Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Nu har jag varit på ett dygns semester och ompyssel.

Åh, det gör mig riktigt glad att läsa! Jag tänkte skriva efter ditt förra, långa, trötta inlägg att du skulle behöva få en liten paus på något vis. Men en del saker är ju lättare att säga än att göra. Så jag är verkligen glad att du trots att du är ensam med fyra barn och har begränsade ekonomiska resurser har kunnat få denna endygnssemester!

Jag har tänkt på er över jul, och det tror jag att många av oss har.

Jag är glad att höra att du har stöd omkring dig i din närhet, inte bara av myndigheter och sådant, utan även av vänner och bekanta.

Jag får också erkänna att även jag oroar mig lite när det gäller vårdnaden om de barn som han inte har förgripit sig mot. Skulle du kunna prata med någon som arbetar med sådant, för att få reda på hur reglerna ser ut och vad du har att vänta dig? Så att du är förberedd, menar jag. Skulle de besked du då får vara oroväckande, tycker jag att vi ska tänka till ordentligt tillsammans.

Min advokat verkar tro på att det ska gå vägen men jag funderar på att kontakta familjerätten eller nått...

I stämningsansökan står det att polisutredningen är omfattande. Jag har ju inte sett ett dyft av den, jag vet ju inte heller vad den där andra säger, han kanske släpper vårdnaden(ja jo jag vet att jultomten är blå ibland också). Vet inte om barnen får komma till tals innan heller.Sonen vill inte vara med pappa alls, yngsta dottern vet jag inte alls men umgänge kan bli en aning svårt och jag vet ju att jag är den som kommer vägra samarbete, vilket kan vara negativt.

Men samtidigt jag kan bara inte samarbeta med det där efter vad han har gjort. Han har visat sig vara det jag föraktar mest i hela i världen, jag klarar bara inte av att samarbeta med kräk som förgripit sig på mina barn. Jag tycker personligen inte reaktionen är konstig, jag tycker att myndigheter borde ha förståelse för det.

Jag hoppas kunna få tag på lite folk nästa vecka som kanske kan ge mig lite svar kring det här.

För en sak är förbannat säker, han kommer inte i närheten av mina barn mer. Sen kan faktiskt rättssystemet säga vad katten det vill.Så det så:mad:

Min advokat verkar tro på att det ska gå vägen men jag funderar på att kontakta familjerätten eller nått...

Jag hoppas kunna få tag på lite folk nästa vecka som kanske kan ge mig lite svar kring det här.

Ja, jag tror att du ska försöka prata med folk som förstår sig på sådant om det där. Så att du vet vad du har att vänta dig, och så att du kan klura ut bästa tillvägagångssätt.

Nu är det ju helger hela tiden och du har häcken full med flytten dessutom, men så snart det blir fungerande vardag igen är det nog klokt att prata med familjerätten.

Citron!
Jag har läst hela din tråd med tårar i ögonen, det du skriver är så stark, så fruktansvärt men ändå, mitt i all förtvivlan, vrede och sorg, så finns du där.
Som en stark, stolt, klok mamma, som uppvisar kvaliteter jag står ödmjuk inför, jag vet inte hur jag ska få fram den beundran jag känner inför dig och dina barn, svårt att få ner i ord de känslor det väcker.
Ni är helt enastående!

Jag önskar er all lycka i världen:love:

//Rea, rörd ända in i benmärgen.

Citron!

Är det några jag vill önska ett gott nytt 2012 så är det dig och småcitronerna.

Nyår har ju en lite märklig stämning, många tittar bakåt, summerar, och framåt, funderar och planerar. Det där kan kännas lite ödesmättat och jag skulle kunna tänka mig att du kanske har det lite tufft idag.

Men då vill jag säga: glöm inte att djävulsåret 2011 ändå var det år då tjejerna vågade komma till dig och berätta, och du såg till så att övergreppen slutade, direkt på dagen.

