en tragedi som jag inte ens kan tänka mig så står du där. Du kämpar på, håller ihop din lilla familj och ser till att allt praktiskt viktigt ordnas vecka ut och vecka in.

Skönt att höra att du och barnen är omgiven av vänner som kan skänka en stunds tröst.
Försök att hitta och verkligen utnyttja de ögonblicken när alt är nästan "som vanligt". Jag hoppas du snart kan anta din väns inbjudan snart.

Många styrkekramar!

*KL*

Så var julen över för denna gång, nätterna blir värre och värre för min egen del.Flytten går nästa vecka, hemmet ser ut som jag vet inte vad.

Fick ett brev till dagen innan julafton, det hade jag inte behövt...Ska visa dom för min advokat, för jag vill inte att han skriver till mig, jag vill inte hälsa barnen från honom, jag vill inte veta av honom.

Ska skriva ett svar dock, när jag sansat mig lite vissa saker är direkt olämpliga att skriva när breven troligen läses av ngn annan innan han får dom.

Idag är jag riktigt låg, det börjar komma ifatt mig jag orkar inte mera jag vill kliva av tåget som kallas Livet, sitta på en tom perrong ett par dagar där ingen sorg,smärta eller känslor alls får finnas. Samla krafter någonstans.

Barnen vill inte vittna själva, jag måste börja slåss för att det får ske med de förhör som har gjorts. Dom säger om det hade varit någon okänd hade de inte brytt sig men nu är det inte någon okänd...

Polisen säger att utredningen är i princip klar. Jag undrar om barnen får förundersökningsprotokollen hemskickade till sig...För hur ont det än kommer göra så vill jag läsa vad han sagt. Jag vill ge det till min advokat inför stämningen om egen vårdnad, det blir ju en huvudförhandling gällande det så småningom.

Jag kan inte låta bli att oroa mig för att att domstolen inte ger mig egen vårdnad om de yngsta eftersom han inte gjort de något, eller att dom ännu värre dömer att han har rätt till umgänge med dom...Det finns ju mördare som har vårdnad om sina barn, trots att de dödat barnets mamma...Inget förvånar mig längre i den här sjuka världen.

Jag läste någonstans Att gud prövar dom han älskar och jag är iofs inte troende, men i så fall tycker jag han kan älska mig lite mindre ett tag...För jag orkar inte med flera saker just nu.

Jag går omkring i en dimma, tittar på allt som måste packas, börjar på ett ställe, kommer av mig, fortsätter någon annanstans och så håller det på. Jag hoppas jag kan ta tag i allt ordentligt efter flytten för jag mår inte bättre av att inte äta utan leva på koffein och cigaretter, jag som skulle sluta röka...Nu känns som en extremt dålig tajming det säger iofs rökare alltid men just nu är det verkligen så. Men det är svårt att äta när jag inte känner hunger och ingen mat smakar bra. Inte ens julmaten var god...

Nu har jag svamlat av mig lite igen, det känns alltid lite bättre efteråt i alla fall.

God Jul i efterskott till alla er underbara människor därute och ett gott nytt år. Ta hand om varandra.

Jo jag hittade det här på en sida på nätet...Skrämmande likt, så oerhört skrämmande likt.

Vem är förövaren som utför sexuella övergrepp?

Det är tillsynes en helt vanlig människa. Ofta är personen väldigt omtyckt av sin omgivning. Förövaren är ofta mycket noga och lägger ned stor energi på att uppfattas som en jätte trevlig person, genom att vara hjälpsam och att göra handlingar som andra människor kan se som positiva. Förövaren kan på så sätt fortsätta med övergreppen för att ingen i omgivningen skulle misstänka eller tro något sådant om en så sympatisk och trevlig person.

Egenskaper

Förövaren är gränslös och har känslomässiga skador. De sexualiserar sina känslor till barn. Kontakten och relationen till barn blir därför gränslösa. Förövaren är ofta egoistisk och har svårt att känna empati för andra människor. Personen har också svårt att se andras behov före sina egna, därför blir dessa viktigast. Ofta har inte förövaren den känslomässiga förmågan att förstå hur illa de skadar barnet, tvärt om kan de tycka att de gör barnet en tjänst och lägger gärna över skulden på barnet genom att säga att det var barnet som ville.

Ovanstående text är ingen ursäkt det är bara en förklaring till varför en person kan utsätta ett barn för sexuella övergrepp

Favorit

Det är vanligt att förövaren favoriserar barnet som de utsätter för sexuella övergrepp. De får ofta favörer som inte syskonen får. Detta föder svartsjuka mellan dem och påverkar deras relation på ett negativt sätt. Detta kan splittra syskonen för all framtid, om de inte får professionell hjälp. Det är vanligt att barn som utsätts för sexuella övergrepp känner sig udda och mycket ensamma.

Saxat från: http://www.enhjalpandehand.com

Jag har tänkt på er i jul, ska du veta. Det är jag nog inte ensam om.

Jag tror inte att du behöver oroa dig för vårdnaden. En man som dömts för sexbrott mot egna barn kan knappast få vårdnaden om sina andra barn, det vore ju groteskt.

