Ja, jag funderade ju lite. Karl var given att ta med för att se hur han poängmässigt utvecklats i V2 jämfört med förra sommaren. Jag hoppas på 5.5 och det känns väldigt rimligt utifrån förbättringen som ändå skett i både tölt och trav. Långsamma tölten fick vi 4.5 för i somras och nu är han helt klart mycket bättre. Har fått uppskattningar på poängsättning som låter för bra för att vara sant; kan bli intressant med "riktig" bedömning.
Sedan var det ju val av tölt-klass.
Och det är ju inget som säger att vi skulle hamna högt placerad i T8 heller - även om vi låg runt 5.0 och högt upp på placering vid de två försök vi gjorde i T8 i somras. Men som sagt: utmaning är roligt, och göra bort mig är jag inte rädd för så det får bli T3.
Sedan var ju frågan vilken av de andra som skulle få följa med.
Men jag väljer ändå Snorri den här gången. Han fick rätt trevliga poäng och omdömen vid träningstävling (T3 och V5 den gången) när han knappt var igång, så han får göra ett försök den här gången.
Aldar känns lite för instabil i trav och galopp än så länge för att det ska vara riktigt kul, så han får stå över.
Sedan får jag tänka lite till på vilka jag ska ta med till Hannäs i mitten av juni. Karl känns självklar där också, men sedan var ju frågan.
Möjligen jag kan få med tre hästar (det är logistiken som kan vara lite krånglig) till Kil och i så fall blir det bara Undri som får stanna hemma. Om jag inte lyckas muta någon snäll chaufför så jag kan komma med två bilar med släp, vill säga...
Det är mest miljöträning för Ljómi och en V5 blir det oavsett men vet inte om jag ska anmäla även till T8 eller om det räcker med en klass. Tror inte han kommer orka hålla hyffsad tölt så pass länge som i en ren töltklass.
Laukur får gå både V5 och T8 som vanligt. Just nu har vi en dipp med tölten igen men hoppas hitta tillbaka innan tävlingen så vi kan ha roligt i alla fall.
Inga förhoppningar om resultat alls faktiskt. Laukur är ju säker i skritt, trav och galopp och tölten kan det bli vad som helst med. Målet med Ljómi är att han ska sköta sig, miljöträna och visa rätt gångart.