Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Michis så himla kul att få höra från Erro, han ser ut att må bra. :)
Han mår toppen! Han är ju hemma på Edeby igen så jag träffar honom dagligen och är en stor del av hans träning. Får se om jag kanske startar honom något i vår, men målet är såklart att ägaren själv ska ut. Hon gör såna framsteg i sin ridning och det är kul att se att han har allting kvar. :love:
 
Jag är kär i min häst.
b117690.jpg

b117688.jpg

b117687.jpg
 
Red kurs för Elsa igår och är jättenöjd! Framförallt när Elsa red min häst och jag såg hur hon rör sig, och när hon började söka formen i tölten och såg ut som en isländsk urkraft liksom. :love: Hon var så vacker att jag nästan började gråta när jag stod där i mitten. När jag red så jobbade vi mycket på mitt säte och ramen på yttersidan, och att be henne flytta över vikt till bakbenen genom att jag vinkar mitt bäcken. Tyra kändes fantastisk!

Sedan fick hon en genomgång av kiropraktorn och hon fick guldstjärna i protokollet. ;) Jämn och fin i kroppen och ryggen, inget "större" någonstans utan mjuk och fin.

Idag kom dessutom min nya sadel, en tönn gel! Tror jag ska shoppa en ny sadelgjord också.. Nån sån där bredare, vad har ni för sadelgjordar? Finns ju förutom Erit le trixerant och top reiter även en från eques och aquila.. Och kanske fler? :p
 
Det är vi fler som är :love::love: var det meningen jag skulle skriva. Min telefon har bara lite svårt för nya buke...
Aw! Tack! Jag är sådär barnsligt förtjust i honom, satt bara och skrattade under gårdagen där han tuffade på i tölt - hur nöjd som helst!
Imorgon ska jag ut och bygga hage, så nu är det vila som gäller för prinsen! Hur ska jag klara det?! :eek:
(Måste helt enkelt få hit en träningshäst... )
 
Du kan få dit min, om du lovar att han kommer hem lika fin som din ;):up:
:love:
Köttbullen är så välkommen så!

Förstår inte hur han blev sådär bra, och så otroligt välutbildad. Smarta, bästa hästen!
Ska bli skönt att släppa honom på gräs, med en lång vila framför sig. Men träningstarmen kommer suga!
 
Fick hem Novabettet igår så jag var tvungen att ta en liten kvällstur för att prova! Fördel med att ha hästarna hemma, lättvindigt att bara slänga sig ut på en snabbtur ;) Han verkade gilla bettet och jag också! Känns väldigt bra för då har jag äntligen ett bett som jag kan variera det vanliga tredelade med :)

10641236_10202794059879541_1009770024860689763_n.jpg
 
Han är även väldigt hjälpsam :love:

(nej, han har aldrig nånsin fått godis för nåt sånt, även om det ser ut som det... :o )
Synd att han inte gör tvärtom, hade behövt en sådan häst på ungdomslektionerna ;)

Nu är det bestämt, snappes sista ridpass denna höst var i söndags när bilderna togs på ovalbanan :eek:
Troligtvis sätts han inte igång förrän 1/12 igen!! :mad: Hur tusan ska JAG klara mig?!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 474
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
191
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 769
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
888

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp