Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

+1 på dem! Jag är övertygad om att många av oss skulle ställa upp.

Jag har just packat ihop 3 påsar med gamla kläder jag inte använder, inget fel på dem och rätt neutrala... vill du ha? De är i bilen och jag har inte hunnit lämna dem till insamling än.

Påslakan?
Täcken?
Möbler?

säg till! PM:a mail så kan jag maila bilder!

*KL*

En tanke (det finns säkert både fler och bättre:D)

På presentkorttorget.se kan man köpa dels presentkort i en affär som man väljer ur deras lista, dels superpresentkort som gäller i alla affärer i listan så att mottagaren får välja själv. T ex Åhlens, Vero Moda, Bikbok och Stadium finns med.

Minsta belopp är 100 kr, man betalar via kort, internetbank eller faktura (någon lägre avgift typ 5-15 kronor tillkommer).

Sedan kan man skicka det via mail eller sms till mottagaren. Man behöver ett namn samt mailadress eller mobilnr så det bygger på att citron vill lämna ut det till oss. Isåfall kan vi som vill köpa ett presentkort PM:a henne så får hon PM:a mobilnummer eller mailadress tillbaka.

Visserligen blir det många enskilda presentkort på det här viset men jag undrar om det inte är snabbare och lättare än att administrera en insamling.

Men som sagt, det finns säkert både fler och bättre förslag än det här, jag kom att tänka på det för att det är snabbt och enkelt:laugh:

*KL*

På presentkorttorget.se kan man köpa dels presentkort i en affär som man väljer ur deras lista, dels superpresentkort som gäller i alla affärer i listan så att mottagaren får välja själv. T ex Åhlens, Vero Moda, Bikbok och Stadium finns med.

Minsta belopp är 100 kr, man betalar via kort, internetbank eller faktura (någon lägre avgift typ 5-15 kronor tillkommer).

Sedan kan man skicka det via mail eller sms till mottagaren. Man behöver ett namn samt mailadress eller mobilnr så det bygger på att citron vill lämna ut det till oss. Isåfall kan vi som vill köpa ett presentkort PM:a henne så får hon PM:a mobilnummer eller mailadress tillbaka.

Visserligen blir det många enskilda presentkort på det här viset men jag undrar om det inte är snabbare och lättare än att administrera en insamling.

Men som sagt, det finns säkert både fler och bättre förslag än det här, jag kom att tänka på det för att det är snabbt och enkelt:laugh:
:bow: :bow:

Vilken bra idé! Jag tänkte också tanken på ett presentkort på någon lämplig klädaffär men det går ju snabbare som det låter med den varianten du beskrev än att man först ska iväg och köpa ett kort, posta osv. :laugh:

*KL*

Låter ju jättebra. Smidigt och snabbt.
Citron. Skriv gärna om du tycker att detta är ok. I så fall kan vi som vill hjälpa till skicka ett PM

*KL*

Om citron tycker att detta är en bra ide så är jag självklart med.
Ett annat sätt är att citron skapar ett nytt konto vars nummer hon förmedlar via pm till de som är intresserade av att hjäpa till. Då kan man enkelt göra överföringen via sin internetbank. Detta konto ska isåfall Ts ta bort pengarna ifrån genast de kommer in så att de inte kan bli stulna på något sätt. Så gjorde vi när underbara buke hjälpte mej med pengar till permobilen och det fungerade utmärkt. Då kan Ts fortfarande vara anonym om hon vill och behöver inte lämna ut något annat än just kontonumret.

delvis kl

Om du känner dig bekväm med det, Citron, så deltar jag mer än gärna i en sådan insamling. Jag tycker att mandalakis förslag låter smidigt.

Föredrar du att vi samlar ihop saker, så säg till så ska jag leta i mina förråd istället. Men i alla fall kläder känns det ju bäst om ungdomarna kan få välja själva.

Är de yngre barnen intresserade av böcker, så har jag en hel del över som passar för åldersgruppen. Barnfantasy mest. Gillar de det?

Ett annat sätt är att citron skapar ett nytt konto vars nummer hon förmedlar via pm till de som är intresserade av att hjäpa till.
Om pengarna syns på ett konto så drar väl soc ner socbidraget för henne...presentkortsidén är nog bättre.

jag vet inte vad jag ska säga, tårarna rinner och jag vet inte vad jag ska säga...

Jag upprepar mig dessutom ser jag, men ja...ert stöd är så stort för mig som är van att kämpa för varje steg

Som sagt jag saknar ord, vet inte hur jag någonsin kan komma i närheten att beskriva den tacksamhet jag vill visa er, ord känns så futtiga i jämförelse med vad ni erbjuder

Tack, tack och tack igen

Det ick för den delen bra hos polisen och barnen fick träffa sitt målsägarbiträde, hon trodde att det kan bli rättegång i början av nästa år då såna här fall tydligen är prioriterade.

:bow::love::bow::love::bow: Bukefolket borde få pris i mest omstänksamma människor i världen.

Vi är i flyttartag och har gått igenom en massa som ska skänkas bort, bla barn/ungdomsböcker. Om du är intresserad så finns det mängder :)

STOR KRAM TILL DIG!

KL

Som en liten inspiration till andra vill jag berätta att jag fixade ett presentkort till Citron och hennes barn genom hemsidan som mandalaki tipsade om igår. Det kändes helt säkert och ok att använda den. Jag betalade med mitt kort, men man kan även få faktura om man ogillar att betala med kort över nätet.

Jag fick lite hjärtsnörp vid tanken på tonårstjejer som inte har fått välja sina egna kläder.

:bow: :bow: :bow:

Jag har precis fått pengar från FK så iaf en hundring ska jag nog kunna avvara!

Citron - är det någon speciell butik som det föredras att shoppa i? :)

Det finns också "superpresentkort" på hemsidan. De kan användas i en massa affärer, de flesta med sansad prisprofil (tex HM). Jag köpte ett sådant kort, för att ge citron och ungdomarna så fria val som möjligt. :laugh:

Det var ju smukt. Ska ta mig en titt på det där ikväll när jag avklarat matteprov och stall...

Liknande trådar

Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 300
Senast: krambanan
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 654
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama