Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hallå allihopa!

Nu var det ett bra tag sen jag skrev här. Men jag är inne och kikar ofta och följer er alla med spänning ;)

Idag har jag varit och kikat på två hästar och det blir nog så att jag tar hem en utav dom. OCH JAG ÄR SÅ GLAD! :D Hon heter Töfradis från Petterslund. Här kommer lite bilder + en film. Jag har inte ridit på ett år (!!) så ha gärna lite överseende. Dessutom red jag en annan häst innan = DÖD! Plus att jag inte hittade mina ridkläder ;)


5_55367d709606ee709f07eab3.png

3_55367d6f2a6b22336dccfdf4.png

1_55367d6ee087c335e60bc35c.png

6_5536831bddf2b36312704caa.png
 
Hallå allihopa!

Nu var det ett bra tag sen jag skrev här. Men jag är inne och kikar ofta och följer er alla med spänning ;)

Idag har jag varit och kikat på två hästar och det blir nog så att jag tar hem en utav dom. OCH JAG ÄR SÅ GLAD! :D Hon heter Töfradis från Petterslund. Här kommer lite bilder + en film. Jag har inte ridit på ett år (!!) så ha gärna lite överseende. Dessutom red jag en annan häst innan = DÖD! Plus att jag inte hittade mina ridkläder ;)


5_55367d709606ee709f07eab3.png

3_55367d6f2a6b22336dccfdf4.png

1_55367d6ee087c335e60bc35c.png

6_5536831bddf2b36312704caa.png
Vad kul!
 
@Freyr precis, det var den jag sökte! Fick hjälp av @Snurre som också hade koll :)

Jag ska eventuellt vara med på SSM, visserligen mest för att flug ska få komma ut lite och vänja sig men hu!!! Läskigt!!:nailbiting:
Visst skulle du döma där? Ännu läskigare i så fall! :p
 
Räckte att jag satte mig upp på häst idag så kändes det som jag fick en spann med kallt vatten över mig.
Nej, för första gången på länge (någonsin tror jag) som jag bara ville gråta. Ibland förstår jag inte vart han får sin energi ifrån. Och hur den dessutom kan ta över hela hans kropp på det viset. Nä, nu håller vi oss till skogen ett tag framöver och så lägger vi paddocken på hyllan. :meh:
 
Hjälp, tack!! :)
3 år gammal sadel. Normalt använd och gott skick. Inga skavanker/defekter osv.
Inköpspris är 14.000. Vad hade ni sålt den för?
 
I måndags körde jag lillkillen till inridning.
Vill helst göra det själv, omöjligt att göra det ensam dock med honom...
Skall bli spännande hur det går framöver..

Gammelgubben går som tåget, vännen tävlade honom i helgen och det gick kanon, nästa helg är det vsm.. Redan nervös.. :nailbiting:
 
:cry: Min inackordering ska sälja sin häst så då blir vi själva, jag o hästarna. Hade ju gått bra om ponnyskrället inte har så svårt att vara själv! :banghead: Ska söka ny inackordering, för vill ju ha sällskap, men mitt (I-lands)problem är att om det är någon som satsar mer på träning ökar risken att vi är borta båda samtidigt och ponnyn blir själv iaf. Risken är även att vi blir stående utan sällskap under en tid om kompisens häst blir såld snabbt. Jag som bokat in träningar/kurser var o varannan helg i vår.

Skulle behöva en sällskapshäst som inte åker någon stans men har inte tid att motionera en till!
 
11139989_10152865558552029_7527324347816004556_n.jpg


:D

Lugnar sig stona mot andra hästar?
Syrpa och Krás har ju varit vääärldens ovänner, innan fölningen var de okej, inte bästisar men kunde stå bredvid varandra utan att det var konstigt. Nu efter verkar de hata varandra igen... Krás kanske har intresse i fölet?

Vi har ju haft två ston med föl tidigare, då bråkade de lite men det var ok. Nu är jag rädd att ben ska gå av...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
351
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 706
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
194
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 778
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp