Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år
*KL*
Så var julen över för denna gång, nätterna blir värre och värre för min egen del.Flytten går nästa vecka, hemmet ser ut som jag vet inte vad.
Fick ett brev till dagen innan julafton, det hade jag inte behövt...Ska visa dom för min advokat, för jag vill inte att han skriver till mig, jag vill inte hälsa barnen från honom, jag vill inte veta av honom.
Ska skriva ett svar dock, när jag sansat mig lite vissa saker är direkt olämpliga att skriva när breven troligen läses av ngn annan innan han får dom.
Idag är jag riktigt låg, det börjar komma ifatt mig jag orkar inte mera jag vill kliva av tåget som kallas Livet, sitta på en tom perrong ett par dagar där ingen sorg,smärta eller känslor alls får finnas. Samla krafter någonstans.
Barnen vill inte vittna själva, jag måste börja slåss för att det får ske med de förhör som har gjorts. Dom säger om det hade varit någon okänd hade de inte brytt sig men nu är det inte någon okänd...
Polisen säger att utredningen är i princip klar. Jag undrar om barnen får förundersökningsprotokollen hemskickade till sig...För hur ont det än kommer göra så vill jag läsa vad han sagt. Jag vill ge det till min advokat inför stämningen om egen vårdnad, det blir ju en huvudförhandling gällande det så småningom.
Jag kan inte låta bli att oroa mig för att att domstolen inte ger mig egen vårdnad om de yngsta eftersom han inte gjort de något, eller att dom ännu värre dömer att han har rätt till umgänge med dom...Det finns ju mördare som har vårdnad om sina barn, trots att de dödat barnets mamma...Inget förvånar mig längre i den här sjuka världen.
Jag läste någonstans Att gud prövar dom han älskar och jag är iofs inte troende, men i så fall tycker jag han kan älska mig lite mindre ett tag...För jag orkar inte med flera saker just nu.
Jag går omkring i en dimma, tittar på allt som måste packas, börjar på ett ställe, kommer av mig, fortsätter någon annanstans och så håller det på. Jag hoppas jag kan ta tag i allt ordentligt efter flytten för jag mår inte bättre av att inte äta utan leva på koffein och cigaretter, jag som skulle sluta röka...Nu känns som en extremt dålig tajming det säger iofs rökare alltid men just nu är det verkligen så. Men det är svårt att äta när jag inte känner hunger och ingen mat smakar bra. Inte ens julmaten var god...
Nu har jag svamlat av mig lite igen, det känns alltid lite bättre efteråt i alla fall.
God Jul i efterskott till alla er underbara människor därute och ett gott nytt år. Ta hand om varandra.
Jo jag hittade det här på en sida på nätet...Skrämmande likt, så oerhört skrämmande likt.
Vem är förövaren som utför sexuella övergrepp?
Det är tillsynes en helt vanlig människa. Ofta är personen väldigt omtyckt av sin omgivning. Förövaren är ofta mycket noga och lägger ned stor energi på att uppfattas som en jätte trevlig person, genom att vara hjälpsam och att göra handlingar som andra människor kan se som positiva. Förövaren kan på så sätt fortsätta med övergreppen för att ingen i omgivningen skulle misstänka eller tro något sådant om en så sympatisk och trevlig person.
Egenskaper
Förövaren är gränslös och har känslomässiga skador. De sexualiserar sina känslor till barn. Kontakten och relationen till barn blir därför gränslösa. Förövaren är ofta egoistisk och har svårt att känna empati för andra människor. Personen har också svårt att se andras behov före sina egna, därför blir dessa viktigast. Ofta har inte förövaren den känslomässiga förmågan att förstå hur illa de skadar barnet, tvärt om kan de tycka att de gör barnet en tjänst och lägger gärna över skulden på barnet genom att säga att det var barnet som ville.
Ovanstående text är ingen ursäkt det är bara en förklaring till varför en person kan utsätta ett barn för sexuella övergrepp
Favorit
Det är vanligt att förövaren favoriserar barnet som de utsätter för sexuella övergrepp. De får ofta favörer som inte syskonen får. Detta föder svartsjuka mellan dem och påverkar deras relation på ett negativt sätt. Detta kan splittra syskonen för all framtid, om de inte får professionell hjälp. Det är vanligt att barn som utsätts för sexuella övergrepp känner sig udda och mycket ensamma.
Saxat från:
http://www.enhjalpandehand.com