Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Det är i alla fall ingen tvekan om att han blir dömd skulle jag vilja påstå.

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.1313535-eskilstunabo-atalas-for-sexovergrepp
Åh gudars, jag ryser! Fy tusan vilket jäkla monster! :cry::crazy:
Jag skulle också avråda dig från att läsa förundersökningen...

Oj oj oj..... Jag kan tro att ditt hjärta rusar när du läser texten! Mitt gör det! Det är så ofattbart. Så fruktansvärt.

Och mitt i detta låter du så redig och stark och klok, ja, som den där Lejonmamman, den rasande! Jag är övertygad om att du och dina barn kommer att klara detta, det blir en krokig stig och en tung resa, men ni klarar det.
Och det 20:e kommer hela Buke att bära er på sina armar, det är ett som är säkert!!
Jag kan bara hålla med och instämma i varenda stavelse! :bow::bow:

Ett normalt liv kommer han nog inte få när han kommer ut. Är man dömd pedofil brukar det spridas snabbt och förhoppningsvis kommer dom flesta känna stort hat mot honom.

Min förövare är dömd för grovt sexuellt utnyttjande av minderårig och sexuellt umgänge med barn. Han bor numera i ett område bland barnfamiljer och ingen vet (såvitt jag känner till) vad han är dömd för.

Sen vet jag inte om man ska hoppas på att de flesta känner ett stort hat? Jag kan ibland känna hat mot min(a) förövare (men också saknad av de goda sidorna han faktiskt hade) men jag önskar verkligen inte att t.ex. arbetskamrater och grannar känner hat. Anser att personer som avtjänat straff har just avtjänat det och att de ska mötas av stort hat tror jag egentligen inte gynnar någon.

Jag vet inte vad jag ska skriva !

Det är nog bra att du följer rådet att inte läsa förundersökningen ..
Det finns inte ord. Du är så helt otroligt fantastisk och dina barn också. Jag förstår om ni faller. Men samtidigt så finns er styrka där.

Men säger som Petruska, finns det någonting i världen som jag kan göra för dig och barnen ?

Har du bra stöd under rättegång ?

Tyvärr är det ju så att man som brottsoffer sällan tycker att förövaren fick ett tillräckligt långt straff. Det är väldigt jobbigt för många brottsoffer att känna att hela deras liv är förstörda, medan personen som våldtagit dem fick 2 års fängelse.

Det är dessutom mycket jobbigt för många brottsoffer att efter fängelsetiden är över se förövaren återgå till ett helt normalt liv.

Denna process är långt ifrån över än. Den har bara börjat! :(

Det där var väl ändå onödigt? Jag upplevde i alla fall en stor lättnad när rättegången var över, och det är jag knappast ensam om.

OT: Det är för övrigt många barn som blivit utsatta av närstående som inte önskar förövaren ett långt straff. Jag t.ex. Detta berättade ett antal psykologer om som hördes i mitt fall och även polis och målsägandebiträde bekräftade att det var vanligt. Många barn vill inte "förstöra" sina förövares liv.

Jag läste detta på facebook, från polisen i Uppsala:
Så jobbar Polisen när man misstänker att ett barn utsatts för brott?

För att få arbeta med utredningar där barn drabbats av brott finns särskilda regler. En barnförhörsledare måste vara särskilt lämpad för uppgiften och ha en barnförhörsutbildning.

Skillnaden mellan barnförhör och andra förhör är att alla förhör spelas in på video och spelas upp på rättegången. Främsta anledningen till det är att man ser till barnets bästa och på så sätt behöver inte barnet utsättas för att vara med vid en rättegången.

Alla brott mot barn ska hanteras skyndsamt och det finns tidskrav som Polisen måste hålla sig till. Om en förälder är förövare finns också särskilda regler. Då utses en särskild företrädare eftersom vårdnadshavaren inte kan vara med vid förhöret. Socialtjänsten är också med vid förhören och kan vid behov omhänderta barnet.

Det svåraste med förhör är att få berättelsen fri och opåverkad. Många gånger är det många känslor inblandade och barnet kan vara påverkat av till exempel filmer och böcker eller stor publicitet.

Vad ska man göra om man misstänker att ett barn utsätts för brott eller på annat sätt far illa?

Allmänheten bör, men är inte skyldig att anmäla. Den som vill kan göra en anmälan, även anonymt till Polisen eller Socialtjänsten. Anmälningsplikt råder för myndigheter och anställda vars verksamhet berör barn och ungdomar.

Och då tänkte jag på denna tråden...

Skillnaden mellan barnförhör och andra förhör är att alla förhör spelas in på video och spelas upp på rättegången. Främsta anledningen till det är att man ser till barnets bästa och på så sätt behöver inte barnet utsättas för att vara med vid en rättegången.

Om det inte har ändrats nyligen så gäller det barn under 15 år. Men även äldre barn kan i vissa fall slippa höras i rätten.

Mina döttrar har haft videoförhör, men jag tror inte de slipper vittna vilket är lite fel då de när brotten begicks var under femton. Jag hoppas verkligen att de kan slippa, för deras skull.

Jag har stöd under rättegången genom både två av mina närmaste vänner och ska be någon från Atsu att vara med som stöd för mig. De får hålla ihop mig så jag kan hålla ihop barnen...

Det är riktigt jobbigt nu...

Ja, det är förfärligt just nu. Det du går igenom skulle ingen behöva gå igenom. Ta all hjälp du bara kan, det låter som om du ordnat med bra stöd.

Vad gäller tjejernas vittnesmål - nog måste du kunna be målsägarbiträdet NU att ta reda på hur det blir med det?

Jippi så mycket bättre det blir av att veta att jag ska vittna då...

Vi har möte med målsägarbiträdet på måndag.

Fan vilket sätt att börja en helg på.

Usch, jag vet inte vad jag ska skriva. Jag började gråta när jag läste notisen i tidningen. Det är verkligen så fruktansvärt :(

Jag vill bara skicka en hel massa kramar och du ska veta att vi är så många som tänker på er.

Tror att du kan se ditt och flickornas vittnesmål som ett sätt att få samhället att straffa honom? Att ni bidrar till att han får det straff han förtjänar?

Det kanske känns något mindre jävligt då.

Sen kan man väl vittna utan att han är med i salen va? Kan dom verkligen tvinga TS att vittna?

Man behöver inte vittna mot anhöriga. Om exman räknas som sådan anhörig vet jag dock inte.

Utan att veta så TROR jag att det man vill att citron ska vittna om är i vilket skick flickorna var när de först berättade för henne. Men det är en GISSNING, baserat på antagandet att det är åklagaren som kallar henne som vittne.

Att flickorna inte behöver vittna med honom i salen har jag för mig att citron skrev rätt tidigt i tråden.

Rättegångsbalken 36:3

3 § Den som med part är eller varit gift eller är i rätt upp- eller nedstigande släktskap eller svågerlag eller är syskon eller är i det svågerlag, att den ene är eller varit gift med den andres syskon, eller som på liknande sätt är parten närstående, vare ej skyldig att avlägga vittnesmål.
Står någon till parts ställföreträdare i sådant förhållande, som nu sagts, äge han ej på grund därav undandraga sig att vittna. Lag (1973:240).

Jag vill helst inte tala i termer av att tvinga osv, jag tror att Citron får bäst råd av dem hon har omkring sig, inte av impulser härifrån buke.

Rättegångsbalken 36:3

Jag vill helst inte tala i termer av att tvinga osv, jag tror att Citron får bäst råd av dem hon har omkring sig, inte av impulser härifrån buke.

Jaha, där ser man.

Jag har inte gett Citron något råd nu? Tror jag gett ett enda råd i den här tråden och det var att ta hjälp av målsägandebiträdet. Jag svarade bara på det du skrev, eftersom jag inte kände igen det.

Nejdå, det har du inte:)

Jag kände det lite obekvämt redan när jag svarade åke om det där med att tvingas vittna. Vill åklagaren att citron ska vittna så är det kanske bra för målets utgång, även om det naturligtvis blir jobbigt för citron. När du sedan frågade vidare så tyckte jag att jag ville skriva den där lilla reservationen.

Jippi så mycket bättre det blir av att veta att jag ska vittna då...

Vi har möte med målsägarbiträdet på måndag.

Fan vilket sätt att börja en helg på.

Du bor ju nånstansi mitt län och är det något jag kan göra för dig/er så snälla säg gärna till.
Har läst hela tråden med tårar rinnande ner för kinden, det är helt enkelt fruktansvärt.
Ang. att läsa eller inte läsa förundersökningen, det kan nog bara du avgöra om du ska eller inte. Även om de råder dig att inte göra det, så kan bara du själv avgöra om du mår bra av att inte göra det.
En stor kram till dig och hela dina familj och åter igen, hör gärna av er om det är nått jag kan göra för er/avlasta er med eller ja, vad som.

Som Mandalaki säger så ska jag vittna om hur övergreppen avslöjades och hur det har påverkat målsägande som det så fint hette. Det första har jag inga problem med, det andra vete fan...

De tycker såklart det är skönt att det är över, att de aldrig mera behöver se honom. Samtidigt som de mår så dåligt att de inte vill bearbeta saken, att F är rädd för att behöva se sin pappa på fredag, hon vill inte ens vara i samma hus som honom för hon mår dåligt av det. Hon önskar att han vore död...R är inte lika drastisk, men heller inte lika utsatt.

Däremot har jag aldrig sett så rädda barn som när de berättade, det var det värsta jag har sett i hela mitt liv. Väninnan som var med säger samma sak...Att berätta måste ha varit det svåraste de gjort i hela sina liv.

Att jag ska vittna gör ju dessutom att jag inte får vara med inne i rätten, att jag inte genom min närvaro kan stötta mina barn. Nu vet jag inte om de vill ha mig därinne eller inte eller om jag hade fått det. Nu är det helt uteslutet.

Mycket saker är det som spinner i huvudet på mig. Det har gått nio veckor sen de berättade idag...

Liknande trådar

Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 300
Senast: krambanan
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 654
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama