Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack, i mattes ögon är man ju alltid finast :love:.
Tycker himla mycket om henne, så himla positiv och charmig.
Hon ser verkligen ut att gilla arbetet! Ser avslappnat och härligt ut. Jag lånar för målbild :up: (min häst tycker också om att jobba och är positiv, men min sits har en hel del att önska och din var fin tycker jag).
 
Men hallå, berätta mer!!!!
Hehe :devil: 7-årig brun vallak efter Stefnir fra Sandholaferju :bump: Har tittat på den annonsen mååånga gånger, men nu blev min hingst såld i början på oktober, så körde jag ut o kikade på honom ( mest för att få honom ur mitt system, då han hade mycket vilja enligt annonsen och trodde han skulle bli lite för mycket för mig..) och föll pladask för honom :bow: En härlig ridkänsla :love::love: Ser fram emot att lära känna honom nu över vintern :D
 
Hon ser verkligen ut att gilla arbetet! Ser avslappnat och härligt ut. Jag lånar för målbild :up: (min häst tycker också om att jobba och är positiv, men min sits har en hel del att önska och din var fin tycker jag).

Hon började iofs med en liten tjuvrusning när jag tog galopp på vägen hem. Tidigare har hon behövt lite hjälp med bjudning i galoppen, för hon har inte vågat ta i tillräckligt för att hitta takten. Men nu har hon tydligen blivit tillräckligt stark för att tycka att arbetstempo var för mesar. :p
Som tur är stannar hon alltid snällt, och hon lugnade sig snabbt. Men lite väl mycket krut va de i början. :angel:

Tack för snälla ord, även om det inte är riktigt så avslappnat som jag skulle önska så är det mycket bättre än för bara ett par veckor sen. Så jag suger åt mig ändå :p
 
Hehe :devil: 7-årig brun vallak efter Stefnir fra Sandholaferju :bump: Har tittat på den annonsen mååånga gånger, men nu blev min hingst såld i början på oktober, så körde jag ut o kikade på honom ( mest för att få honom ur mitt system, då han hade mycket vilja enligt annonsen och trodde han skulle bli lite för mycket för mig..) och föll pladask för honom :bow: En härlig ridkänsla :love::love: Ser fram emot att lära känna honom nu över vintern :D


BILD!!!!! :D:D:D
 
Nu kan jag äntligen lägga upp bilder i inlägget! Det krävdes bara en app istället för websidan..
Här är min sötnos i fluff :love:
imagejpg1-1.jpg


Och i nya nosgrimman från Fakur design. (den sitter lite högt upp)
imagejpg2.jpg
 
Fin färg @Bliss!
Finns de nåt sötare än en mörk häst med stjärn och snopp. Så gulligt!

(Det här låter ju halvperverst om man inte är hästnörd :o)
 
Fin färg @Bliss!
Finns de nåt sötare än en mörk häst med stjärn och snopp. Så gulligt!

(Det här låter ju halvperverst om man inte är hästnörd :o)
Tack, eller vad man säger ;). Tycker att hennes färg är riktigt härlig, brun helt enkelt, men på islandshäst blir det mycket finare än en klassiskt brun häst med svart man och svans eftersom det är så mycket färgskiftningar. På den undre bilden är hon ju blöt av regnet så då ser hon mest bara mörk ut. Precis när jag fick henne, innan hon blev björnlurvig, var hon alldeles rödbrunblank..vacker!

hehe ja det låter ju lite halvperverst, men håller med, jag gillar de där små tecknen!
 
Imorgon ska jag och min bruna börja "sätta igång" tölten igen efter några veckors grundgångarts träning. :bump:
Och på Söndag ska vi rida för våran nya DRESSYRTRÄNARE. :D Kanske ser ni en film på oss framöver när vi gör piruetter?
 
Snappe står på stall igen eftersom det är extremt dåligt underlag i hagen han gick och dåligt väder vilket gjort att han tunnat ur en del. Hur ska jag kunna hålla fingrarna i styr när han står i en Box?! :eek:
 
Blev en tur på Laukur igår kväll efter jag lagt dottern! Han är ju så fantastisk min häst! Så klok och duktig :love: När det är mörkt (har ej tillgång till ridbana/ridhus) så är det pannlampa på och ut på grusvägen och åkrarna för att träna! Vi får faktiskt mycket nyttigt gjort sådana här kvällar. Igår blev lite enkla byten (nån gång ska han kunna galoppombyten :D) och det funka jättebra! Sen körde vi lite tempoväxlingar, sidoförflyttningar, serpentiner och små volter i tölt och trav där jag var noga med att baken är med. Det är JOBBIGT och jag har träningsvärk i låren idag :o Han var svettig och nöjd efter den halvtimmen och jag var lika lycklig som alltid efter ett träningspass med honom:) Än så länge känns det bra att rida. Önskar att orka november ut, men man vet ju aldrig vad som händer med kropp och knopp när man är gravid :p Sen får jag markarbeta så mycket jag kan och låta min man rida ut honom ibland.
 
Kl.

Var iväg och red kurs i helgen och fick en massa inspiration!

Men i måndags kom det fram att ett stall i närheten har konstaterad kvarka. Hästar från vårt stall har varit på samma tävling som hästar från kvarka-stallet i helgen och det innebär ju att vi kan ha smittan.

Så fort kan all inspiration försvinna. Funderar på att ställa av hästen ett tag och fokusera på något annat (min C-uppsats kanske :)).

Hoppas såklart också att ingen mer höst blir sjuk
 
Kl.

Var iväg och red kurs i helgen och fick en massa inspiration!

Men i måndags kom det fram att ett stall i närheten har konstaterad kvarka. Hästar från vårt stall har varit på samma tävling som hästar från kvarka-stallet i helgen och det innebär ju att vi kan ha smittan.

Så fort kan all inspiration försvinna. Funderar på att ställa av hästen ett tag och fokusera på något annat (min C-uppsats kanske :)).

Hoppas såklart också att ingen mer höst blir sjuk

Usch va jobbigt! Vi hade kvarka i stallet i våras.... Inge kul alls! Hoppas ni inte får några smittade hästar.
Me n lite oansvarligt av de från det andra stallet... de måste ju ha haft hästar som varit sjuka Innan de åkte på tävling, eller?
 
Snappe står på stall igen eftersom det är extremt dåligt underlag i hagen han gick och dåligt väder vilket gjort att han tunnat ur en del. Hur ska jag kunna hålla fingrarna i styr när han står i en Box?! :eek:


Hur kan han tunna ur bara för hagen är geggig och vädret dåligt??
Man kan ju ge hö i hagen??
Jag har massa hönät som hänger i olika träd i Jorunns hage... supersmart... har man inga träd kan man bygga en låda å ha höet i.. supersmart=)
 
En hingst kan väl tunna ur för att den är för aktiv i hagen, den springer mycket, håller koll hela tiden o har inte tid att äta. Då spelar det ingen roll om man fodrar för den har inte tid att äta. Nu vet jag ju inte om just så är fallet med Snarpur men så har jag fått förklarat för mig när vi var i ett stall med många hingstar i träning. Där stod dem på box på nätterna och små rutor med rejäla stålstaket på dagarna, alltid fri tillgång på hö o ändå var dom riktigt smala och hyfsat musklade!

Man kanske skulle haft en hingst istället för lättfödda ston o vallacker? :idea::D

Hur kan han tunna ur bara för hagen är geggig och vädret dåligt??
Man kan ju ge hö i hagen??
Jag har massa hönät som hänger i olika träd i Jorunns hage... supersmart... har man inga träd kan man bygga en låda å ha höet i.. supersmart=)
 
H
Hur kan han tunna ur bara för hagen är geggig och vädret dåligt??
Man kan ju ge hö i hagen??
Jag har massa hönät som hänger i olika träd i Jorunns hage... supersmart... har man inga träd kan man bygga en låda å ha höet i.. supersmart=)
Han har fått 20kg hö om dagen och 2 kg kraft, så mat har han fått. Jag är inte korkad. Han tunnade ut direkt han släpptes i den stora hagen, eftersom han inte kunde slappna av utan var tvungen att hålla koll jämt. Nu gav detta med sig och han lade på sig en del men nu när vädret blev sämre går det uppenbarligen åt för mycket energi för att hålla värmen och då går han ner i vikt igen. Han är svårfödd, när han står på stall får han 10-12kg och kraftfoder. Dom flesta andra hästarna går på 5-6kg (+ halmade boxar).
Jag vill inte att han ska tappa hullet bara för att han prompt ska gå ute i gräshagen 1 mån till, han mår uppenbarligen inte tillräckligt bra av det.
 
En hingst kan väl tunna ur för att den är för aktiv i hagen, den springer mycket, håller koll hela tiden o har inte tid att äta. Då spelar det ingen roll om man fodrar för den har inte tid att äta. Nu vet jag ju inte om just så är fallet med Snarpur men så har jag fått förklarat för mig när vi var i ett stall med många hingstar i träning. Där stod dem på box på nätterna och små rutor med rejäla stålstaket på dagarna, alltid fri tillgång på hö o ändå var dom riktigt smala och hyfsat musklade!

Man kanske skulle haft en hingst istället för lättfödda ston o vallacker? :idea::D
Snapsen är svårfödd, han äter upp allt han får men har ändå lätt att gå ner i vikt. Han äter just nu mer än halvblodet på 170cm som är i tävlingskondition :angel:
Det är skönt i många anseenden, speciellt efter att bara haft lättfödöda tjockisar ;)
Men drygt nu när jag funderar på ett starkare kraftfoder, sånt är dyrt :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 510
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
194
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 771
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
892

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp