Håll vid ridning

Puppan

Trådstartare
Jag blir galen!
Får håll när jag rider lektion (oftast då men kan få det annars också). Spelar ingen större roll om jag rider lätt eller sitter ner även om hållen kommer enklare när jag sitter ner.
Har provat att inte äta flera timmar innan lektionen, men det hjälper inte.

Vad kan hållen bero på och finns det några knep att slippa den? Det är så trist när jag måste skritta halva lektionen för att det gör så ont.

Sv: Håll vid ridning

Vet inte om det här stämmer, men viss säger att håll beror på dålig kondition :p

Men förstår dig, får också håll ibland, dock inte så illa som du verkar få, men tillräckligt för att det stör mig vid ridning.

Tack för svaren.
Dålig kondis kan det nog inte bero på även om man förstås alltid kan få ännu bättre kondis.
Jag springer en halvmil varannan dag förutom att jag rider varje dag så genomusel kan den inte vara.
Dumma håll!!

det jag har hört om håll är att det hänger samman med syrebrist och inte direkt har med konditionen att göra. Du kanske är som jag, håller andan i ren koncentration ibland när man rider, då får jag alltid håll. Jag har jobbat med att slappna av mer när jag rider, och fokusera på att andas regelbundet och då har jag blivit kvitt håll när jag rider. Kan vara värt att prova?

Hemma hos oss heter det Mjältugg och inte Håll ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 174
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 899
Senast: G-uldlock
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 426
Senast: valy
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 133
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar