Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år
*kl*
Ja idag är det dags för nästa vända till polisen, med de två äldsta.
Sen ska jag uppenbarligen behöva slåss med en del byråkrati samtidigt.
Jag kan inte folkbokföra barnen hos mig eftersom han inte kan skriva på, det ska utredas och de skrivs hos mig om de tar beslut om att de bor hos mig.
Samma gäller underhåll, han har inte skrivit på och de måste skicka brev till honom.
Bostadsbidrag kan de inte ändra eftersom barnen inte är folkbokförda hos mig.
Att jag informerat om vart han befinner sig verkar inte spela någon roll.
Jag har utfyllnad av soc då jag får så lågt aktivitetsstöd för kursen jag numera är sjukskriven från.
Hon anser inte att barnen behöver riktiga sängar hos mig, då dom varit hos mig tidigare så finns det sovplatser. Ja jo i form av en bäddsoffa och en dubbelsäng, då vi nu bor i en trea(ja det är hiskeligt trångt med fyra barn mellan 10 och 17 år...Visst fungerar det väl men det är absolut inte vad jag skulle kalla det vettigt att sova i permanent och i synnerhet inte under dom omständigheter som är just nu.
Jag sökte extra till kläder till värst utsatta dottern då hon aset köpt och mer eller mindre bestämt vad hon ska ha för kläder har jag fått veta också, hon klarar inte av att ta i kläderna då hon mår riktigt, riktigt dåligt av att bara se dom. Men kläder ingår i normen med 530 kronor...
Jag har aldrig bett om ngt extra av soc, jag vill klara mig själv och det här är en akut situation, är det inte det dom är till för...Jag kommer vara ännu mera beroende av soc nu tills allt är ordnat med bostadsbidrag, underhåll, barnbidrg osv.
Idag känner jag mig mest gnällig, ynklig och liten...Jag vet att myndigheterna har regler och varför men just nu känns allting bara som ett hinder i storlek med alperna...
Örk....