Och 2012 kan bara bli bättre. Hur jobbigt rättegång, familjerätt osv än blir så blir året 2012 det första året där tjejerna är FRIA. Han kommer inte åt dem längre.

Gott nytt år!

Citron!

Är det några jag vill önska ett gott nytt 2012 så är det dig och småcitronerna.

Nyår har ju en lite märklig stämning, många tittar bakåt, summerar, och framåt, funderar och planerar. Det där kan kännas lite ödesmättat och jag skulle kunna tänka mig att du kanske har det lite tufft idag.

Men då vill jag säga: glöm inte att djävulsåret 2011 ändå var det år då tjejerna vågade komma till dig och berätta, och du såg till så att övergreppen slutade, direkt på dagen.

Och 2012 kan bara bli bättre. Hur jobbigt rättegång, familjerätt osv än blir så blir året 2012 det första året där tjejerna är FRIA. Han kommer inte åt dem längre.

Gott nytt år!
citerar bara för att det är så bra! :) :bow:

Vill bara meddela att jag nu sitter nya lägenheten och njuter, trots kartonger och allmän oreda...

Kram på er alla därute :)

Hoppas ni får den nystart ni förtjänar och såväl behöver. Mina tankar finns hos er även om jag sällan skriver.

Grattis till nya lägenheten!

Utrymme och luft åt alla, hoppas jag!

Jag önskar dig och dina barn allt gott under 2012! Alltså verkligen, på riktigt. Jag tänker ofta på er. Dra dig inte för att höra av dig om det finns något du tror att vi kan hjälpa dig med.

jätteskönt att höra!
hur har det gått med allt det andra?
och hur mår barnen nu?
styrkekramar till er alla !!!

Allting går bra, har lite saker kvar i förra lägenheten men vi har ju månaden på oss. Kartonger nästan överallt och vi försöker komma i ordning.

Polisen ringde idag och åtal väcks på torsdag om inget oförutsett händer. Så rättegången borde bli av innan januari är slut.

Nu håller jag alla tummar stenhårt för att de ska slippa vittna själva. Jag har inte fått något besked om saken.

Det ska bli så förbannat skönt när allting är klart. Läkaren sjukskrev mig för kris och stressreaktion till första april rakt av på ett bräde. Hon höll på att börja gråta när jag berättade vad som hänt och hur jag mådde.

Kram till alla er som bryr er om oss, ni är underbara och bäst. Tack för att ni finns och håller mig över vattenytan när det känns som om jag ska drunkna.

Sa himla skont att du slapp ta en strid om sjukskrivningen. Det finns ju inte en chans att du skulle kunna jobba nar du mar som du mar.

Jag tanker pa er massor och hoppas att ni snart kommer i ordning i nya lagenheten. Skont med lite spejs kan jag tanka.

Så härligt att läsa att dina inlägg börjas andas lite hopp även om jag förstår att det är väldigt jobbigt. Skönt att ni äntligen har fått komma in i den nya lägenheten så att ni får lite mer plats och inte behöver gå på varandra för sådant tar också en massa energi, energi som ni alla behöver till annat.
Underbart att läsa att läkaren var förstående så att du slapp kämpa där med och jag hoppas att försäkringskassan inte börjar tjafsa utan förstår att mitt i detta helvete så kan ingen gå och jobba. Ni har ju fullt upp med att överleva.
Jag håller tummarna för att rättegången blir snart och att barnen inte behöver vittna utan att de har tillräckligt ändå.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni alla ska få må bra och jag hoppas att dina/era nära finns där för er under all den tid ni behöver dem på ett annat sätt än det vanliga.
Jag skickar massor av kramar fyllda med värme och energi och jag hoppas att ni snart får börja leva igen och inte bara överleva.

Skönt att höra att du fick en sådan bra reaktion av läkaren!

Låter som att lägenheten verkligen ger er en ny början :) Du är såååå stark!

*styrke-kramar*

Liknande trådar

Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 300
Senast: krambanan
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 654
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama