Hämtar hem ny hund i morgon!

C

Catrool

Hej,

Har vart inne här senaste veckorna och mest bara läst va andra har skrivit men tänkte nu bidra med en egen tråd, min första på Hund, ny som jag är här :)

I morgon hämtar jag och min sambo nämligen hem vår första gemensamma hund :) Det är en 1 årig Terrier som kommer från Hundar utan hem. Jag har läst runt här och fått uppfattningen att vissa inte gillar organisationer som tar hem hundar utomlands, men jag hoppas vi kan slippa en sån diskussion här :)

Jag vill egentligen bara visa en bild och ställa en fråga :)
Hur har ni lagt upp er nya hunds första tid i hemmet? Det blir ju mycket nytt för den lilla krabaten, bara de att åka bil från Stockholm till Göteborg är ju en stor grej...

Bilderna kommer från hundar utan hems hemsida..

terance-4.jpg

terance-5.jpg

Sv: Hämtar hem ny hund i morgon!

Jättesöt hund, men jag undrar om det där är en terrier..

Om jag vore du skulle jag göra lite samma saker under iaf 1-2 veckor beroende på hunden. Tex gå samma promenader varje dag, och ge mat samma tid för att sedan börja rucka på den ramen när hunden blivit trygg med det. Annars tycker jag inte att man ska "dalta" för mycket.

Lycka till med vovven!

Precis vad jag tänkte. Jag skulle ta "terrier" med en nypa salt.

En smula sådan här i kanske?

basenji.jpg

Tycker också att den liknar en Basenji väldigt mycket! Grattis till den nya hunden, och jag håller med MrsScabtree.

Ja jag har med funderat på de hela med terrier, men de är de som sägs :P Första jag tänkte va att han såg ut som en dvärgpinscher i kroppen :P men ja kanske e ute och cyklar :)

Oj de va en vacker hund, va är de för nåt?

Tack för lyckoönskningarna och tack för dina tips MrsScabtree :)

Det är en Basenji på bilden. Läs på lite om den, för det finns en chans att den hund du får hem kan påminna om basenjin i sättet.

Tack Gabbi! Sitter precis och kollar på bilder på google efter att Malibu_Stacy nämnde namnet på rasen, och ja jag håller verkligen med er, mycket lik!!

Skall genast läsa in mig på denna ras :) Han är för övrig redan i sverige hos en familj som rapporterar om en mycket trevlig hund med ett mycket trevligt sätt som älskar alla andra människor och djur :love:

Konstigt, dom andra verkar kunna se dom?! Men bilderna finns annars på hundar utan hems hemsida, han finns under "små hundar" och heter Terence !

Och vet ni nu när jag läser om rasen så har jag faktiskt hört detta innan, att han liknar en basenjin :)

Ah, nu funkar det av någon anledning. Någon slags terrier/basenjiblandning verkar mycket troligt. :)

Vilken tur de funkar nu, då va de inte ja som hade gjort nå fel, vilket hade kunnat vara mycket troligt :P

Ja eller hur, har läst på lite fakta om rasen och de stämmer ganska bra med Terence och jag gillar beskrivningen =) Någon som haft/har en basenji kanske ? :)

Jag har bott med två basenjis i ett år och det var de värsta hundar jag någonsin träffat så jag ska inte skriva något... ;)

hahahah, fasen inte lite dålig reklam de :rofl:
Men ja blir inte avskrämd! För jag är redan kär i Terence oavsett va han må vara för ras :love:

Vad var de som gjorde att dom va så hemska? *nyfiken* :)

Till deras försvar kan sägas att deras ägare inte var särskilt kunniga och att hundarna knappt aktiverades eller ens motionerades. Hundarna var helt enkelt ouppfostrade understimulerade monster... de tuggade sönder allt som fanns, drog omkring sopor över hela huset, rök ihop titt som tätt, gav sig på katten, var fruktansvärda att gå i koppel med osv osv... Jag upplevde dem även som otroligt självständiga och svårmotiverade, bara att lära dem basics som sitt och ligg var en riktig utmaning... men de var ju ett par år och som sagt inte alls vana vid att samarbeta eller göra något med människorna mer än gosa.

hehe ja de lät verkligen som små monster hehe :P
Nåväl vi får se hur min lille beteer sig i morgon då vi hämtar honom *spänd*

Kan kan sitt samt gå i koppel iaf, så de är ju en början ;)

Jättefin:love:Kommer han från Irland? har du fått ngn bakgrund på honom?
Har själv en som oxå kommer från Irland. Har haft honom i 2 år nu.

Tack Jenka och Peace :)

Ja han kommer från Irland :)
Jag vet inte så mkt alls om hans förflutna tyvärr, vet bara att han kommer från Meath dog pound på Irland och att förhållanderna inte är nå vidare på Irland för dessa hundar.. Men annars vet man mest de man kan se på honom nu, han verkar vara en underbar hund verkligen, trots allt detta :)

Vad har du förnån från Irland då? :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 461
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 547
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Hemmasittare