Idag har vi provat på det här med tävling ihop
En B-flokk!
Jisses vilken tiger min häst blev, ändå skötte han sig suveränt på framridningen fastän han hade vilja lagom till fyra hästar. Dessutom hade vi knappast optimalt väder, kallt och rejält blåsigt.
Det som också var lite trist var att jag hade fått info om att räkna med c:a 5 minuter per ekipage, men blev inkallad i collecting ring 20 minuter innan beräknad tid. Tacka vet jag tävlingar som har lite hållpunkter i programmet och inte bara låter allt rulla på....
Nåja, första halvan av programmet gick bra, sen blev det galopp. Fel galopp och FULL RULLE. Fick ner honom och fick rätt galopp men efter det kunde vi liksom inte bromsa ner i trav
Så min gissning är ju att varken galopp, trav eller vilja/form under ryttare blev några höjdarpoäng.
Ökad tölt, tölt och skritt var iaf bättre, men inte alls så bra som på framridningen. Där var han GULD och jag bara längtar till nästa gång då vi förhoppningsvis kan hålla rätt gångart iaf...
Han rör ju på tassarna iaf, bjuder på en bild på arbetstempo tölt och arbetsgalopp (den långsidan som jag lite försiktigt försökte be honom om att bromsa, syns på mitt face...
)
Men han är så himla KUL den här grabben, även om han blir lite övertaggad ibland