Kan du låta din advokat och flickornas målsägarbiträde ta hand om pappersexercisen åt dig? T ex din fundering om/när ni kommer att få förundersökningen, det måste målsägarbiträdet kunna ta reda på.

Önskar dig kraft att fortsätta! Hur tom du än känner dig så är du jättebra för dina barn i den här fruktansvärda krisen. Hoppas vetskapen om det kan hjälpa dig lite.

Det är groteskt, dock tyvärr ingen omöjlighet..

citronen; Svamla av dig hur mycket som helst! Och du får vara hur låg du vill! Men det är ju som dina barn säger, det är över nu, det kan bara bli bättre. Det värsta är över.SWr är härifrån mot framtiden :) Du är kolk som lyssnar på dina barn, de komemr prata med någon i sin tid, det verkar ju som de har kanonvänner, om inte annat :) OCh du, ta du några dagar hos den där vännen, och ladda batterierna lite. Du är en fantastisk förälder och människa, glöm inte det!

Fy vad hemskt att läsa det du saxat in. Det stämmer så otroligt bra :(

Jag var rädd att denna tiden skulle komma då du inte vill längre. När du känner att du vill hoppa av. Vet du, det är helt okej att känna så. Kan du inte åka bort några dagar eller att barnen kan åka bort några dagar så att du bara får gråta ifred?

Jag känner såväl igen känslan att man vill hoppa av och bara sitta där utan att känna och tänka. Inte behöva göra något alls. Du får be dina vänner och andra som är dej nära att nu, nu måste de hjälpa dej för du håller på att drunkna. De kan ju inte veta om du inte berättar så berätta och be dem om den hjälpen du behöver och vill ha.

Jag tror inte att du behöver oroa dej för vårdnaden. Folk har fått enskild vårdnad för betydligt mindre saker. Jag menar, hur ska ni kunna samarbeta? Hur ska ni alla kunna gå vidare med era liv om ni hela tiden måste bli påminda om honom? Så korkad kan ingen domare vara att hen dömer så att ni fortfarande ska ha gemensamvårdnad och att han ska få träffa barnen.

Jag hoppas att du får styrkan som behövs för att orka flytta så att ni alla kan få landa ordentligt. Så att ni får den ordning och struktur på vardagen som behövs för att ni alla ska kunna läka.

Det är verkligen helt sanslöst att han fortsätter skriva brev och att han får skriva brev till dej. Inget han skriver kan ju göra eran situation bättre.

Massor av energi och styrkekramar och en fortsatt trevlig jul önskar jag er alla.

Om du behöver praktisk flytthjälp kan du väl hojta i tråden. Även om du inte skriver ut var du bor så kan ju vi andra göra det, om du vill. Då ser du om några bor i din närhet och kan bidra med ett par nävar.

Barnen vill inte vittna själva, jag måste börja slåss för att det får ske med de förhör som har gjorts. Dom säger om det hade varit någon okänd hade de inte brytt sig men nu är det inte någon okänd...
Det är inte din uppgift att slåss för, utan målsägandebiträdets. Kan dock tänka mig att det krävs läkarintyg för att detta ska bestämmas i förhand (istället för att tjejerna inte klarar av att berätta i rätten och tidigare förhör används som backup).
Polisen säger att utredningen är i princip klar. Jag undrar om barnen får förundersökningsprotokollen hemskickade till sig...För hur ont det än kommer göra så vill jag läsa vad han sagt. Jag vill ge det till min advokat inför stämningen om egen vårdnad, det blir ju en huvudförhandling gällande det så småningom.
Förundersökningen kommer lämnas till målsägandebiträde, då kan även ni få tillgång till den.

Är du i behov av flytthjälp så kan jag hjälpa om du bor i norra eller mellersta Södermanland. Har släpvagn och tillgång till stor bil.

Jag kan ocksåp hjälpa till. Bor på gränsen Östergötland/Sörmland men har bil så kan ta mig till andra delar av Sörmland utan problem.
Har släkt i Strängnäs,så är ändå där en hel del.

Är du i behov av flytthjälp så kan jag hjälpa om du bor i norra eller mellersta Södermanland. Har släpvagn och tillgång till stor bil.

Nu har jag varit på ett dygns semester och ompyssel. Så nu jävlar orkar jag massor! Det var oerhört välbehövligt och batterierna blev hur laddade som helst. Tänk att så lite kan betyda så oerhört mycket.

Alla ni är helt otroliga och alla i min närhet är underbara, jag hade aldrig orkat utan er.:bow::love::bow:

Vad underbart! Ja tänk att så lite kan göra så otroligt mycket. Härligt att du kom iväg så att du har nya krafter att ta av nu :laugh:

En önskan om att ni får ett gott nytt år har verkligen en annan innebörd än det brukar ha. Jag hoppas verkligen att allt flyter på och att ni får bli en familj som kan stötta varandra i alla väder. Det är ju en stor omställning från att ha haft barnen på helger och lov till att ha dem på heltid och jag hoppas att din omgivning fortsätter ge dej avlastning och den hjälp du behöver även med vardagliga ting.

Gott nytt år och massor med kramar med styrka, värme och energi!

Liknande trådar

Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 300
Senast: krambanan
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 654
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama