Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror att det är du som blir lite slapp när du ökar ;)
Många av mina elever gör så, de SLÄPPER fram hästen i ett högre tempo istället för att RIDA in hästen i ett högre tempo. Alltså blir du nog lite passiv. Svårt att säga helt men jag gissar på det iochmed att hon håller takten om du går fram direkt från samlingen. Då KAN hon ju. Du måste bara komma ihåg att RIDA ;)
:banghead: hmm efter att ha läst dit svar här till en Annan, så ransakade jag mig själv och tänkte att det är kanske det jag gör fel :banghead: Provade i går, att RIDA även i det högre tempot :D Jamen det var ju det jag gjort fel :bow: inte helt super, men mycket mycket bättre! :banana:Så jag tackar också f¨r det tipset :bow:
 
:banghead: hmm efter att ha läst dit svar här till en Annan, så ransakade jag mig själv och tänkte att det är kanske det jag gör fel :banghead: Provade i går, att RIDA även i det högre tempot :D Jamen det var ju det jag gjort fel :bow: inte helt super, men mycket mycket bättre! :banana:Så jag tackar också f¨r det tipset :bow:
Haha, kanske ska starta internetundervisning ;)
 
Blivit fotade av syster yster idag! :-) Mitt självförtroende behövde se de här bilderna!

10565171_1441743026111132_1505504433117846499_n.jpg
Åh, måste vara underbart att få vara tillbaka i sadeln! :p
 
Alltså, jag blir lika chockad varje gång jag sitter på min lilla häst.
Idag var det barbacka i repgrimma, helt oplanerad men döm om min förvåning när han bjuder på 4 klockrena gångarter, på volter och fyrkantsspår :eek: :love:
Tölten var helt fantastisk med hur mycket aktion som helst! Surt att ingen var där och kunde filma! Får bli planerat nästa gång så jag har en kamera i närheten!

Om en vecka är det tävling :eek:
 
Alltså, jag blir lika chockad varje gång jag sitter på min lilla häst.
Idag var det barbacka i repgrimma, helt oplanerad men döm om min förvåning när han bjuder på 4 klockrena gångarter, på volter och fyrkantsspår :eek: :love:
Tölten var helt fantastisk med hur mycket aktion som helst! Surt att ingen var där och kunde filma! Får bli planerat nästa gång så jag har en kamera i närheten!

Om en vecka är det tävling :eek:

Ja nu måste du ju visa bilder! ;)
 
Så himla rolig ridtur ikväll! Laukur är verkligen en fantastisk häst och jag är stolt över att jag själv utbildat honom från start och fått en sån ridhäst jag vill ha :love:

Stort plus att min kropp börjar minnas hur man galopperar. Det tog tre ridturer efter graviditet/förlossning innan den börja fatta igen :D
 
En liten miniupdate:
Mamma och jag diskuterade för ett tag sen att vi har lite förmånga hästar och borde sälja någon. Slutade med att vi skaffade en till... :banghead:

Numera har vi även den lilla musblacken (min kompis häst som jag tävlade för nåt år sedan) i vår familj :love::D pappa är lyckligt ovetandes...
 
Live uppdatering :angel:
Nu bär vi av emot skogen! Vi ska faktiskt våga oss på en ny runda som vi blev introducerade i Onsdags.
Typisk slalom/hjärngympa runda som fick honom mjuk som smör i kroppen.

Om ni inte hör något ifrån mig framöver har vi troligtvis ridit vilse. :rofl:
 
I dag har jag ridit! Det var ett halvår sedan senast, så det kommer kännas i veckan.
Vi red 1 h i vacker natur, skrittade på stigar, töltade och galopperade på grusvägar på pigga hästar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
348
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 699
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
194
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 778
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Senast tagna bilden XV
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp