Vad vill du jag ska skriva? Jag gjorde det för hans och min skull, för att han inte skulle bli trampad på. Så självklart försvarar jag det. Jag gjorde inte det för att plåga honom utan för att INTE plåga honom. Typ.@Enya: Jag tror inte för en sekund att du ville katten något ont men faktum är att bjällror på katter är en plåga för dem. Det är många saker bakåt i tiden som inte varit ok vad gäller djurhållning (som tex bjällror på katter men även att hämta kattungar innan de är 12 veckor). Jag och mina föräldrar har definitivt gjort fel vad gäller djur tidigare men det var ju så en gjorde då (och heller inget olagligt) men vi (kollektivt som människor) har ju lärt oss vad som är bättre för djuren. Idag hade jag vägrat göra en del saker djurhållningsmässigt som jag/vi gjort tidigare, dvs jag har tagit till mig rön om vad som är bäst för djuren. Det är inget jag är stolt över men jag har som sagt lärt mig bättre.
Att försvara att en gjort något som inte är ok för djuret för sin egen bekvämlighet är rätt oklädsamt.
Vill du att jag skriver att jag inte tänker göra om det? Det kan du ge dig på, jag ska inte ha katt. Jag hade en innekatt, som jag egentligen inte skulle ha halsband på, det hade han inte innan det blev problem. Men jag ville inte avliva honom för en sådan sak. Det får buke gärna tycka var ett fel val, men det är gjort. Det går liksom inte göra ogjort. Inte heller kan jag plocka av katten halsbandet, katten är död.
Ja jag gjorde fel som satte pingla på katten och ja jag var egoistisk och jag plågade min katt. Men det var för att inte plåga honom. Jag ber om ursäkt.