Halt-Hälsning

A

AnLa

Hej alla dressyrkunniga!

Jag hittade just en sida med dressyrprogram och en sak jag undrar över och hoppas ni kan besvara är att när jag tävlade dressyr ( för 1000 år sedan ) gjordes första halten i ex LB:1 på X medan "avslutningshalten" gjordes på I eller om det var G. Nu är det halt på X i båda fallen verkar det som... Minns jag fel eller är detta ändrat?

Tackelitack // Anna

Sv: Halt-Hälsning

Idag varierar det var man hälsar vid utridning.
Kan vara antingen vid X eller G.

Hästarna lär sig fort det där med halten.
Tränar aldrig på det, men ändå visste min märr efter att ha tävlat några ggr-föregående år:confused:

Blev jättepaff att hon sa -ska vi stanna här?- nehe , men här då.
Menar nu inte ATT hon stannade, men tänkte göra så.

Hi hi - Jo visst lär de sig snabbt...
En valack jag hade kunde LC:2 utantill så kunde aldrig öva på hela programmet för han gjorde övningarna / avsaktningarna /ökningarna etc innan jag gjorde hjälperna för det... Min dressyrtränare dömde på en lokaltävling och hon satt bara och skrattade åt hans glada uppsyn att få göra programmet och min stressade min för att få det att se ut som om det var JAG som styrde... *suck*

:D Dom är för goa de där djuren...

Blev jättepaff att hon sa -ska vi stanna här?- nehe , men här då.
Menar nu inte ATT hon stannade, men tänkte göra så.
Men min förra foderponny, han stannade minsann vid X i en Lc, och gissa vem som vart skitsur då. Han ville nästan alltid stanna vid X, så när vi provade på La:1an så passade ju det perfekt, halten vid X!
(kanske lite o.t men skriver de ändå:p)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 413
Senast: ako
·
Hästvård Undrar vad ni har för erfarenhet av att överklaga ett beslut hos Agria? Vi har en häst som blivit ”utdömd” av veterinär. Veterinären är...
2
Svar
31
· Visningar
4 129
Senast: TinyWiny
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka