Under igångsättning, än så länge ser det fint ut och hon är glad att få komma utHur har det gått mer Saga?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Under igångsättning, än så länge ser det fint ut och hon är glad att få komma utHur har det gått mer Saga?
Nej så trist
Hoppas ändå på det bästa
Tack, ja vi får hålla tummarna och göra vad som går helt enkelt. Och ge henne mycket tid. Jag hade ju ändå planerat att betäcka henne i sommar, men med tanken att vi liksom.. Kommer tillbaka sen.
Så många drömmar som krossades igår, och den här fasansfulla känslan "Tänk om jag ridit min fina häst för sista gången?"
Men vi får ta en sak i taget, och hoppas på god läkning. Hon är hemma i alla fall, och efter en stund till på box kommer hon kunna gå ut i flocken och må bra igen. Vi börjar där.
I onsdags åkte "min" fina Flóra hem till sin ägare igen. Allt pga att folket i stallet är så förbaskat otrevliga och vissa rent av elaka Visserligen ska ju Flóra betäckas, men tanken var ju att hon skulle vara hos mig så nära inpå fölningen som möjligt. Men nu blir det så här istället. Hästlös och så jäkla ledsen.
Inte riktigt samma sak, men min Karl (Nattfari) skadade sig rätt illa på staketet som femåring, vid midsommar. Trebent, i stort sett, och ett sår som gick in till men inte genom senskidan för ytliga böjsenan vänster fram.
Han fick vila ett år innan jag satt upp på honom, och då reds han försiktigt "rakt fram" på en fast grusväg i ett par månader, två gånger i veckan, och sedan vila i åtta månader igen. Därefter ridning ett par dagar i veckan "rakt fram" i fem månader, sedan vila. Som åttaåring kändes han fräsch och fick börja "träna" lite också, även säsongen som åttaåring gick han ett par dagar i vecka men då blandad paddock och väg, och nu som nioåring känns han helt fräsch.
Jag trodde inte att han skulle ha en framtid som ridhäst men lät honom få tid, eftersom han är oerhört värdefull som flockledare.
Så länge han inte har ont i hagen, blir han kvar här eftersom han gör nytta.
Nu känns han som sagt helt fräsch så det hela läkte.
Tävlingshäst kommer han inte att bli, vilket mer handlar om att han inte har gångarter för det, utan är högst medelmåttig, men han är en trevlig individ.
Så med väldigt mycket tid finns det hopp även vid till synes rätt hopplösa situationer.
Kolla hästnet.Jag ska börja titta efter en häst till, bestämde vi oss för här hemma. Pga sambon står inte ut med deprimerad Reykur tror jag.
Tänker mig att börja spana efter treåringar kanske. Typ till hösten när folk börjar få fullt i stallen och behöver sälja lite. Vart börjar man leta? Vad kostar en "Ok" unghäst egentligen? Och det känns som att unghästar sällan kommer ut på annons?
Treåringar är svart de säljs oftast inte förrän de är inridna. Då ska man letar efter dem nu eller köpa en tvååring och vänta ett år då kan man verkligen fynda.
Vad kostar en "Ok" unghäst egentligen? Och det känns som att unghästar sällan kommer ut på annons?