Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fio är ofta "rolig" på ett oväntat men väldigt träffande sätt tycker jag.
Jag lär mig nya saker när jag tränar för tränare.
Jag håller mig till det konceptet och den röda tråden.
Ser ingen anledning att frångå ett fungerande koncept
Jag kan tänka "häl mot bakben" men min samlande halvhalt är mer komplicerad.
Nyfikenfis; är det fråga om en kort inverkan av hälen, så att du genast släpper upp den igen?
Oj, det var lite för känsligt för min smak
kl*
För mig känns det lite konstigt att bara sänka hälen, hästen ska ju i halvhalten sätta sig ännu mer och inte bara stanna upp och vänta jag vill i halvhalten attt hästen istället för att stanna upp, istället sätt ännu mer tryck i bakbenen.
Red för en tysk tränare för någon vecka sedan, då tränade vi just halvhalter med energi. Min dam är lyhörd och lyssnar genast genom att vänta på mig, men dessa halvhalter var godkända inte mer för tysken, istället skulle jag peta till mer med skänklen för att mer få känslan att hon riktigt trampar på bak, ( min dam försökte då ta genvägen genom passagen) men då krävde hon ännu mer aktiv skänkel till hon satte igång bakbenen ( tempot kunde ändån vara detsamma som i den samlade traven. Efter halvhalvhalten så fick jag en lite aha upplevelse hästen verkligen bar sig. Lite skillnad mot de halvhalter man lärt sig i sverige där det räcker att man ser att hästen svarar upp.
svarar ditt förrra inlägg...
Det är ju så det beskrivits och lärs in också - att hästen nästan stannar, men ändå inte.