Tja, jag visade iaf välvilja även om jag tydligen valde fel ord vilket var klantigt av mig.
Däremot skulle jag aldrig försvara att jag gjort fel med ett djur när jag lärt mig bättre (och ja, jag har som sagt gjort fel tidigare, av okunskap).
Att försvara att en behandlat ett djur fel när en fått veta att det inte är ok gör mig faktiskt illamående.
Jag försvarade mig i tråden mot att jag gjorde det för MIN skull, det togs upp gång efter gång, att det var för min skull, min, min, min. Det var för min katts skull. Jag förklarade varför. Jag vände taggarna utåt eftersom jag kallades egoist och ansågs vara djurplågare ganska kvickt, när det i själva verket var ett helt annat syfte bakom.
Att jag fortsätter förklara VARFÖR min katt hade en pingla är för att jag inte gjorde honom något ont för min egen bekvämlighets skull, som också uttrycks. Det handlade om att jag var mån om honom. Så jo, det får mig att försvara min handling.
Så ditt inlägg här nu är bara löjligt, för att du inte kunde ta att jag helt orelaterat till vad du skrev rättade ditt ord till vad som är korrekt att använda. Om det får dig att känna dig som en bättre människa än mig för att du inte försvara din handling, så är det ju utmärkt. Faktum är, min katt är död, den enda jag är skyldig något är min katt och jag kan inte göra det ogjort, bara fortsätta hävda att jag inte gjorde det för MIN skull utan för hans skull. Jag var inte medvetet elak mot honom.
Att bli kallad egoist och djurplågare och att jag utsatt katten för tortyr, när det skett för mig HELT ovetandes, OCH med syfte att skydd honom för att skadas gjorde jävligt ont. Jag fattar inte ens vad du vill att jag skriver? Jag kan inte ta av halsbandet från katten.
Men jag kanske borde krälat i stoftet här på buke och bett er alla om ursäkt och förklarat att jag är en hemskt människa och ångrar mig djupt och har ångest för att jag plågat honom. Istället har jag förklarat varför jag hade pinglan och gett fasen att bikta mig för er, det är inte ni som ska ha en ursäkt. Det är Nisse Katt. Huruvida jag har bett min döda katt om ursäkt eller mår dåligt över detta är nog mer något mellan honom och mig skulle jag tro, och inte mellan hela Buke och mig.
Faktum är, hade jag mötts av en trevligare förklaring, tex med länk också om att pinglan är dålig för katter och på vilket sätt, som första inlägg mot mig, istället för att det är tortyr jag utsätter katten för och att jag är en egoist osv så hade jag varit mer benägen att böja på nacken till hela Buke och säga "oj förlåt, det var inte meningen, jag visste inte". Det var dock inte så jag möttes ens i första inläggen. Det är rätt jävla magstarkt att kalla någon för egoist för att den satt pingla på sin katt för kattens skull. Det handlade överhuvudtaget inte om mig.