Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag åkte långkalsongerna på för första gången på matte och pälsen av för andra gången på pålle, rättvist:p

Lurvet hade växt minst 1cm på 3veckor:eek: Kommer ha en mammut i vår..
 
Älgjaktstider.... vågar ni rida ut?

Känns sådär att rida femåring i manegen fyra-fem dagar i veckan. Funderar på att dra med mig en presenning, balansboll och liknande scary shit och köra lite miljöträning. Har dock aldrig tränat sånt och känner mig osäker. Vill ju stärka, inte sabba. Men det är väl bara att ta det lugnt och metodiskt.
 
SItter just nu och saknar, så inåt bomben. 2 år sedan han togs bort, ändå gör det lika ont som dagen jag fick beskedet.
Älskade lilla Gris. Bästa röd.
b121541.jpg

b121543.jpg

b121536.jpg

b121539.jpg

b121540.jpg

b121538.jpg

b121544.jpg

Alla bilderna är från 9/9 2012. Sista gången vi träffades. Sista gången han fnös åt läskiga skuggor, sista gången jag grät i hans man. Han var min räddning under mina värsta år, drivkraften framåt, min kämparglöd och det bästa jag hade. Han var den jag rymde till när jag inte ville vara hemma, han var den jag rensade huvudet hos när allting gick åt skogen. Han var den som fick mig att asgarva när han slängde sig åt sidan för att det var en ny sten bredvid vägen, den som fått mina knän att skaka av adrenalin efter ett passlöp .. Den där som var allt för mig!
Han var den som lärde mig allt, den som tog mig dit jag är idag. Han är anledningen till att jag idag fortsatt med islandshästar, han gjorde mig till den jag är. Underbara, fantastiska ängel. Sitter och gråter som en jävla bebis just nu när jag skriver detta.
Men det finns en anledningen till att bilderna inte ens tittats på förrän idag.
Älskade G. Älskade röd. Älskade prins. Tack för allt.

Fina bilder på fina G! Sorglig läsning men han har det nog bra nu :heart
 
Älgjaktstider.... vågar ni rida ut?

Känns sådär att rida femåring i manegen fyra-fem dagar i veckan. Funderar på att dra med mig en presenning, balansboll och liknande scary shit och köra lite miljöträning. Har dock aldrig tränat sånt och känner mig osäker. Vill ju stärka, inte sabba. Men det är väl bara att ta det lugnt och metodiskt.

Undviker skogarna och rider bara grusvägar... och det är reflex på och rida mitt på dagen...!
 
Idag har jag gjort en bra affär:D Jag har bytt min Cheval Liberte 2002 xl -2005 mot en Cheval Liberte 4002 xl -2009. Vi bytte jämnt, för hon som hade trailern tyckte att den var för stor och bred att köra med :D jag har ju alltid viljat ha en sån trailer som hästarna står på snedden i, men när jag köpte min första trailer tyckte jag att den skulle vara onödigt stor för bara en häst ( kan ju ha 3 islandshästar i den) men nu är ju tanken att jag ska ha två hästar, så då passar det ju perfekt :p Så jag behövde inte tänka många sekunder när min vän frågade om vi inte kunde byta trailer med
varandra. Så jag har gjort en riktigt bra affär :) och supernöjd med min "nya" trailer :)
 
Älgjaktstider.... vågar ni rida ut?

Känns sådär att rida femåring i manegen fyra-fem dagar i veckan. Funderar på att dra med mig en presenning, balansboll och liknande scary shit och köra lite miljöträning. Har dock aldrig tränat sånt och känner mig osäker. Vill ju stärka, inte sabba. Men det är väl bara att ta det lugnt och metodiskt.

Det är jaktförbud 17:15 enligt lag vad jag förstått så då kan man alltid rida runt denna timmen. Och i vardagarna efter jobbtid 16:oo kan man alltså alltid rida i skogen/grusvägar utan att störa jägarna.

Nu har jag turen att min stallägare äger skogarna runt omkring så hans jaktlag skriver alltid på tavlan vart dom är och när dom skjuter.
Sedan har vi kontakt med de övriga jaktlagen..

En god kontakt med jägarna är A och O.. då kan man alltid samsas om skogen även under jakttid=)

Och inom 2 veckor har de alltid nästan skjutit sin kvot och efter de är de bara rida på som vanligt=) reflexer gula alltid på dock
 
Vi överlevde!
Vi kom dessutom trea, inga superduper procent, men jag är så nöjd med oss ändå. Vi gick ju i storhästklassen, och det var första gången han ens såg dressyrstaket... dessutom SPÖREGNADE det så det smattrade som sjutton på ridhustaket :D
Nu är vi supertaggade på vårens tävlingar!

PA190059_zps65e90240.jpg

PA190066_zpsb720bbcb.jpg
 
Älgjaktstider.... vågar ni rida ut?

Känns sådär att rida femåring i manegen fyra-fem dagar i veckan. Funderar på att dra med mig en presenning, balansboll och liknande scary shit och köra lite miljöträning. Har dock aldrig tränat sånt och känner mig osäker. Vill ju stärka, inte sabba. Men det är väl bara att ta det lugnt och metodiskt.
Jag tar det som en liten "semester" från ridningen. Två veckor "ger" jag älgjägarna, sen ger jag mig ut igen (har iofs kontakt med jägarna så jag håller mig naturligtvis hemma om de mot förmodan jagar fortfarande...). Två veckor då jag går igenom och tvättar upp och lagar alla täcken efter sommaren och inför vintern, går igenom övrig utrustning, tvättar borstar mm. Perfekt, jag skulle aldrig komma till skott med det annars...:p
 
  • Gilla
Reactions: Gry
Alltså när har frostnätterna tänkt komma då? :mad: Vill ta av Laukur eksemtäcket snart! Brukar alltid kunna ta av det till älgjakten, men inte i år!
 
wpid-dsc_5664_20141020191824115.jpg

Min nyklippta piggepåwnie! Hon nästan studsar av energi nu när pälsen åkt av. Idag tog vi en kort snabb runda i nästan fri fart sen ner i paddocken och lekte lite. Hon har verkligen anammat trickträning och försöker allt hon kan och allt möjligt annat för att få de där morötterna matte har till utdelning... Idag har hon skrittat och travat lös på små volter med mulen nästan i gruset, gått spansk skritt o fått med bakbenen! Även några steg framåt i ramener. Hon lär sig illa kvickt så jag hänger nästan inte med!
 
Vi överlevde!
Vi kom dessutom trea, inga superduper procent, men jag är så nöjd med oss ändå. Vi gick ju i storhästklassen, och det var första gången han ens såg dressyrstaket... dessutom SPÖREGNADE det så det smattrade som sjutton på ridhustaket :D
Nu är vi supertaggade på vårens tävlingar!

PA190059_zps65e90240.jpg

PA190066_zpsb720bbcb.jpg



Mkt flott, ni ser riktigt snygga ut... =) skulle också vilja ge mig iväg på dressyrtävlingar... få se om jag vågar mig ut framöver...=)
 
I helgen gjorde vi vår första start om än på träningstävling. :)
Stackrs Lille Brun tyckte att framridningen var jobbig med alla hästar på en gång. Han var spänd som en fiol och när jag drev bockade han. Men när vi lyckades få en stund nästan själva på banan gick det bra.
Väl inne på banan gick det ok trots en skyggning som resulterade i sned sadel och ryttare under halva programmet:p
 
Idag är jag riktig stolt och glad efter ridpasset för en stund sedan! Det har gått lite upp och ner med min nya häst eftersom hon dessvärre lyckades skrämma mig för ett tag sedan. Det har varit mycket funderingar fram och tillbaka, men efter mycket fin hjälp och stöttning börjar rädslan ge med sig (även om jag har långt kvar), och ikväll red jag i skritt, tölt och trav på ridbanana. Tölten var inte alls dum (ja inte skritten och traven heller även om jag sitter som en kratta i traven) och lilla häst var pigg, glad och mjuk och skrämdes inte det minsta :love:. Jag var avslappnad och hon också så klart då.
Det måste berott på nya bling-tränset från Fakur-design :D
 
Idag hade jag med mig kameran ut till stallet, har inte filmat sen precis i början av igångsättningen när vi skrittade typ 15 min 3 gånger i veckan. Idag orkar hon 30 min med mestadels skritt och max 10 min tölt/trav.
Nyttigt att se sig själv (även om jag blir galen på att jag tittar ner och tippar fram titt som tätt).

Så idag satsade jag stort och red volter för andra gången i tölt och trav! :eek::nailbiting: Liiiite läskigt eftersom det var jäkligt obalanserat när jag testade första gången för ett par veckor sen. Men hon har blivit mycket starkare i skritten och idag kändes det betydligt stabilare så jag vågade mig på ett par varv åt båda håll. Men jisses va trött hon va sen, lilla kämpen! :love:

Kom gärna med konstruktiv kritik men ha lite överseende med att hon blev "friskförklarad" från skadan i maj och vi skyndar långsamt.
 
Idag hade jag med mig kameran ut till stallet, har inte filmat sen precis i början av igångsättningen när vi skrittade typ 15 min 3 gånger i veckan. Idag orkar hon 30 min med mestadels skritt och max 10 min tölt/trav.
Nyttigt att se sig själv (även om jag blir galen på att jag tittar ner och tippar fram titt som tätt).

Så idag satsade jag stort och red volter för andra gången i tölt och trav! :eek::nailbiting: Liiiite läskigt eftersom det var jäkligt obalanserat när jag testade första gången för ett par veckor sen. Men hon har blivit mycket starkare i skritten och idag kändes det betydligt stabilare så jag vågade mig på ett par varv åt båda håll. Men jisses va trött hon va sen, lilla kämpen! :love:

Kom gärna med konstruktiv kritik men ha lite överseende med att hon blev "friskförklarad" från skadan i maj och vi skyndar långsamt.

Så fin! :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 502
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
194
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 771
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
890

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp